co z ostrężyn?

1. Data: 2008-09-15 13:16:43

Temat: co z ostrężyn?
Od: "Aggie" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam sporo ostrezyn w ogrodzie. MAcie jakis spradzony przepis na jakies
przetwory? Nie mam pomyslu co z nich zrobic, oprócz tego, zeby je zjesc ;)

Pozdrawiam
Aggie

2. Data: 2008-09-15 14:26:59

Temat: Re: co z ostrężyn?
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aggie" <y...@a...pl> wrote in message
> [...]
>
> Mam sporo ostrezyn w ogrodzie. MAcie jakis spradzony przepis na jakies
> przetwory? Nie mam pomyslu co z nich zrobic, oprócz tego, zeby je zjesc ;)

Sok, galaretka, i najlepsze z owocowych - WINO !!!

3. Data: 2008-09-15 15:24:39

Temat: Re: co z ostre?yn?
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Aggie wrote:

> [...]
>
> Mam sporo ostrezyn w ogrodzie. MAcie jakis spradzony przepis na jakies
> przetwory? Nie mam pomyslu co z nich zrobic, oprócz tego, zeby je zjesc ;)

U nas tez sie sezon wlasnie zaczal. Ja z jezyn robie sos do wafli i deserow:

Dowolna ilosc jezyn przebrac, umiescic w garnku o ciezkim dnie, dolac
kilka lyzek wody i doprowadzic do wrzenia. Zagotowac ostro przez 2-3
minuty az jezyny popekaja. Przelac przez sito i przetrzec miazsz,
odrzucajac pestki. Przelac sok z miazszem z powrotem do garnka, dodac
cukru wedle smaku, zagotowac znow do zawrzenia i przelac do butelek lub
sloikow, ktore nalezy od razu zamknac lub zakrecic.

Rowniez zamrazam duza ilosc jezyn, ktore potem uzywam do ciast w zimie.

MB

4. Data: 2008-09-15 17:21:51

Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aggie" <y...@a...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Mam sporo ostrezyn w ogrodzie. MAcie jakis spradzony przepis na jakies
> przetwory? Nie mam pomyslu co z nich zrobic, oprócz tego, zeby je zjesc ;)

Oooo, a ja bede sie musial wreszcie wybrac na koniec swoich wlosci (400 m
pod gorke :/), bo znajduje sie tam olbrzymie jerzynowisko.

Pewnie zalatwie je, tak jak babcia zalatwila maliny i porzeczki - zasypac
cukrem, zostawidc na kilka dni, a pozniej zawekowac.

A wogole, to moglby ktos wymyslec pozne ogorki, tak zeby mozna mozna je
pasteryzowac jak wieczorne chlody sklaniaja czlowieka do palenia w piecu...

sz.

5. Data: 2008-09-15 19:42:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 15 Sep 2008 19:21:51 +0200, szomiz napisał(a):

> [...]
> pasteryzowac jak wieczorne chlody sklaniaja czlowieka do palenia w piecu...

Mnie już skłoniły właśnie :-)
Od wczoraj palę prawie non stop, więc i pieczenie chleba wreszcie wróci na
właściwe tory (czyt. do właściwej formy, a nie w maszynie), i 15 kg papryki
zawekuję jutro w mig przy okazji, i borówki usmażę, bo zamrożone czekają...
NARESZCIE :-D

PS. Jedyny minus tej pory - adios pomidory :-(
--
"(...)Zewszad rozlegaly sie surowe upomnienia:Jestes niczym,zapomnij o
sobie,zyj innymi!Gdym moje Ja po raz czwarty napisal,poczulem sie jak

6. Data: 2008-09-16 21:03:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 15 Sep 2008 15:16:43 +0200, Aggie napisał(a):

> [...]
>
> Mam sporo ostrezyn w ogrodzie. MAcie jakis spradzony przepis na jakies
> przetwory? Nie mam pomyslu co z nich zrobic, oprócz tego, zeby je zjesc ;)

Pyszny dżem :-)
PS. Bez Żelfixu jednak nie da rady.
--
[...]

kaczka gotowana
maszyna do kutrowania
płyta indukcyjna - głośność?
szukam wypróbowanego przepisu na sos z...........
BOSCH MUM4675EU - czy ktoś używa?