czemu dziecko tak sie zachowuje?

1. Data: 2004-12-18 21:22:40

Temat: czemu dziecko tak sie zachowuje?
Od: "Kasia " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

chlopczyk ma prawie 5 lat. wobec niego nie sa stosowane zadne kary cielesne,
nawet przyslowiowgo klapsa w pupe nie dostaje. wszyscy staraja mu tlumaczyc
co wolno a czego nie ze spokojem kiedy chce cos czego mu nie wolno. czasem
jednak kiedy jest wyjatkowo krnabrny zosaje podniesiony na niego glos
typu "przestan, tak nie wolno!" wtedy dziecko dostaje jakiejs histeri,
krzyczy i wola ze sie boi.
dlaczego sie tak zachowuje??

2. Data: 2004-12-18 23:11:33

Temat: Re: czemu dziecko tak sie zachowuje?
Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednak kiedy jest wyjatkowo krnabrny zosaje podniesiony na niego glos
> typu "przestan, tak nie wolno!" wtedy dziecko dostaje jakiejs histeri,

mam podobnie w domu :)
histeria ,krzyk ,płacz itp ale jestesmy nieugięci i tłumaczymy ze nie bo cos
tam.
mysle ze to sposób na sprawdzanie nas dosrsłych przez te male potwory :)
kazy sposób jest dobry najwazniejsza konsekwencja
trzymaj sie
p.

3. Data: 2004-12-19 14:01:28

Od: "bea" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednak kiedy jest wyjatkowo krnabrny zosaje podniesiony na niego glos
> typu "przestan, tak nie wolno!" wtedy dziecko dostaje jakiejs histeri,

Rozmawiać, tłumaczyć i być konsekwentnym to tyle co mogę Ci pomóc
biorąc pod uwage swoje doświadczenia ze starszym synem, który jest
obecnie 10 latkiem.
W podobnym wieku przechodził to co twój maluszek , procz tego
zastanowilabym się
czy nie zaszły w jego życiu jakieś zmiany np. pojście do przedszkola,
twój powrót do pracy ,
a moze jakas bajka lub film w telewizji dzialają na niego
pobudzajaco ?
Gdyby to nie ustępowało radzilabym rozmowe z psychologiem , który
powinien Ci znacznie
więcej doradzic niz ja.

Serdecznie pozdrawiam i zycze powodzenia

Beata

---

4. Data: 2004-12-20 08:28:25

Od: Eulalka <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kasia napisał:

> dlaczego sie tak zachowuje??

Bo nie zna lub sprawdza granice.

Eulalka

5. Data: 2004-12-21 21:31:20

Od: "Kasia " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

bea <b...@w...pl> napisał(a):

> czy nie zaszły w jego życiu jakieś zmiany np. pojście do przedszkola,
> twój powrót do pracy ,

nastapila sparacja, ojciec dziecka nie mieszka razem z dzieckiem w domu.

czy uwazasz zatem ze wizyta u psychologa jest konieczna?

ps. to nie chodzi o moje dziecko.

6. Data: 2004-12-22 12:11:05

Od: "bugs2032" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

polecam Thomas Gordon, "Wychowanie bez porazek. Rozwiazywanie konfliktow
miedzy rodzicami a dziecmi." - naprawde pozwala wiele zrozumiec, a jak dziala
(tego nie wiem, bo mialem to tylko na zajeciach) to juz zupelna rewelacja.

7. Data: 2004-12-22 16:21:57

Od: "bea" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nastapila sparacja, ojciec dziecka nie mieszka razem z dzieckiem w domu.
>
> czy uwazasz zatem ze wizyta u psychologa jest konieczna?

mysle ze maluszek czuje sie bardzo niepewnie w nowej sytuacji .
natychmiastowa wizyta nie jest konieczna , dajcie mu troche czasu na
przyswojenie sobie tego wszystkiego .

pozdrawiam

Beata

---

8. Data: 2004-12-30 19:38:54

Od: "Specjial" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia <m...@g...pl> napisał(a):

Ważne jaki to jest rodzaj krzyku.
Pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to, że chłopak mówi prawdę, bo w końcu
ma prawo bać się konsekwencji swojego działania. Ja też się boję - jak ktoś
się na mnie słusznie obrazi - że stosunki między nami się pogorszą. To chyba
normalne.
Co do histerii to może to być próbowanie wywierania wpływu na rodziców, o
których wie że martwią się jego dobrym samopoczuciem.

Nie wiem jak wygląda cała sytuacja, być może za bardzo rodzice skupiają się na
dziecku zapominając o swoich prawach, nie znaczy to , że trezba robić cakiem
na odwrót.
Może chłopak nie jest nauczony radzenia sobie z frustracjami (stosownie do
jego wieku) w zyciu.

Co do wizyty u psychologa to raczej nie trzeba, ale zawsze można pójść żeby
się czegoś dowiedzieć np. jak nauczyć dziecko radzenia sobie z frustracjami.

Szczęśliwego Nowego Roku!

święta a spędzenie je
poradzcie :) co na prezenty i Wigilia :)
Pomóż mi i zarób 100 zł...
Osrodek Diagnostyki i Leczenia Nieplodnosci
Może ktoś wie?