ćmy , motyle albo mole ??

1. Data: 2005-05-06 13:25:52

Temat: ćmy , motyle albo mole ??
Od: "Marcin" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Pojawiły się u mnie w domu małe motyle i ich gąsienice. Nie wiem co to jest,
wiec opisze jak wygląda:
gąsienica - około 1 cm długości biała
motyl - okolo 1-1,5 cm rozpiętości skrzydeł, brązowe wzory na skrzydłach

Co to jest i jak sobie z tym poradzić ?

Pozdrawiam
Marcin

2. Data: 2005-05-06 16:41:58

Temat: Re: ćmy , motyle albo mole ??
Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 5/6/2005 3:25 PM, Marcin wrote:
> [...]
> gąsienica - około 1 cm długości biała
> motyl - okolo 1-1,5 cm rozpiętości skrzydeł, brązowe wzory na skrzydłach

Na oko są to "mole spożywcze" (nazwa raczej potoczna). Sprawdź dokładnie
artykuły spożywcze. Bardzo cwane bestie. U nas, po półrocznej
bezskutecznej walce (łącznie z rozbieraniem kuchni, rolet, zrywaniu
listew przypodłogowych itp.) dopiero przypadkiem okazało się, że
zasiedliły się w siatce z orzechami włoskimi. Na szczęście po
eksterminacji orzechów mole zniknęły, choć straszono nas, że potrafią
wgryźć się w płyty wiórowe szafek kuchennych!

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

3. Data: 2005-05-06 18:32:44

Od: "Marthy" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> napisal(a):
> Na oko są to "mole spożywcze" (nazwa raczej potoczna). Sprawdź dokładnie
> zasiedliły się w siatce z orzechami włoskimi. Na szczęście po

Oprócz orzechów, lubią jeszcze kasze.

--
Marthy

4. Data: 2005-05-06 21:30:29

Od: "Marchewka" <M...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marthy" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Oprócz orzechów, lubią jeszcze kasze.

Niemal wszystko lubią. :-( A jak nie lubią, to zanieczyszczają.
Iwonka

5. Data: 2005-05-06 21:45:14

Od: "Marchewka" <M...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:d5g71q$d6s$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Na oko są to "mole spożywcze" (nazwa raczej potoczna).

Jedna z najobrzydliwszych rzeczy, które się mogą znaleźć w domu. :-(

> Sprawdź dokładnie
> artykuły spożywcze.

A najlepiej od razu się nastaw, że większość skończy na śmietniku.

> Bardzo cwane bestie.

Lepsze od Hannibala.

> U nas, po półrocznej
> bezskutecznej walce (łącznie z rozbieraniem kuchni, rolet, zrywaniu
> listew przypodłogowych itp.)

U nas walka okazała się skuteczna, choć także niezwykle upierdliwa. :-(

> dopiero przypadkiem okazało się, że
> zasiedliły się w siatce z orzechami włoskimi.

Orzechy lubią szczególnie.

> Na szczęście po
> eksterminacji orzechów mole zniknęły

U nas po 'eksterminacji orzechów' mole... nadal były. I okazało się, że są w
kolbach z ziarnem, które zajadał nasz szczurek! Kolby takie zwykłe, z
różnego rodzaju ziarenkami, głównie przeznaczone dla ptaków i gryzoni.
Kupione w sklepie z art. dla zwierząt. Producent po prostu przemyca wkładkę
mięsną. :-/

> choć straszono nas, że potrafią
> wgryźć się w płyty wiórowe szafek kuchennych!

Chyba przesada. Ale potrafią podobno przedostać się do szczelnie zamkniętego
tekturowego pudełka, np. z kaszą czy ryżem.
Radzę pozbyć się wszystkich podejrzanych produktów. Najlepiej bez zaglądania
i sprawdzania, czy aby ich nie ma. Bo jak z larwy wydostał się już 'fruwak',
to po prostu wyfrunie. A ganianie go po mieszkaniu zwyczajnie nie ma sensu.
Nowo zakupione produkty najlepiej trzymać w szklanych pojemnikach. Ja używam
dużych słoików po kawie. Choć także w zakrętkach tych słoików znajdywaliśmy
martwe egzemplarze moli... Próbowały się dostać do wnętrza, skubańce.
Trzymam kciuki i zarazem serdecznie współczuję, bo wiem, że walka z tą
gadziną jest straaaasznie upierdliwa. :-(
Iwonka

6. Data: 2005-05-07 19:39:52

Od: "ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dodam jeszcze, że po gruntownej kontroli wszystkich produktów spozywczych i
wymyciu wszystkich szafek posłużyłam się płytka zwabiajaca samce - typ lepu
na mole i dopiero wtedy osiągnęłam sukces.
U mnie źródłem moli okazały się być orzechy włoskie ze sklepu ze zdrową
żywnością.

życzę skutecznej eksterminacji gadzin
ela

7. Data: 2005-05-07 22:10:53

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-05-07 21:39, ela napisał(a):
> [...]
> na mole i dopiero wtedy osiągnęłam sukces.
> U mnie źródłem moli okazały się być orzechy włoskie ze sklepu ze zdrową

A jak nazywał się ten lep (jakaś nazwa, producent)?

--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

8. Data: 2005-05-08 19:43:59

Od: "ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie pamiętam niesety, kilka lat temu to było. Kupowane było w super
markecie, więc myślę, że nadal jest to towar dostepny.

ela

9. Data: 2005-05-09 05:55:39

Od: "Marcin" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje wszystkim za cenne informacje :)

pozdrawiam
Marcin

ekspresy Jura i Bosch
głegoka szafa wnękowa 110 cm