co to jest ostroga i skad sie to bierze?

1. Data: 2006-03-25 21:05:53

Temat: co to jest ostroga i skad sie to bierze?
Od: "siliana ." <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

przy okazji rtg stopy z zupelnie innego powodu, mam w opisie, ze na piecie
jest ostroga. nie boli mnie to. rzeczywiscie mam naprawde niewielkie
zgrubienie, ale myslalam, ze to od niewygodnych butow.

mam pytanie do "szczesliwych posiadaczy" ostrog - czy to odwracalna sprawa?
czy da sie leczyc nieoperacyjnie? czy to potrafi rosnac? czy wlasnie
niewygodnymi butami mozna sie tego nabawic?

2. Data: 2006-03-25 21:48:41

Temat: Re: co to jest ostroga i skad sie to bierze?
Od: "milandor" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>czy da sie leczyc nieoperacyjnie? czy to potrafi rosnac? czy wlasnie
>niewygodnymi butami mozna sie tego nabawic?

Ja też mam ostrogi. Nie mam żadnych bóli czy czegoś podobnego, ale nie
lubiłam nigdy chodzić w butach na obcasach, bo myślałam że nie umiem :)
poprostu było mi zawsze bardzo nie wygodnie. I co się potem okazało że mam
ostrogi i poprostu takie buty są niewskazane. A jeszcze lepiej bo w
każdym "zgięciu" (stawach) mam takie kosteczki (ortopeda mówił że jak się ma
ostroge to przeważnie ma się też inne te "kosteczki"). W przegubie stopy
kiedyś mi się "odezwała" i założył mi ortopeda gips. Po dwóch tygodniach
unieruchomienia nie czułam już bólu. Lekarz mówił że jakbym zrobiła zdjęcia

szystkich "zgięć" to w każdym miałabym takie "kosteczki". One nie rosną, ale

czasami jak stawy mocno się nadwyręży to mogą pojawiać się ostre bóle, i
wtedy należy unieruchomić (czyli gips lub bandaż elastyczny). Można je usunąć
operacyjnie, ale to w sumie bez sensu, bo każdy staw byłoby trzeba operować,
a one "odzywają" się dosłownie raz na kilka-kilkanaście lat, a nawet i w
ogóle.

Przepraszam za "nieskładną" wypowiedź, ale zmęczona jestem na maxa.
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

3. Data: 2006-03-25 22:29:08

Od: "Krystyna" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy da sie leczyc nieoperacyjnie? czy to potrafi rosnac? czy wlasnie
> niewygodnymi butami mozna sie tego nabawic?

Ostrogi kostne mogą pojawiać się przy okazji różnych chorób reumatycznych
jak np.ZZSK, Zespół Reitera czy ŁZS.Jest to wtórnie uwapniona tk.miękka na
skutek zapalny rozścięgna podeszwowego.
Zaleca się odciążanie guzów piętowych (pięt) poprzez stosowanie odpowiednich
wkładek do butów (takie wkładki pod piętę z dziórką na środku).

4. Data: 2006-03-25 22:33:02

Od: "Krystyna" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niewygodnymi butami mozna sie tego nabawic?
>
>Zapomniałam dodać, że ostroga wcale nie musi oznaczać choroby
reumatycznej.Może wynikać również z przeciążenia w/w rozścięgna.Najczęściej
u ciężkich kobiet.

5. Data: 2006-03-25 23:08:48

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna" <w...@t...pl> napisał w wiadomości

> sprawa?

A co? chodziłaś często w w niewygodnych lub niezdrowych butach? ;)

> reumatycznej.Może wynikać również z przeciążenia w/w
rozścięgna.Najczęściej
> u ciężkich kobiet.

Ostroga jest też często efektem nieleczonego w dzieciństwie platfusa -czyli
płaskostopia... ;)

6. Data: 2006-03-26 16:44:53

Od: "Ewa" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana ." <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czy da sie leczyc nieoperacyjnie? czy to potrafi rosnac? czy wlasnie
> niewygodnymi butami mozna sie tego nabawic?

