cukrzyca u dzieci

1. Data: 2004-03-12 08:02:21

Temat: cukrzyca u dzieci
Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.

Chcialabym prosic o informacje jak w tej chwili bada sie u dzieci z
podejrzeniem o cukrzyce cukier we krwi .
Czy badanie glukometrem jest badaniem wlasciwym?
Jaka jest norma poziomu cukru u dzieci 10 lat?
I czy jesli dziecko ma zbadany cukier glukometrem naczczo i wynik bedzie
w normie tzn. ze cukrzyca jest wykluczona?

Wiem.. powinnam isc do lekarza.
Pojde ale dopiero we wtorek bo w poniedzialek po poludniu beda wyniki
morfologii i moczu.
Prosze nie trzymac w niepewnosci do wtorku.
Nie prosze o diagnoze przez internet, tylko chce wiedziec czy poziom
cukru u mojego dziecka badany glukometrem jest w normie.

Z gory dziekuje za pomoc.

b.
p.s. Jeśli chcesz napisać do mnie usuń [usunxxx] z mojego adresu

2. Data: 2004-03-12 08:06:56

Temat: Re: cukrzyca u dzieci
Od: pawel C <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje

zycze milego dnia

3. Data: 2004-03-12 08:07:43

Od: pawel C <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

przepraszam ale nie do tego posta , jedno nizej o tarczycy

4. Data: 2004-03-12 09:01:34

Od: "Simonto" <simonto(usunto)@(usunto)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj ! Mam synka 2 lata i 3 miesiace i choruje na cukrzyce typu I.
Postaram sie odpowiedziec na twoje pytania.:

> Chcialabym prosic o informacje jak w tej chwili bada sie u dzieci z
> podejrzeniem o cukrzyce cukier we krwi .

Badanie labolatoryjne stezenia glukozy we krwi i w moczu na czczo.

> Czy badanie glukometrem jest badaniem wlasciwym?

Tak - jako badanie kontrolne i w samokontroli cukrzycy

> Jaka jest norma poziomu cukru u dzieci 10 lat?

na czczo od 70 do 110 mg% czasem do 120 mg% (u dziecka bez cukrzycy)

> I czy jesli dziecko ma zbadany cukier glukometrem naczczo i wynik bedzie
> w normie tzn. ze cukrzyca jest wykluczona?

Nie - konieczne jest badanie moczu na obecność glukozy

> Wiem.. powinnam isc do lekarza.
> Pojde ale dopiero we wtorek bo w poniedzialek po poludniu beda wyniki
> morfologii i moczu.

Wiekszosc lekarzy ma w gabinetach glukometr - popros ich o badanie. Jesli
twoje dziecko ma cukrzyce to nie wolno czekac tak dlugo. Jesli cukier
wzroscie do granicy 700 mg% to ryzykujesz spiaczke ketonowa i kwasice - jest
to juz stan zagrozenia zycia.

Napisz jakie inne objawy ma twoje dziecko. Najbardziej typowymi są:

- czestomocz (wystepuje zawsze)
- zwiekszone pragnienie (wystepuje zawsze)
- utrata wagi lub brak przyrostu wagi (wystepuje zazwyczaj)
- drobne problemy dermatologiczne (sucha skora, wypryski, liszajki itp.) -
wystepuje czesto
- rozdrażnienie a nawet agresja - zdarza sie u malych dzieci
- sennosc lub brak potrzeby snu - czasami
- maly apaetyt na normalne posilki - ale wielka ochota na slodycze ! -
czasami

> Prosze nie trzymac w niepewnosci do wtorku.
> Nie prosze o diagnoze przez internet, tylko chce wiedziec czy poziom
> cukru u mojego dziecka badany glukometrem jest w normie.

Skontaktuj sie z kims kto ma glukometr i popros go o badanie (jest prawie
bezboloesne). Po jedzeniu ( w trakcie dnia) poziom glukozy we krwi nie
powinien przekroczyc 140 mg%. Jesli bedzie wyzszy (do 160 mg%) to jie jest
zle. Powyzej 200 mg% to wyrazne wskazanie na zabuzenia pracy trzustki lub
nietolerancje insuliny (raczej cukrzyca)

Pozdrawiam.

Jakby potrzebna byla pomoc to pisz !!!!

PZDR

Simonto

5. Data: 2004-03-12 09:24:39

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Simonto, 2004-03-12 10:01, wrote...

> Witaj ! Mam synka 2 lata i 3 miesiace i choruje na cukrzyce typu I.
> Postaram sie odpowiedziec na twoje pytania.:

Serdecznie dziekuje za tak szybka i fachowa odpowiedz.

