cułuski

1. Data: 2004-01-02 10:51:14

Temat: Re: cułuski
Od: Evunia <h...@n...year.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 2 Jan 2004 11:58:24 +0100, na pl.rec.kuchnia, tinca tinca napisał(a):

> czy ktoś posiada przepis na całuski. chodzi za mną smak tego cuda od dawna .
> nikt z moich znajomych nie może mi pomóc.

Z pewnością bardziej od znajomych pomocne będą tu google ;)

http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt_int.php?id_p=10
48

oraz ogólnie:

http://tinylink.com/?pX2LFgodYc

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-01-02 10:58:24

Temat: cułuski
Od: "tinca tinca" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktoś posiada przepis na całuski. chodzi za mną smak tego cuda od dawna .
nikt z moich znajomych nie może mi pomóc.
gg 3601015

1. Data: 2004-01-02 20:49:09

Od: "tapta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy ktoś posiada przepis na całuski. chodzi za mną smak tego cuda od dawna
.

Najprostszy i przepyszny:
0.5 kg twarogu
0.5 kg mąki
1 szklanka cukru
łyżeczka sody oczyszczonej
puder do posypania

Należy zagnieść składniki (nie zrażając się tym, że na poczatku wygląda
jakby miało się nie dać zagnieść, bo się da) wałkować ciasto na grubość ok
1 cm i wycinać całuski za pomocą szklanki i kieliszka. Smaży się toto na
gorącym oleju (dużo go ma być) uważając, bo szybko idzie i się chce palić,
zwłaszcza kolejne porcje. Posypujemy pudrem i gotowe. Wbrew pozorom wychodzi
mało, ale za to przepyszne.
Smacznego.

1. Data: 2004-01-02 21:54:26

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tapta" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> 0.5 kg twarogu
> 0.5 kg mąki
> 1 szklanka cukru
> łyżeczka sody oczyszczonej
> puder do posypania

wow, a ja myslalam, ze caluski to rodzaj nieduzych pierniczkow :)

wkn

1. Data: 2004-01-02 22:01:45

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> wow, a ja myslalam, ze caluski to rodzaj nieduzych pierniczkow :)

hehe, uprzedzilas mnie,
wlasnie chcialam to samo napisac;))

Marta

1. Data: 2004-01-02 22:14:28

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 2004-01-02 at 22:54, Wkn wrote:
> Użytkownik "tapta" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> dawna
> >

> wow, a ja myslalam, ze caluski to rodzaj nieduzych pierniczkow :)
>
> wkn

W Kraju Baskow (i chyba w Hiszpanii, ale nie jestem pewna) pod nazwa
caluskow funkcjonuja wilgotno-gliniaste migdalowe ciasteczka, sklejone
po 2 bialkiem. Bardzo je lubie, ale duzo sie ich zjesc nie da ;)

Jezeli sa jacys zainteresowani, to mam na nie przepis, nie wyprobowalam
go, ale karnawal jest, moze sie ktoregos dnia skusze?

--
Kot <m...@p...onet.pl>

1. Data: 2004-01-03 10:19:30

Od: "tapta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> hehe, uprzedzilas mnie,
> wlasnie chcialam to samo napisac;))

moim zdaniem to inaczej donaty... czyli to co podałam

Słodka dopytka do emigrantów :-)
Tort migdałowy
historia naszych trunkow
Golonka w/g Wladyslawa Losa