Szczegolnie uciazliwe ostrogi leczy sie nieoperacyjnie ultradzwiekami -
potrzebne skierowanie od lekarza. Ultradzwieki powoduja rozmiekczenie
naroslej tkanki a przez to zmniejszaja a nawet likwiduja bole
nieodwaracalnie, albo najczesciej niestety na jakis czas. Dluzszy czy
krotszy - to juz indywidualna sprawa.

7. Data: 2006-03-26 17:09:36

Od: "Sebastian Biały" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy da sie leczyc nieoperacyjnie? czy to potrafi rosnac? czy wlasnie
> niewygodnymi butami mozna sie tego nabawic?

Cześć - to znów ja.
Ostroga - to zapalenie kaletki maziowej - takiej poduszeczki wypełnionej
płynem, znajdującej się pod jednym ze ścięgien na podeszwie. Ma ona na
celuochronę ścięgna przed tarciem o kość piętową tuż przed jej guzem. Z jej
zapalenia robi się często zapalenie tego ścięgna, a jeśli ten stan utrzymuje
się długo (bądź u osób starszych, jeśli okolica tyła poddawana częstym
mikrourazom - np wskutek ciężkiego chodzenia zwłaszcza przy płaskostopiu) -
dochodzi do tzw entezopatii - czyli do zwapnienia przypepu tego ścięgna, co
na obrazie rtg widoczne jest w postaci powiększonego, wydłużonego i
zagiętego guza piętowego (stąd nazwa ostroga).
Leczenie - wkładki odciążające (z taką dziurką na piętę, która wówczas nie
opiera się o twarde podłoże, a o gąbkę, lub "wisi w powietrzu"), ,
fizykoterapia: ultradzwięki, terapuls lub diatermia; farmakoterapia: środki
przeciwzapalne i przeciwbólowe, być może lokalne ostrzyknięcie. W stanach
bardzo ostrych - zimno, w stanach przewlekłych - ciepło.
Pozdrawiam - Sebastian

8. Data: 2006-03-26 17:56:36

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "milandor" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> poprostu było mi zawsze bardzo nie wygodnie. I co się potem okazało że mam
> ostrogi i poprostu takie buty są niewskazane.

popatrz, ja tez nie lubie:)
a ty tez masz na piecie? ja myslalam, ze ostrogi sie robia na tej czesci
przodostopia, ktora jest jakby zakonczenie palucha?

9. Data: 2006-03-26 17:57:59

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ostrogi kostne mogą pojawiać się przy okazji różnych chorób reumatycznych
> jak np.ZZSK, Zespół Reitera czy ŁZS.Jest to wtórnie uwapniona tk.miękka na
> skutek zapalny rozścięgna podeszwowego.

czy moglabys pokrotce napisac co to za skroty? ogolnie chyba reumatyzmu nie
mam...

> Zaleca się odciążanie guzów piętowych (pięt) poprzez stosowanie
> odpowiednich
> wkładek do butów (takie wkładki pod piętę z dziórką na środku).

ale ta ostroga jest na gorze piety - co da wiec dziurka we wkladce?

10. Data: 2006-03-26 18:00:20

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co? chodziłaś często w w niewygodnych lub niezdrowych butach? ;)

w mlodosci - sporo. byly tanie i byle jakie. ale teraz tez nie mam szczescia
do butow - niezaleznie od ceny, czesto wiele sie musze nacierpiec, zeby nowe
buty mi sie na nogach ulozyly... a nosze buty tylko na plaskim obcasie,
zadnych waskich noskow, lubie miec takie, co juz na oko wygladaja wygodnie.

> Ostroga jest też często efektem nieleczonego w dzieciństwie
> platfusa -czyli
> płaskostopia... ;)

ano popatrz - to sie uklada w jakas calosc. mam plaskostopie, ale cale
dziecinstwo bylo leczone - korektywa, basen, specjalne buty i wkladki. ale
pozostalo.

Nadczynność Tarczycy?
Jak wzmocnić odporność po antybiotyku?
Amalgamatowe pląby-świństwo fundowane przez KasyChorych!
Dobry dermatolog... Chorzów i okolice...
nadmierne pocenie..