> Badanie labolatoryjne stezenia glukozy we krwi i w moczu na czczo.

Moj syn mial robione badanie glukometrem. Powiedzieli mi, ze tak sie
wlasnie teraz robi. Stad moje zapytanie na grupie.

> na czczo od 70 do 110 mg% czasem do 120 mg% (u dziecka bez cukrzycy)

wyszlo 79 a wiec wg norm jest dobrze.

> Nie - konieczne jest badanie moczu na obecność glukozy

Mial robione badanie moczu ale czy na obecnosc gluukozy to nie wiem.
Pani zakreslila wszystko. Wynik bedzie w poniedzialek.

> Napisz jakie inne objawy ma twoje dziecko. Najbardziej typowymi są:

No wlasnie to co mnie martwi:

> - czestomocz (wystepuje zawsze)
jest

> - zwiekszone pragnienie (wystepuje zawsze)
jest
> - utrata wagi lub brak przyrostu wagi (wystepuje zazwyczaj)
jest przyrost (drugoe moje dziecko jest szczuplutkie)

> - drobne problemy dermatologiczne (sucha skora, wypryski, liszajki itp.) -
> wystepuje czesto
brak

> - rozdrażnienie a nawet agresja - zdarza sie u malych dzieci
brak

> - sennosc lub brak potrzeby snu - czasami
jest sennosc

> - maly apaetyt na normalne posilki - ale wielka ochota na slodycze ! -
> czasami

dokladnie to!

> [...]
> zle. Powyzej 200 mg% to wyrazne wskazanie na zabuzenia pracy trzustki lub
> nietolerancje insuliny (raczej cukrzyca)

No wlasnie wynik jest 79.
Czy wobec tego mozna powiedziec ze nie ma cukrzycy?
Czy powinnam jednak prosic lekarza o inne badania ze wzgledu na w/w objawy?

Wlasnie te objawy spowodowaly ze poszlam do lekarza i poprosilam o
skierowanie na badanie cukru.

Jeszcze raz serdecznie dziekuje za zainteresowanie moim postem i za
odpowiedz.

6. Data: 2004-03-12 11:08:09

Od: "Simonto" <simonto(usunto)@(usunto)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<wielkie ciach>

Aby sprawdzic jak ksztaltowal si epoziom glukozy w ostatnich 3 miesiacach
nalezy zrobic test HbA1c -pokaze on jak ksztaltowala sie glikemia w ciagu
ostatnich 120 dni. Nietolerancja insuliny moze byc okresowa.
Objawy cukrzycy wystepuja tez przy chorobach nerek (nadnerczy produkujacych
adrenaline), karczycy itp.
Niebezpieczne jest stezenie glukozy we krwi powyzej 160 mg% (tzw. prog
nerkowy).
Jesli chcesz od czasu do czasu kontrolowac oziom cukru w moczu, kup paski
Ketodiastix - jest to prosty test paskowy. Zanuzasz pasek w moczu i
otrzymujesz wynik pi razy drzwi - czy sa zwiazki ketonowe w moczu (i na ile
duzo) i czy jest glukoza w moczu (i na ile duzo).
Paskow jest chyba 25 albo 50 - rob testy w okresie wielomoczu lub kontrolnie
1 raz w tygodniu. Koszt ok 50 PLN (ale jest refundowane dla chorych na
cukrzyce).

Simonto

7. Data: 2004-03-12 12:52:09

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Simonto, 2004-03-12 12:08, wrote...

<....>

serdecznie dziekuje za te wszytskie informacje.
We wtorek mam wizyte i porozmawiam z Pania doktor
O paskach nie mialam pojecia.
Na pewno jest to dobry pomysl.
Bede sprawdzac.
Jeszcze raz dziekuje

8. Data: 2004-03-16 06:27:53

Od: "Jadarek" <dkral@_BEZ_TEGO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Paskow jest chyba 25 albo 50 - rob testy w okresie wielomoczu lub
kontrolnie
> 1 raz w tygodniu. Koszt ok 50 PLN (ale jest refundowane dla chorych na
> cukrzyce).

Jest 50 szt. (ja je rozcinam i mam 100 szt :-) ). A kosztują ok 20 zł bez
recepty.

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral

jaki lekarz od tarczycy??
TYPES OF TUMOURS PULMONARY CAUSED BY BACTERIA
sport-urazy kolan - prośba
[OT?] termofor
jak poznac ciaze mimo tabletek