czarna rzepa-jak spożytkować?

1. Data: 2007-08-23 16:51:08

Temat: czarna rzepa-jak spożytkować?
Od: "Joanna KK" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nasiałam w ogródku pełno czarnej rzepy, nie nadaje sie do bezpośredniego
spozycia, bo piekąca jest bardzo, i mam teraz problem.

Jakie pyszności mozna zrobić z tego warzywa(?) ?

JKK

2. Data: 2007-08-23 17:42:57

Temat: Re: czarna rzepa-jak spożytkować?
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nasiałam w ogródku pełno czarnej rzepy, nie nadaje sie do bezpośredniego
> spozycia, bo piekąca jest bardzo, i mam teraz problem.
>
> Jakie pyszności mozna zrobić z tego warzywa(?) ?
>
> JKK

np. surówka do obiadu

- zetrzeć na tarce (duże oczka): marchewkę, czarną rzepę, jabłka, mozna
dorzucić seler,
- wszystko razem wymieszać, dodać jogurt naturalny oraz przyprawy (sól,
pieprz),
mozna zamiast jogurtu naturalnego dodać sos majonezowo-jogurtowy

Pozdrawiam

Monika

3. Data: 2007-08-23 17:59:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna KK" <k...@N...gazeta.pl> wrote in message

> Nasiałam w ogródku pełno czarnej rzepy, nie nadaje sie do bezpośredniego
> spozycia, bo piekąca jest bardzo, i mam teraz problem.
>
> Jakie pyszności mozna zrobić z tego warzywa(?) ?

Utrzeć na tarce - do chleba z masłem, do past twarogowych, zamiast chrzanu.
Na chleb można też kłaść w cienkich plasterkach, jak normalną rzodkiewkę.
Sok do wcierania w głowę - wspaniale działa na włosy - porównywalnie do
oleju rycynowego.

4. Data: 2007-08-23 18:31:47

Od: "ewzet" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Joanna KK" <k...@N...gazeta.pl> wrote in message

Sok wcierać w skórę głowy, na porost włosów, przeciw łysieniu, itp.

5. Data: 2007-08-23 18:34:12

Od: "iwanos" <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nasiałam w ogródku pełno czarnej rzepy, nie nadaje sie do bezpośredniego
> spozycia, bo piekąca jest bardzo, i mam teraz problem.
>
> Jakie pyszności mozna zrobić z tego warzywa(?) ?

eventulanie mozesz ją gotowac przez 2 godziny w wywarze rosołowym potem
łagodzisz to śmietanom a na koniec wypierdalasz to do śmieci i ftranżalasz
menża kÓÓÓpsztlinęęęęe

6. Data: 2007-08-23 18:34:53

Od: "iwanos" <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pieprz),
> mozna zamiast jogurtu naturalnego dodać sos majonezowo-jogurtowy

BTW zapomniałas dodac do tego shtolca, yhy yhy

7. Data: 2007-08-24 00:56:51

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Aug 2007 19:59:53 +0200, "Panslavista" <p...@w...pl>
wrote:

>"Joanna KK" <k...@N...gazeta.pl> wrote in message

>Utrzeć na tarce - do chleba z masłem, do past twarogowych, zamiast chrzanu.
>Na chleb można też kłaść w cienkich plasterkach, jak normalną rzodkiewkę.

Czarna rzepe??? To trzeba naprawde w punkt wyczuc moment zbioru,
czarna rzepa niestety szybko twardnieje do stanu w ktorym bez utarcia
na tarce jest niezjadliwa - rownie dobrze jak ciut stara czarna rzepe
w plasterkach mozna jesc kolek sosnowy w plasterkach...

>Sok do wcierania w głowę - wspaniale działa na włosy - porównywalnie do
>oleju rycynowego.

A w ogole to jeden z najskuteczniejszych srodkow zolciopednych - nic
tak dobrze na watrobe nie robi jak czarna rzepa.

--
Darek

8. Data: 2007-08-24 01:33:50

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz K. Ladziak" <l...@w...pdi.net> wrote in message

> [...]
>
> A w ogole to jeden z najskuteczniejszych srodkow zolciopednych - nic
> tak dobrze na watrobe nie robi jak czarna rzepa.

Dlatego surówki dobre do tłustych mięs. Podobnie pędy kwiatowe mniszka.
Z ich braku sałatka z liści lub preparaty z korzenia.
Równie leczniczo na wątrobę działają szyszkojagody jałowca - najlepiej
świeżo zebrane (w grudniu) od 3 do 7 przeżuć i połknąć.

Witam
skomplikowane terminy kulinarne
skomplikowane terminy kulinarne
[jaki] drink