Tort migdałowy

1. Data: 2004-01-01 20:45:20

Temat: Tort migdałowy
Od: "Ania" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy zna może ktoś z was przepis na tort migdałowy.
Jeżeli tak to proszę o przepis.

Anna

1. Data: 2004-01-01 20:48:44

Temat: Re: Tort migdałowy
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania napisał:

> Czy zna może ktoś z was przepis na tort migdałowy.
> Jeżeli tak to proszę o przepis.

Więcej danych plizzz, bo stoliczek się nie nakryje. Tortów migdałowych
jest mrowie, a mrowie, od wojennych z fasoli, po całkiem wytworne.
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-01-01 20:49:54

Od: "max" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Czy zna może ktoś z was przepis na tort migdałowy.
> Jeżeli tak to proszę o przepis.

LENIU!
Po wpisaniu w google wysakuje 39 pozycji.
prk to nie kuchenny telefon zaufania
i nie zegarynka
bzyk

1. Data: 2004-01-01 21:02:29

Od: "Ania" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wcale nie jestem leniem. Szukałam w google ale chcialam jakiś sprawdzony
przepis i dlatego ośmieliłam się zawracać wam głowy. Mam dwa opakowania
mielonych migdałow i chciałabym zrobić jakiś smaczny tort na 30 urodziny
siostry.

Anna

1. Data: 2004-01-01 21:03:22

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "max" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Ania" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> LENIU!
> Po wpisaniu w google wysakuje 39 pozycji.
> prk to nie kuchenny telefon zaufania
> i nie zegarynka

Z miłym zdziwieniem stwierdziłam że moja strona wyskakuje na pierwszej
pozycji...
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/tort_migdal
owy.htm

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-01-01 21:10:48

Od: "melchior zwany dżdżownicą" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości
> Z miłym zdziwieniem stwierdziłam że moja strona wyskakuje na pierwszej
> pozycji...
> http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/tort_migdal
owy.htm

Tak sobie myślę, że na piedestale pl.rec.kuchnia byłbym w stanie Cię
zaakceptować.
Oprócz potrzeby przewodzenia masz w sobie ciepło, które jest mi bliskie.
melchior zwany dżdżownicą

1. Data: 2004-01-01 21:34:44

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bt22fs$b4l$1@nemesis.news.tpi.pl>, melchior zwany
dżdżownicą <m...@o...pl> wrote:

> Oprócz potrzeby przewodzenia masz w sobie ciepło, które jest mi bliskie.
> melchior zwany dżdżownicą

Lepiej przyhamuj. Ledwie Cię tu zaczęto akceptować, już chcesz stawiać
piedestały. Jedynym, który może być tu nieco wyróżniony, to
ewentualnie Dariusz Ladziak, bo jedynie on, o ile wiem, spośród
założycieli grupy nadal w niej aktywnie uczestniczy, chociaż nie widzę,
by rościł tego tytułu jakieś pretensje.
Ktoś w trakcie ostatnich awantur pisał, że to Magda Bassett założyła tę
grupę, ale to nieprawda.
Po Dariuszu Ladziaku ja jestem, jak sądzę, kolejnym ze względu na
długość stażu aktywnym członkiem, ale mogę się mylić i chętnie bym się
dowiedział, że ktoś jest tu dłużej ode mnie.

Władysław

1. Data: 2004-01-01 21:47:37

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "melchior zwany dżdżownicą" <m...@o...pl> napisał w
wiadomości news:bt22fs$b4l$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> wiadomości
owy.htm

> Tak sobie myślę, że na piedestale pl.rec.kuchnia byłbym w stanie Cię

Nauczycielkę z zawodu????

> Oprócz potrzeby przewodzenia masz w sobie ciepło, które jest mi bliskie.

