co z chałwy?

1. Data: 2007-08-19 09:04:01

Temat: co z chałwy?
Od: "Fiora" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mąż przyjechał ze wschodu i przywiózł kilka różnych pudełek chałwy.
W sumie lubię, ale mały kawałekod czasu do czasu. A może można ją jakoś
wykorzystać
do jakiegoś ciasta, deseru? Myślę, że to byłoby świetne.
Macie jakieś propozycje?
Pozdrawiam
Fiora

2. Data: 2007-08-19 09:12:29

Temat: Re: co z chałwy?
Od: "R@blinka" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś wpadł mi w ręce taki oto przepis. Nie próbowałam, bo
szkoda mi było chałwy, ale skoro Ty masz nadmiar, to
możwypóbujesz...

MAZUREK CZEKOLADOWO - CHAŁWOWY

Czas przygotowania: 30 minut + gotowanie 2 godziny
Przepis na 8 porcji każda po 290 kcal

1 puszka słodzonego skondensowanego mleka
1 paczka suchych wafli
3 łyżki kremu czekoladowego
5 dag chałwy

Puszkę z mlekiem włożyć do garnka z zimną wodą, gotować na
małym ogniu 2 godziny. Ostudzić, puszkę otworzyć, masę
podzielić na dwie części. Jedną zmiksować z kremem, z drugą
z chałwą.
Suche wafle smarować kolejno masami i nakładać
naprzemiennie. Całość delikatnie docisnąć np. deseczką.
Wierzch można udekorować gotową polewą, wiórkami
czekoladowymi lub orzechami.

3. Data: 2007-08-19 09:43:24

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fiora pisze:
> [...]
> wykorzystać
> do jakiegoś ciasta, deseru? Myślę, że to byłoby świetne.

Z gugla-mógla i gumy:
http://dp3.gu.ma/
http://kcq.gu.ma/

Chałwa należy do nielicznych słodkości, które uwielbiam - ale w cieście
prezentuje się mizernie. Przynajmniej w tych, które jadałam. Traci
gdzieś cały swój orientalny tajemniczy czar, gubi się wyczuwalna, choć
delikatna struktura. Zostaje tylko lepka słodycz bez wyrazu.
IMHO.
--
BBjk

4. Data: 2007-08-19 09:50:28

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Fiora" <f...@g...pl> wrote in message
> [...]
> wykorzystać
> do jakiegoś ciasta, deseru? Myślę, że to byłoby świetne.

Wystarczy zamrozić w szczelnym opakowaniu.
Dawniej kupoiwałem kuch słonecznikowy, który nazywano chałwą - wartościowy
produkt także na masy typu marcepanowego czy grylażowego do przekładania
ciast.

5. Data: 2007-08-19 10:00:26

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BBjk" <b...@q...pl> wrote in message

> [...]
> gdzieś cały swój orientalny tajemniczy czar, gubi się wyczuwalna, choć
> delikatna struktura. Zostaje tylko lepka słodycz bez wyrazu.

Wszysko zależy od tego, czy to prawdziwa chałwa - która ma dodane środki
zmydlające - tradycyjna miała dodany ekstrakt z korzenia mydlnicy, obecnie
mają dodawane sztuczne saponiny - i mydlinica i te sztuczne są trujące. Ze
wschodu można kuch słonecznikowy (podsołnuchy), po wytłoczeniu oleju
przywieźć - nasycony cukrem i sprzedawany jako chałwa, czasem jeszcze
sezamowy. Jest to zazwyczaj dobry półprodukt do cukiernictwa.
Osobiście dodałbym grubo zmielonych lub posiekanych orzechów - dowolnych -
one po przerobieniu dodadzą walorów smakowych, może też smażonych i
posiekanych skórek z pomarańczy czy mandarynek.

Dziwne pytania
Zrób to sam - pudełka na przyprawy
Dufinki
<SPAM> SPRZEDAM Kuchenke Whirlpool