cykliczny katar i zapalenie oskrzeli

1. Data: 2011-04-12 13:33:19

Temat: cykliczny katar i zapalenie oskrzeli
Od: "Kaska" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam pięknie! Może coś poradzicie, bo tracę oddech... :)
Córa 11 lat, non-stop głęboki katar, albo jak chodzi do szkoły mimo tego, to
przechodzi to na zapalenie oskrzeli. Lekarze mnie osłabiają, bo nie zauważają, że
dziecko od września więcej niż połowę czasu siedzi w domu. Po raz trzeci zmienimy
chyba lekarza, bo lekarstwa i antybiotyki, albo syropki i siedzenie w domu to mała
katastrofa!

Fakt, że system immunologiczny ma od dziecka osłabiony, ale to co dzieje się w tym
roku to już przesada. Dzieciak mówi, że w szkole ciągle ktoś kasze, stąd domyślamy
się, że ciągle coś łapie od dzieci. Znacie takie złożone przypadki? Pozdrowionka!

2. Data: 2011-04-12 13:35:00

Temat: Re: cykliczny katar i zapalenie oskrzeli
Od: performerka <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Kwi, 15:33, "Kaska" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
> się, że ciągle coś łapie od dzieci. Znacie takie złożone przypadki? Pozdrowionka!

zrob jej testy alergologiczne

3. Data: 2011-04-12 13:37:20

Od: performerka <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Kwi, 15:35, performerka <m...@i...pl> wrote:

> zrob jej testy alergologiczne

przy alergii moze bys i kaszel i katar, chrząkanie, i nawet
podwyższona
temperatura wiec antybiotyki beda wówczas zbyteczne,
rzecz oczywista

4. Data: 2011-04-13 11:55:18

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Kwi, 15:37, performerka wrote:
> [...]
> podwyższona
> temperatura wiec antybiotyki beda wówczas  zbyteczne,

Moje dziecko w niemowlęctwie też często miało katar i zapalenie
oskrzeli. Gdy po jego drugim pobycie w szpitalu zgłosiłam się na
kontrolę, to lekarka po zbadaniu i zapoznaniu się z kartą dziecka
(trafiłam w przychodni do nowej), stwierdziła, że jego stan jest taki
sam jak przedszpitalny i prawie bronchitowy. I zaordynowała mu
gentamecynę (w szpitalu brał penicylinę). Gdy na późniejszych wizytach
u niej dochodziłam powodu tych katarów i zapaleń, to powiedziała mi,
że to może być jakaś bakteria, na którą mój syn tak reaguje, a u
innych ona jest niezauważalna. I powiedziała mi też, że jej syn
również tak miał. A minęło mu, gdy w wieku 12 lat wywiozła go do
Jugosławii. No to się zakręciłam tu i tam, i wywiozłam ledwo wyleczone
dziecko 9 m-czne nad nasze polski morze. Przetrwaliśmy cały turnus 2
tyg., choć miałam tam jeden "incydent" lekarski. Warunki były
spartańskie - wrzesień, domek z dykty prawie na wydmach. A rano, by
nałożyć dziecku suche ubranie, to wieczorem kładłam je pod poduszkę. I
faktycznie - już więcej mu oskrzela nie grały, ale też ja wywoziłam go
corocznie latem nad morze, a zimą w góry.

--
Pozdrawiam :)
JM

5. Data: 2011-04-13 12:20:55

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-13 13:55, JaMyszka pisze:

> [...]
> faktycznie - już więcej mu oskrzela nie grały, ale też ja wywoziłam go
> corocznie latem nad morze, a zimą w góry.

Może to astma była, a nie bronchity z niezauważalnych bakterii. Mnie też
w dzieciństwie męczyły bronchity, a wtedy jeszcze się u dzieci astmy nie
rozpoznawało. Do teraz wyjście na ulicę potrafi się dla mnie skoczyć
atakiem kaszlu, a w Beskidach wlazłam na szczyt górki nad naszym letnim
domkiem i nawet się nie zadyszałam ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

6. Data: 2011-04-13 12:23:55

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-12 15:33, Kaska pisze:

> [...]
> się, że ciągle coś łapie od dzieci. Znacie takie złożone przypadki? Pozdrowionka!

Czy ten katar jest ropny? Czy dziecko boli głowa, oczodoły lub spływa
jej wydzielina po gardle?
Może to zapalenie zatok, które nadkaża oskrzela? Potrafi być przewlekłe
i atakować np. przy przewianiu głowy.

