coś makowego

1. Data: 2001-12-12 18:20:21

Temat: coś makowego
Od: "Agnieszka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jeżeli ktoś ma ochotę na coś z maku to proponuję szybkie i smaczne
ciasto,które można zaserwować również w wigilię
Przygotowanie 30 min
Pieczenie 30 min.
CIASTO:
6 białek,3\4szklanki cukru,szklanka maku,5 dag.wiórek kokosowych(może być
więcej)
KREM I DEKORACJA:
szklanka mleka,1\2 szklanki cukru,6 żółtek,3łyzki mąki,kostka masła lub
margaryny, kilka kropel esencji migdałowej,podłużne biszkopty, kieliszek
wódki, opakowanie gorzkiej polewy czekoladowej garść wiórków kokosowych.

białka ubić z cukrem na sztywno.wsypać mak i wiórki,wymieszać.masę wylać na
natłuszczoną blechę średniej wielkości(im większa blacha tym niższe ciasto)
piec 30 min w temp.180stopni,ostudzić

połowę mleka zagotować z cukrem.mąkę i żółtka rozmacić z resztą mleka.
miszając gotować, aż budyń zgęstnieje. zdjąć z ognia, odstawić do
ostudzenia.
całkowicie zimny budyń utrzeć z masłem lub margaryną(polecam Kasię)na gładką
masę.dodać kilka kropel esencji migdałowej, wymieszac.
polweę pezygotować wg przepisu na opakowaniu. krem budyniowy wyłożyć na
ciasto.
kilkanaście podłużnych biszkoptów skropić wódką wymieszaną z pół szklanki
wody.biszkopty ułozyć nz wierzchu kremu. ciastooblać płynną polewą,posypać
wiórkami.(do posypania zamiast wiórków można użyć płatków migdałowych)
smacznego
Agnieszka

1. Data: 2001-12-14 19:54:00

Temat: Odp: Mako-wiórek
Od: "Agnieszka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy nikt mie jest zainteresowany takim ciastem ?
Chciałabym się dowiedzieć czy wam smakuje, bo jak dotąd wszystkim którzy go
jedli bardzo smakował.
Agnieszka
Użytkownik Agnieszka <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dysk
usyjnych napisał:9v87uq$7rd$...@n...onet.pl...

1. Data: 2001-12-15 02:10:02

Temat: Re: Mako-wiórek
Od: "Zowisia" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka" <k...@p...onet.pl> napisał(a):
> Czy nikt mie jest zainteresowany takim ciastem ?
> Chciałabym się dowiedzieć czy wam smakuje, bo jak dotąd wszystkim
którzy go
> jedli bardzo smakował.
----
Ja nie mam kuchni, ale podziwnelam przepis.
Z wyjatkiem esencji migdalowej oczywiscie
(dla mnie to jak .... aaaa, brak mi slow)
natomiast dodatek %%%% podoba mi sie bardzo.
Ostatnio zainteresowanie ciastami
rosnie (jak na drozdzach ;-)))) )
wiec na pewno przepis sie przyda.
Napisz znowu, moze jakies danko
do zrobienia na parapecie ???
(= w niby-kuchni)
:)))

--
Zowisia < mailto:z...@p...onet.pl >

1. Data: 2001-12-15 08:24:24

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

do grup dyskusyjnych napisała:
> Czy nikt mie jest zainteresowany takim ciastem ?
> Chciałabym się dowiedzieć czy wam smakuje, bo jak dotąd wszystkim którzy go
> jedli bardzo smakował.

Patrzac na ten przepis, widze tu pewne podobienstwo do ciasta o nazwie
pijak. Z cala pewnoscia jest wiec pyszne!
Wiesz zapewne Agnieszko, ze akcja pieczenia ciast ruszy pelna para
nieco blizej swiat i pewnie dlatego jeszcze nikt go nie zrobil :)

Jestem pewna, ze to ciasto jest bardzo dobre i warto go zrobic, wiec nie
martw sie - juz wkrotce przepis zostanie wyprobowany.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-12-16 17:46:08

Temat: Mako-wiórek
Od: "Agnieszka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli lubisz śledzie to kiedyś podawałam.
A może sałatka z kurczaka(jeżeli masz gdzie ugotować kurze piersi)
piersi z kurczaka,ogórek kiszony,jajka,kukurydza(ile kto lubi),majonez
wszystko pokroić w duże kawałki i wymieszać

Agnieszka

1. Data: 2001-12-16 17:52:17

Od: "Agnieszka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiesz zapewne Agnieszko, ze akcja pieczenia ciast ruszy pelna para
> nieco blizej swiat i pewnie dlatego jeszcze nikt go nie zrobil :)

Dzięki za słowa otuchy.
Agnieszka

1. Data: 2001-12-16 23:33:02

Od: "Zowisia" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piersi z kurczaka,ogórek kiszony,jajka,kukurydza(ile kto lubi),majonez
> wszystko pokroić w duże kawałki i wymieszać
SKAD WIEDZIALAS ????!!!
WLASNIE ZA MNA BIEGA TA SALATKA
(pewnie jakos bym ja zrobila, ale nie ma to jak przepis
od razu wszystko wiadomo ... :))))
dzieki
pzdrw.

--
Zowisia < mailto:z...@p...onet.pl >

1. Data: 2001-12-17 20:57:46

Od: "Agnieszka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> SKAD WIEDZIALAS ????!!!
> WLASNIE ZA MNA BIEGA TA SALATKA

Intuicja

> (pewnie jakos bym ja zrobila, ale nie ma to jak przepis
> od razu wszystko wiadomo ... :))))
> dzieki
> pzdrw.
>
> --
> Zowisia < mailto:z...@p...onet.pl >

Polecam się na przyszłość(znam jeszcze dużo przepisów na dobre sałatki)
Agnieszka

sos slodko-kwasny
ucieka mi tłuszcz!
pega(cielecina) - prawda czy falsz?