cos smacznego i wykwintnego na urodziny?

1. Data: 2004-05-11 21:34:18

Temat: cos smacznego i wykwintnego na urodziny?
Od: "Izis_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani!

Za tydzien w sobote moja druga polowa ma urodziny i w zwiazku z tym chciala
bym przygotowac kolacje przy swiecach. Nie mam za to zupelnie pomyslu co mu
ugotowac zeby zachwycilo sie jego podniebienie bo generalnie co weekend jemy
sobie roznego rodzaju sporzadzane przeze mnie smakolyki a nie chce sie
powtarzac :( Moj M szaleje za brokułami, ostatnio wiec zaserwowałam mu
makaron z sosem brokułowy, salatke z brokułów pomidorów i fety i kiedys tam
salatke z brokułów z ciepłym sosem malinowym (dodam, ze nie cierpie brokułów
ale dla niego - wszytsko). Pomyslalam ze tym razem tez mu chce zrobic
brokułki ale nie mam zupelnie pomysłu na jakies danie co by sie różniło do
tamtych.... Pomozcie prosze :( Chyba ze macie przepis zupelnie z innej
beczki, ktory zachwyca podniebienie.
Dziekuje z gory!

Ania

1. Data: 2004-05-11 22:06:42

Temat: Re: cos smacznego i wykwintnego na urodziny?
Od: "Anna Róg" <sasiadka@usun_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Izis_" <i...@w...pl> wrote in message
> [...]
> brokułki ale nie mam zupelnie pomysłu na jakies danie co by sie różniło do
> tamtych.... Pomozcie prosze :( Chyba ze macie przepis zupelnie z innej

a moze tak filet z indyka zapiekany z brokułami ?
przepis jest w archiwum http://tinyurl.com/ytc8r

pozdrawiam Ania

1. Data: 2004-05-11 22:11:35

Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Izis_<i...@w...pl>

> Kochani!
>
> Za tydzien w sobote moja druga polowa ma urodziny i w zwiazku z tym
> chciala bym przygotowac kolacje przy swiecach.

[...]
Pomyslalam ze tym razem tez mu chce zrobic brokułki ale
> nie mam zupelnie pomysłu na jakies danie co by sie różniło do
> tamtych....

Sola z białym winem, śmietaną, masłem i brokułami

Składniki:
- 60-70 dag mrożonej soli
- 1 cebula
- 1 czerwona papryka
- co najmniej 1/2 szklanki białego wytrawnego wina
- brokuły (ilość według uznania)
- oliwa
- masło
- mąka
- tymianek
- sól
- pieprz

Przygotowanie:

1. pokroić cebulę i papryke, podsmażyć krótko na dużym ogniu na oliwie z
masłem; wyjąć cebulę i paprykę z tłuszczu, odłożyć na później

2. dolać trochę oliwy do pozostawionego tłuszczu i na dużym ogniu
podsmażyć rybę do lekkiego zarumienienia (można ją przed tym delikatnie
obtoczyć w mące); wyjąć dokładnie wszystkie kawałki ryby, zostawić tłuszcz

3. dosypać troszkę mąki, dodać masła i wymieszać na jednolitę masę na
zmniejszonym ogniu

4. dodać białe wino i dalej mieszać na jednolitą masę na małym ogniu

5. wrzucić odłożoną cebulę i paprykę, dolać co najmniej dwa kubki gęstej
śmietany (=400 ml), dać szczyptę tymianku, wymieszać

6. ułożyć rybę

7. dusić (ok. pół godziny) na nie za dużym ogniu

Oddzielnie ugotować pokrojone brokuły (dobrze jest co najmniej odciąć nóżki,
żeby szybciej doszły). Najlepiej gotować na parze i nie za długo, żeby były
jędrniejsze. Jeśli gotowane w wodzie, po gotowaniu odcedzić, wodę z
gotowania zachować - można dodać do sosu.

Ugotowane, odcedzone brokuły dodać do duszonej ryby pod koniec duszenia.

Proporcje sosu korygować doświadczalnie w zależności od potrzeb i upodobań.

Smacznego :)

P.

1. Data: 2004-05-12 07:08:03

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izis_" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
Moj M szaleje za brokułami, ostatnio wiec zaserwowałam mu
Suflety brokułowe z sosem z puree oliwkowym.

-masło do wysmarowania formy
- 500 gr pokrojonych brokułów
- 300ml chudej śmietany
- 4 średnie jaja (białka i żółtka oddzielić)
- sól i czarny pieprz

Puree:
- 20 czarnych oliwek
-115 ml oliwy z oliwek
- sok i skórka otarta z cytryny

rozgrzewamy piekarnik na 220st. i smarujemy masłem 4 foremki do sufletów
Brokuły gotujemy w lekko osolonej wodzie do miękkości.
brokuły wyjmujemy z wody i jak lekko przestygną miksujemy ze śmietaną i
żółtkami i przyprawami na jednolita masę.
Białka ubijamy na sztywno ze szczypta soli. Partiami dodajemy ją do masy
brokułowośmietanowej i delikatnie mieszamy dużą łyżką, - żeby jak najmniej
opadła.

Wlewamy ciasto do foremek i pieczemy 20-25 min aż wyrośnie i lekko zrumieni
się.

W tym czasie miksujemy oliwki z oliwą, sokiem z cytryny i skórką.
Podajemy z sufletami.

Przepis z książki "Warzywne przysmaki"

Osobiście najbardziej lubię brokuły po prostu ugotowane na pół twardo
skropione oliwą i posypane uprażonymi migdałami i koniecznie musza być
ślicznie ciemnozielone.

Sowa

1. Data: 2004-05-12 12:47:02

Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Niezbecki<s...@p...acn.wawa>

> Sola z białym winem, śmietaną, masłem i brokułami

Aha, to jest mniej więcej na trzy osoby.

P.

Jak efektownie udekorowac stol na chrzciny
pomidorowa ze świeżych pomidorów...
Sprawdzanie świeżości jajek
jak jeść kalarepę?
co dobrego z botwinki robicie?...