co to jest LEP???

1. Data: 2004-09-02 21:31:32

Temat: co to jest LEP???
Od: "Mati" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy coś takiego... moja lekarka mówiła że uczyła sie do niego przez 8
miesięcy całymi dniami.

2. Data: 2004-09-02 21:38:04

Temat: Re: co to jest LEP???
Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarski Egzamin Państwowy. To nowa forma sprawdzania kwalifikacji lekarza.
Odbywa się po zakończeniu stażu podyplomowego. Obejmuje materiał studiów
oraz stażu. W skrócie - taki Mega Sprawdzian :-). Rzecz dość kontrowersyjna
w środowisku medycznym.

3. Data: 2004-09-02 23:25:08

Od: "WOJO" <wojo1.@.@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@w...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Odbywa się po zakończeniu stażu podyplomowego. Obejmuje materiał studiów
> oraz stażu. W skrócie - taki Mega Sprawdzian :-). Rzecz dość

Jaki zakres mateiału obejmuje sprawdzian ?
Jest to sprawdzian z zakresu całej wiedzy zdobytej na studiach, czy jest to
bliższe
specjalizacjom ?
To wyjaśnijcie mi po jaką cholerę uczyć się 6 lat i zdawać w ciągu tych 6
lat
egzaminy na poszczególnych sesjach, które jak widomo nie należą do
najłatwiejszych ?
Ktoś, kto wymyślił ten LEP (na ...) musiał być chyba jednak... chory ;-)
Przecież od dawien dawna wiadomo, że w czasie studiów są przedmioty,
z których wiedza nigdy więcej się w życiu nie przyda i studenci takie
przedmioty Z.Z.Z. ;-)
To teraz na zakończenie taki "prezent" ?
Pozdrawiam
WOJO

4. Data: 2004-09-03 00:06:46

Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

WOJO wrote:
> [...]
> przedmioty Z.Z.Z. ;-)
> To teraz na zakończenie taki "prezent" ?

A ja przypominam, ze ważniejsze od wygody kandydata na samodzielnego lekarza
jest poziom jego praktycznej, dyspozycyjnej wiedzy. Bo mnie, jako pacjenta
nie interesuje co wiedział lekarz zdając egzamin jeszcze na studiach, czy
może uczył się metoda 3xZ. Wazne jest , czy umie te wiedzę teraz
spożytkować dla dobra pacjenta.
I taki LEP zwiększa prawdopodobieństwo, że dopuszczony do praktykowania
lekarz posiada jednak to niezbędne minimum wiedzy.
A to, ze trzeba się do tego starannie i długo przygotowywac i przypominać
rzeczy poznane kiedyś na studiach... -no i dobrze i o to własnie chodzi:).

--
Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

5. Data: 2004-09-03 06:03:33

Od: "STS" <m...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ktoś, kto wymyślił ten LEP (na ...) musiał być chyba jednak...
> chory ;-)

A może ten LEP jest po to aby wyeliminować
zjawisko "błędów lekarskich" ?

Jako ewentualny pacjent, wolałbym być leczony
przez lekarza z dużą wiedzą medyczną.

6. Data: 2004-09-03 06:15:05

Od: "WOJO" <wojo1.@.@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A to, ze trzeba się do tego starannie i długo przygotowywac i przypominać
> rzeczy poznane kiedyś na studiach... -no i dobrze i o to własnie

Masz z jednej strony rację. Też wolałbym być leczony przez lekarza, który
potrafi połączyć wiedzę z różnych dziedzin medycyny, frmakologii i paru
innych
pokrewnych dziedzin w jedną czytelną receptę ;-)
Jednak w naszym pięknym kraju to jest chyba mało realne.
Nie lepiej być dobrym specjalistą w jakiejś konkretnej dziedzinie i mieć
rozległą,
jednak pobieżną wiedzę z pozostałych przedmiotów lekarskiego rzemiosła ?
W przypadku nakazu przypominania sobie wiedzy z zakresu całych studiów może
zabraknąć czasu na rzetelne przygotowanie się do tego co naprawdę taki
lekarz lubi
robić w swojej specjalizacji.
Pozdrawiam.
WOJO

7. Data: 2004-09-03 07:46:17

Od: "mothafacka" <q...@q...qwe> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "STS" <m...@g...home.pl> napisał
> A może ten LEP jest po to aby wyeliminować
> zjawisko "błędów lekarskich" ?

LEP sprawdza wiedze teoretyczną. Błędy lakerskie zazwyczaj wychodzą w
praktyce. Lekarz tez czlowiek....

8. Data: 2004-09-03 07:46:51

Od: "mothafacka" <q...@q...qwe> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mati" <n...@t...pl> napisał
> czy coś takiego... moja lekarka mówiła że uczyła sie do niego przez 8
> miesięcy całymi dniami.

to nastepna glupota wymyslona przez postkomunistów z SLD

9. Data: 2004-09-03 09:54:51

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Mati" <n...@t...pl> napisał
> >

> to nastepna glupota wymyslona przez postkomunistów z SLD

a ja nie uwazam ze to taka glupota, mam znjomaych na medycynie kt do
egzaminów w czasie studiów uczyli sie metoda 3 razy Z , zapamietać zdać
zapomniec i teraz trzesą sie jak galareta przed tym LEPem ( nie dziwie się w
sumie ze mają stracha )

osobiscie wolałabym byc leczona przez lekarza kt ma rzetelna wiedze
teoretyczną polączona z praktyka

i jestem jak najbardziej za LEPEM

pozdrawiam

Aska

10. Data: 2004-09-03 10:47:55

Od: "tmark" <t...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapomniec i teraz trzesą sie jak galareta przed tym LEPem ( nie dziwie się

A do LEP-u nie mozna sie uczyc metoda 3×Z ?
A ile wiedzy zapominacie miesiac od ostatniego egzaminu?
LEP - to cos innego niz kolejny egzamin? Na 6 -roku zdawalem ich ok. 16.
Jezeli ktos nie jest rzetelny i nie doucza sie systematycznie - nowe
ksiazki, prenumerata dobrego czasopisma fachowego - to - moim zdaniem -
zaden egzamin mu nie pomoze.

Pozdrawiam,
Tomasz Markiewicz

nowa ustawa o swobodzie dzial gosp a praktyka lekarska
afazja
Nieuzależniający lek nasenny - znalazłem!!!
puchniecie brzucha :(
pytanie do dermatologa [wyszło trochę długie]