co zrobic z roslinami balkonowymi

1. Data: 2005-09-25 11:31:47

Temat: co zrobic z roslinami balkonowymi
Od: "malaMi" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

To moj drugi sezon, w ktorym grzebie sie w ziemi.
W pierwszym na moim balkonie byly tylko rosliny jendoroczne, w tym roku
zagoscily byliny i cebulaste/bulwiaste
W zwiazku z tym mam pytanie, ktore byliny chowac na zime do domu, ktore na
nieogrzewane korytarz, a ktore owinac w zimowa kolderke i zostawic na
balkonie.
Wiele zrodel mowi o zimowaniu tych rozlin w gruncie w naszej strefie
klimatycznej, ale boje sie ze przemarzanie balkonowe jest wieksze od
gruntowego....

Moje pytanie dotyczy nastepujacych roslin:
- lawenda
- szalwia
- begonia stale kwitnaca
- estragon
- czaber
- mieta
- melisa
- oregano
- bluszcz "kurdybanek"
- dziwaczek
- osteospermum
- fuksja

Z tego wszytkiego wiem, tylko ze plargonie wyladuja na korytarzu...
Co z reszta? Ktore rosliny maja male szanse przezycia na balkonie? Mysle o
tym, aby ukorzenic odszczepki i w takiej formie przechowac je do nastepnego
sezonu balkonowego. Co tym myslicie?
Z gory dziekuje za wszytkie odpowiedzi i cierpliwosc poswiecona lamerskimu
pytaniu...

Pozdrawiam
Michalina

2. Data: 2005-09-25 17:11:30

Temat: Re: co zrobic z roslinami balkonowymi
Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - lawenda - korytarz
> - szalwia - jeśli to błyszcząca (taka ostro czerwona) - to wyrzucić, jeśli
lekarska (zerknij w sieci pod Salvia officinalis) - to korytarz
> - begonia stale kwitnaca - można próbować przechowania, ale to raczej bez
sensu
> - estragon - balkon, korytarz też może być
> - czaber - jeśli to jednoroczny, to wyrzucić
> - mieta - balkon, korytarz też może być
> - melisa - balkon, korytarz też może być

> - oregano - balkon, korytarz też może być
> - bluszcz "kurdybanek" - balkon, korytarz też może być
> - dziwaczek - zasuszyć, można wyjąć bulwę z ziemi i przechować w odrobinie
piachu albo trocin w jakimś kartoniku na korytarzu, można nie wyjmować, tylko
zasuszyć i trzymać razem z ziemią
> [...]

> tym, aby ukorzenic odszczepki i w takiej formie przechowac je do nastepnego

O tej porze rośliny ukorzeniają się dość ciężko. Ale zawsze można
poeksperymentować:D Moim zdaniem posiadanie nieogrzewanego i jasnego korytarza
to wyjątkowe szczęście...

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2005-09-25 17:37:45

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moim zdaniem posiadanie nieogrzewanego i jasnego korytarza
> to wyjątkowe szczęście...

Albo zaadoptowanego w tym celu garażu ze ścianą okien :-D

Serdecznie Miłka

4. Data: 2005-09-26 05:47:49

Od: "Ogrody Twoich Marzeń" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,
Jeśli zima będzie łagodna nie chowaj roślin do domu.
Jeśli chwyci silny mróz, przenies do chłodnego i widnego pomieszczenia. NP.
piwnica.

Pozdrawiam

5. Data: 2005-09-26 06:28:27

Od: "Elba" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sezonu balkonowego. Co tym myslicie?
> Z gory dziekuje za wszytkie odpowiedzi i cierpliwosc poswiecona lamerskimu
Witaj!
Begonia wiecznie kwitnąca , dziwaczek , osteospermum i fuksja nie mają szans
przezimowania na dworze.
Pozostałe dobrze okryte stroiszem powinny dać radę.
Pozdrawiam , Elzbieta

6. Data: 2005-09-26 08:53:16

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ogrody Twoich Marzeń wrote:
> Witaj,
> Jeśli zima będzie łagodna nie chowaj roślin do domu.
> Jeśli chwyci silny mróz, przenies do chłodnego i widnego pomieszczenia. NP.
> piwnica.

Miło, że wziąłeś sobie do serca rady Rafała. Jeszcze milej byłoby,
gdybyś wziął sobie do serca netykietę i zaczął odpisywać pod cytowanym
postem. A już wyjątkowo miło zrobiłoby się, gdybyś się podpisywał(a), bo
trudno do kogoś zwracać się per "Ogrody Twoich marzeń".

Pozdrawiam
Bea

7. Data: 2005-09-26 13:33:50

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk napisał(a):
> Ogrody Twoich Marzeń wrote:
[...]

> [...]
> postem. A już wyjątkowo miło zrobiłoby się, gdybyś się podpisywał(a), bo
> trudno do kogoś zwracać się per "Ogrody Twoich marzeń".

Jeszcze lepiej by było gdyby przeczytał to co napisał zanim wysle na grupę.
:-)))))
pozdr. Jerzy

8. Data: 2005-09-26 15:02:56

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj,
> Jeśli zima będzie łagodna nie chowaj roślin do domu.
> Jeśli chwyci silny mróz, przenieś do chłodnego i widnego pomieszczenia.
NP.
> piwnica.
>
> Pozdrawiam

No właśnie o tym mówię, gdybyś mnie znał(a) to byś wiedział(a) że garaż
(oranżeria) jest pod domem, czyli tak jakby piwnica ;-)

Serdecznie Miłka

9. Data: 2005-09-26 22:35:15

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> trudno do kogoś zwracać się per "Ogrody Twoich marzeń".
>
> Pozdrawiam
> Bea

Łatwiej niż do Bea, no chyba, że Boa.

Pozdrawia zygzakiem boletus

10. Data: 2005-09-28 06:05:47

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> Łatwiej niż do Bea, no chyba, że Boa.
>
> Pozdrawia zygzakiem boletus

Tyle, że u mnie w polu "Sender" wyświetla sie imię i nazwisko - Beata
Mateuszczyk.
Więc wszyscy zwracają się Beata.

Pozdrawiam
Bea