co zawiera papieros

1. Data: 2008-10-06 16:33:20

Temat: co zawiera papieros
Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Nikotyna. Jest to alkaloid, który wywołuje biologiczne uzależnienie u osób
majšcych z nim kontakt. Palenie papierosów pozwala na wchłonięcie 0,05- 0,15 mg
nikotyny podczas jednego zacišgnięcia, daje to 1- 2 mg po wypaleniu jednego
papierosa. Ma ona krótki czas połowicznego rozpadu - w mózgu wynosi on ok. 5
minut. Nikotyna działa na wszystkie narzšdy naszego ciała. Oœrodkowy układ
nerwowy - powoduje uzależnienie biologiczne od nikotyny. Bardzo wysokie stężenie
nikotyny blokuje przewodzenie impulsów w układzie nerwowym. Układ kršżenia -
przyspieszenie czynnoœci pracy serca, wzrost ciœnienia tętniczego krwi,
skurcz
naczyń obwodowych. Układ oddechowy - zwiększenie głębokoœci i częstoœci
oddechów. Dawki œmiertelne porażajš oœrodek oddechowy w rdzeniu
przedłużonym.
Układ pokarmowy - małe dawki pobudzajš perystaltykę jelit a wyższe opóŸniajš
perystaltykę powodujšc zwolnienie opróżniania żołšdka, co przedłuża uczucie
sytoœci po jedzeniu.

Substancje smołowate (rakotwórcze). Substancje te podrażniajš tkankę płuc i mogš
prowadzić do przewlekłych stanów zapalnych oraz nowotworów. Dym tytoniowy
inicjuje oraz pobudza rozwój nowotworów, zawiera około 60 substancji
rakotwórczych lub współrakotwórczych, które znajdujš się zarówno w głównym
strumieniu dymu jak i bocznym nierzadko w większym stężeniu, na który narażone
sš osoby niepalšce. Do najważniejszych należš:

węglowodory aromatyczne (np. benzopiren);

nitrozaminy (np. N-nitrozonornikotyna);

estry kwasów tłuszczowych;

metale ciężkie;

pierwiastki promieniotwórcze (np. kadm, polon);

chlorek winylu.

Substancje drażnišce. Sš to substancje, które działajš głównie w drogach
oddechowych i w skład ich wchodzš:

zwišzki zwężajšce oskrzela i powodujšce kaszel;

zwišzki upoœledzajšce ruch rzęsek w drogach oddechowych - zaburzajš one funkcję
samooczyszczajšcš oskrzeli i płuc doprowadzajšc do częstych infekcji;

zwišzki pobudzajšce wydzielanie œluzu - duże iloœci œluzu mogš być
przyczynš
częœciowego lub całkowitego zamknięcia oskrzeli.

Tlenek węgla. Stanowi od 1 - 5% wdychanego gazu i jest wynikiem niecałkowitego
spalania dymu tytoniowego. Gaz ten około 200 razy łatwiej wišże się z
hemoglobinš tworzšc karboksyhemoglobinę, która nie przenosi tlenu obniżajšc w
ten sposób stężenie hemoglobiny nawet o 15%. Tlenek węgla powoduje zmniejszenie
tolerancji wysiłku, wzrost agregacji płytek krwi, co może być zwišzane z
rozwojem miażdżycy, zmniejszenie wagi ciała dzieci matek palšcych.

2. Data: 2008-10-11 14:54:22

Temat: Re: co zawiera papieros
Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

r...@p...onet.pl pisze:

[...]

zastanawiales sie kiedys dlaczego jestes nieszczesliwy?

--
The Gnome

3. Data: 2008-10-11 20:11:36

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

gazebo <g...@c...net> wrote:

> zastanawiales sie kiedys dlaczego jestes nieszczesliwy?

Daj spokój, on ma misję, on musi.

J.

4. Data: 2008-12-01 17:08:00

Od: "Scob" <scob_-@-_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

to może niech chociaż sie chociaż, *wa, nauczy ustawiać plznaczki?

5. Data: 2008-12-04 15:51:13

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Scob pisze:
> to może niech chociaż sie chociaż, *wa, nauczy ustawiać plznaczki?

on ustawia

--
The Gnome

6. Data: 2012-10-07 13:07:11

Od: Bischoop <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Scob wrote:

> to może niech chociaż sie chociaż, *wa, nauczy ustawiać plznaczki?

A ty się wyrażaj.

samobójstwo
jakie znacie warunki prawdziwej pokory.
Free Advertising - SEO