W takim razie bardzo ciepło Cię proszę byś nie używał(-a), przynajmniej na
tej grupie, słów powszechnie uważanych za obraźliwe niezależnie od tego, jak
inni się w danej chwili zachowują.
BTW właśnie kończę piec ciasto bananowe Magdy Bassett... IMO jest
doskonałe - możesz kiedyś spróbować... upiec...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-01-01 21:47:47

Od: "melchior zwany dżdżownicą" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bt24d9
> BTW właśnie kończę piec ciasto bananowe Magdy Bassett... IMO jest
> doskonałe - możesz kiedyś spróbować... upiec...
Bardzo przepraszam - cofam propozycję.
Wolę oryginał niż krajową kopię!
melcior

1. Data: 2004-01-01 22:27:54

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <2...@2...17.233.6>, Ania <a...@p...onet.pl>
wrote:

> Witam
>
> Czy zna może ktoś z was przepis na tort migdałowy.
> Jeżeli tak to proszę o przepis.

Proszę cię bardzo. Z przepisów, które pozostały po mojej Mamie.
Pierwszy pochodzi od jej przyjaciółki p. Ady Kočkowej z Poznania.

Tort z kruchego ciasta z orzechami lub migdałami
Znakomity, łatwy do zrobienia, może stać parę dni.

Ciasto:

250 g masła
250 g mąki
250 g cukru
250 g migdałów lub orzechów zmielonych na grubszej tarce lub siekanych
5 żółtek z dużych jaj lub 3 żółtka i i 2 łyżki gęstek kwaśnej śmietany

Wszystko wymieszać, prędko ugnieść ciasto, włożyć na 1/2 godz. do
lodówki, potem uformować 5 cienkich placków do małej tortownicy. Upiec
je na złoty kolor. Uważać, by nie spalić. (ok. 15 min) Można z ciasta
uformować gruby wałek i pokroić je na 5 placków, które następnie
rozgniata się na małej tortownicy bez wałkowania.
[Przyznam się, że nie bardzo rozumiem, o co Mamie chodziło z tą
tortownicą. Mnie się wydaje, że tortownicia jest tu zbędna]

Krem -- daje się 2 warstwy kremu kawowego i 2 czekoladowego. Jak ktoś
woli można dać jeden rodzaj kremu, albo jeden rodzaj kremu i słodką
marmeladę pomarańczową lub morelową.

Krem czekoladowy:
150 g masła
1 jajko duże
1 żółtko
200 g cukru pudru

Ucierać ręcznie 15 min. na pianę lub mikserem 3 min. Dodać 50 g bardzo
dobrego kakao lub tartej czekolady, utłuczonej wanilii lub trochę
prawdziwego rumu.

Krem kawowy

400 g bardzo dobrego masła ukręcić z 4 łyżkami cukru pudru i tartą
skórką cytrynową. Wkręcić 4 całe jaja. (uważać, by nie były prosto z
lodówki, bo krem się zważy)
300 g cukru zalać szklanką mocnej kawy, dodać kawałek laski waniliowej
i gotować na małym ogniu do nitki (tzn. aż utworzy się ciągnący się
syrop). Po ostudzeniu wkręcić do reszty masy. Gdyby syrop zaczął się
cukrzyć dodać odrobinę wody i podgrzać.

Drugi tort wg. przepisu mamy przyjaciółki z Budapesztu Ilony Rozinek:

Ciasto:

10 białek
280 g cukru
280 g obranych migdałów, w tym 2- 3 migdały gorzkie
2 łyżki mąki

Migdały zmielić. Białka ubić z cukrem i wanilią na gęstą pianę. Wsypać
migdyły i makę, wymiesza-, wlać do tortownicy, wsadzić do gorącego
pieca, upiec zmniejszając po chwili ogień.

Krem

10 żółtek utrzeć z 300 g cukru i z wanilią. Postawić na łaźni wodnej i
ucierać na gęstą masę dodając 7 łyżek b. mocnej kawy. Zdjąć z łaźni,
kręcić aż ostygnie. W makutrze utrzeć 300 g masła dodając po łyżce
masy kawowej. Na koniec wsypać 300 g mielonych migdałów, też z
dodatkiem dwu gorzkich.

Mam tu jeszcze 2 torty migdałowe na białkach "przepisy ze starej
książki", ale już mi się nie chce wpisywać. Chyba, że poprosicie. ;-)

Władysław

historia naszych trunkow
Golonka w/g Wladyslawa Losa
Sałatka jarzynowa