Re: cukrzyca u dzieci

From: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: cukrzyca u dzieci
Date: Fri, 12 Mar 2004 10:24:39 +0100

Simonto, 2004-03-12 10:01, wrote...

> Witaj ! Mam synka 2 lata i 3 miesiace i choruje na cukrzyce typu I.
> Postaram sie odpowiedziec na twoje pytania.:

Serdecznie dziekuje za tak szybka i fachowa odpowiedz.

> Badanie labolatoryjne stezenia glukozy we krwi i w moczu na czczo.

Moj syn mial robione badanie glukometrem. Powiedzieli mi, ze tak sie
wlasnie teraz robi. Stad moje zapytanie na grupie.

> na czczo od 70 do 110 mg% czasem do 120 mg% (u dziecka bez cukrzycy)

wyszlo 79 a wiec wg norm jest dobrze.

> Nie - konieczne jest badanie moczu na obecność glukozy

Mial robione badanie moczu ale czy na obecnosc gluukozy to nie wiem.
Pani zakreslila wszystko. Wynik bedzie w poniedzialek.

> Napisz jakie inne objawy ma twoje dziecko. Najbardziej typowymi są:

No wlasnie to co mnie martwi:

> - czestomocz (wystepuje zawsze)
jest

> - zwiekszone pragnienie (wystepuje zawsze)
jest
> - utrata wagi lub brak przyrostu wagi (wystepuje zazwyczaj)
jest przyrost (drugoe moje dziecko jest szczuplutkie)

> - drobne problemy dermatologiczne (sucha skora, wypryski, liszajki itp.) -
> wystepuje czesto
brak

> - rozdrażnienie a nawet agresja - zdarza sie u malych dzieci
brak

> - sennosc lub brak potrzeby snu - czasami
jest sennosc

> - maly apaetyt na normalne posilki - ale wielka ochota na slodycze ! -
> czasami

dokladnie to!

> Skontaktuj sie z kims kto ma glukometr i popros go o badanie (jest prawie
> bezboloesne). Po jedzeniu ( w trakcie dnia) poziom glukozy we krwi nie
> powinien przekroczyc 140 mg%. Jesli bedzie wyzszy (do 160 mg%) to jie jest
> zle. Powyzej 200 mg% to wyrazne wskazanie na zabuzenia pracy trzustki lub
> nietolerancje insuliny (raczej cukrzyca)

No wlasnie wynik jest 79.
Czy wobec tego mozna powiedziec ze nie ma cukrzycy?
Czy powinnam jednak prosic lekarza o inne badania ze wzgledu na w/w objawy?

Wlasnie te objawy spowodowaly ze poszlam do lekarza i poprosilam o
skierowanie na badanie cukru.

Jeszcze raz serdecznie dziekuje za zainteresowanie moim postem i za
odpowiedz.
b.
p.s. Jeśli chcesz napisać do mnie usuń [usunxxx] z mojego adresu