7. Data: 2011-04-13 12:28:01

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-13 14:20, Aicha pisze:

> Może to astma była, a nie bronchity z niezauważalnych bakterii. Mnie też
> w dzieciństwie męczyły bronchity, a wtedy jeszcze się u dzieci astmy nie
> rozpoznawało. Do teraz wyjście na ulicę potrafi się dla mnie skoczyć

... skończyć

> atakiem kaszlu,

Bo oczywiście jako nieprawomyślny pacjent nie biorę leków stale, jak p.
Bóg i lekarz przykazał ("alergia, astma to proces zapalny, toczący się
cały czas"), tylko jak mi się zaostrza - czytaj: zaczynam się dusić :D

8. Data: 2011-04-14 01:06:02

Od: sWAR <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13/04/2011 14:23, Aicha pisze:

> Czy ten katar jest ropny? Czy dziecko boli głowa, oczodoły lub spływa
> jej wydzielina po gardle?
> Może to zapalenie zatok, które nadkaża oskrzela? Potrafi być przewlekłe
> i atakować np. przy przewianiu głowy.

Moja mała przez rok miała katar i resztę dolegliwości. Mało białych
krwinek. Podejrzewano nawet mukowiscydozę.
Naszą uwagę zwrócił fakt,że kiedy po napadzie lęku(u maluchów się
zdarza) spała kilka nocy ze mną, a męża wyeksmitowałam do drugiego
pokoiku, kaszel i katar się uspokoiły.
Sprawdziliśmy łóżeczko.
Okazało się,że pomalowane było jakąś ołowiową farbą, a materac klejony,
a nie zszywany.
Łóżeczko poszło połamane na śmietnik i wszystko po miesiącu się uspokoiło.
Antybiotyki i leki sterydowe na katar i uczulenie poszły za łóżeczkiem
na powietrze.
Znajoma miała identyczną sytuację.
To jedna z przyczyn kataru u dzieci.Oszczędność producentów na
materiałach dla dzieci.
Rodzice (jak my) też się dokładają. Ma być ładnie i tanio.

9. Data: 2011-04-14 07:55:52

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Kwi, 14:20, Aicha wrote:
> [...]
> rozpoznawało. Do teraz wyjście na ulicę potrafi się dla mnie skoczyć
> atakiem kaszlu, a w Beskidach wlazłam na szczyt górki nad naszym letnim

Nie to, bym broniła stanowiska lekarki. W ogóle nie zastanawiałam się
nad jej diagnozą, ale przyjęłam, że jest to możliwe. Wówczas
mieszkaliśmy z moimi rodzicami, a mój ojciec miał chroniczne zapalenie
gardła.A dziecko było w szpitalu w drugim miesiącu życia i ósmym.
Wtedy były inne warunki i dziecko można było odwiedzać tylko w
niedzielę. I to na korytarzu! Moją propozycję pomocy na oddziale
ordynator odrzucił pytaniem "a ma pani przygotowanie
pielęgniarskie?".
A ponieważ wyjazdy dały jednak skutek podniesienia odporności dziecka,
to nie wnikałam, co było przyczyną.
Teraz też nie piszę tego, by udowodnić, że u dziecka wątkotwórczyni
zachodzi to samo. Ona sama musi to rozważyć i podjąć odpowiednie
działania.

10. Data: 2011-05-18 14:13:19

Od: "lukasz" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja miałem katar praktycznie non stop do 25 roku życia, później jakoś
przez przypadek przeczytałem Biblię i bardzo zaciekawiła mnie opisana tam
kwestia pokarmów zwanych czystymi oraz nieczystymi, współcześnie
nazwalibyśmy je zdrowymi i niezdrowymi. Zrobiłem eksperyment i zacząłem
unikać jedzenia tzw. pokarmów nieczystych a w krótkim czasie po tym wogóle
przestałem jeść mięso w tym ryby. Po około 2 latach katar całkowicie
zniknął, od tamtej pory tj. od około 5 lat praktycznie ani razu nie
zachorowałem. Czasem zdaża się rano smarknąć, przeważnie gdy poprzedniego
dnia zjem bardzo dużo słodkiego ale jest to sporadyczne. Nie chcę siać nowej
mody, jednak jeśli nic nie pomaga to może warto przeprowadzić ten
eksperyment, zwlaszcza, że to nic nie kosztuje?

krwotok przy wypróżnianiu
BEZPŁATNE SZKOLENIE DLA POŁOŻNYCH i FIZYKOTERAPEUTÓW!!! - WARSZAWA
TEST
BEZPŁATNE SZKOLENIE DLA POŁOŻNYCH i FIZYKOTERAPEUTÓW!!!
Re: zmniejszenie popedu