czerecha

1. Data: 2001-06-26 13:24:06

Temat: czerecha
Od: "Jola" <j...@a...ig.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś coś wie na temat czerechy?
Czy dobrze myślę, że jest to wiśnia o smaku czereśni?
Kiedy owocuje? Jak szybko rośnie?
Pozdrówka
Jola

2. Data: 2001-06-27 08:45:04

Temat: Re: czerecha
Od: "Kempes" <k...@m...dmp.corp> szukaj wiadomości tego autora

Mój sąsiad ma duże drzewa - ja na szczęście mam sadzonkę. Drzewo ma
wygląd i pokrój wiśni. Owoce o smaku WIŚNIOWYM a słodkie jak
czereśnie - PYSZNE. Super na soki i wino. Właśnie teraz dojrzewają -
razem z czereśniami.
Polecam

Robert
r...@i...pl

3. Data: 2001-06-27 09:10:20

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wygląd i pokrój wiśni. Owoce o smaku WIŚNIOWYM a słodkie jak
> czereśnie - PYSZNE. Super na soki i wino. Właśnie teraz dojrzewają -

Jestem zinteresowany , gdzie można kupić sadzonki.
Pozdr. Marek

4. Data: 2001-06-27 09:29:57

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Kempes napisał(a):

> Owoce o smaku WIŚNIOWYM a słodkie jak czereśnie - PYSZNE. Super na
> soki i wino.

Na soki może i tak. Jednak chyba nie na wino. Na wisniówkę, czeresniówkę
może i tak. Umówmy sie jednak, że wino jest TYLKO z winogron (jak sama
nazwa wskazuje zresztš).
A z innych owoców to jednak tylko alkoholizowane napoje owocowe czyli
tzw. "jabole". :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2001-06-27 09:36:07

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A z innych owoców  to jednak tylko alkoholizowane napoje owocowe czyli
> tzw. "jabole". :-)

Ciekawe czemu swego czasu Sangria zrobiła taką furorę ?
Marek

6. Data: 2001-06-27 09:54:19

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

w...@p...onet.pl napisał(a):

> Ciekawe czemu swego czasu Sangria zrobiła takš furorę ?

Ano pewnie dlatego, że była robiona na bazie WINA typu Malaga.
Jednak Sangria to nie wino tylko napój mieszany , jak go zwał tak go zwał,
cocktail, drink, mikst albo cos podobnego.
Oryginalny przepis na Sangrię zawiera: wino typu Malaga, sok pomarańczowy,
sok cytrynowy, cukier, pokrojone w kostkę owoce cytrusowe (czego w butelce
niestety ni uświadczysz) i żeby wypić porzšdnš Sangrię trzeba ja zrobić
samemu! :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

7. Data: 2001-06-27 10:45:58

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@l...pl> napisał w wiadomości
>Umówmy sie jednak, że wino jest TYLKO z winogron (jak sama
> nazwa wskazuje zresztą).
> A z innych owoców to jednak tylko alkoholizowane napoje owocowe czyli
> tzw. "jabole". :-)

Bo ja wiem?
Napoje alkoholizowane to takie do których dodaje się alkohol.
Jeżeli ten powstaje w wyniku naturalnych procesów w samym napoju to taki nie
jest alkoholizowanym tylko alkoholowym.
"U nasz" w kraju weszło w tradycję pojecie "wino owocowe". Pewnie można by
go nazywać w zależności od surowca: jabłecznik, śliwownik, czereśniownik,
żytkownik, ziemniacznik.
Niektóre z tych nazw są, jednak, zajęte już przez np. ciasto (jabłecznik).

Ogólnie to jest tak jak z nazewnictwem roślin.
Są nazwy "naukowe" i zwyczajowe. Miłośnik (także alkoholi) powinien znać
różne nazwy i stosować je w zależności od forum na którym wypowiada się.
Winiam.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

8. Data: 2001-06-27 14:10:04

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@l...pl> wrote in message news:3B39A7F7.69BE79D8@ltz.pl...
> Umówmy sie jednak, że wino jest TYLKO z winogron (jak sama
> nazwa wskazuje zresztš).
> A z innych owoców to jednak tylko alkoholizowane napoje owocowe czyli
> tzw. "jabole". :-)

Jak sama nazwa wskazuje, jabol jest tylko i wylacznie z jablek :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2001-06-28 09:40:13

Od: "Andrzej Burcek" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobno Wielkiej Brytanii odmawia się prawa do nazywania "winem" ich
produktów, mimo że robione są z winogron. Rzecz leży w doborze odmian, które
jako że mają amerykańskich rodziców, nie są zatwierdzone do produkcji wina w
krajach europejskich typowo winniczych np. we Francji (odmiany amerykańskie
pochodzą od vitis labrusca i charakteryzują się lisim posmakiem, gdy
tymczasem odmiany europejskie pochodzą od vitis vinifera).
Brytyjczycy omijają zakaz pisząc na etykietkach "British wine" co brzmi
nieco jak "jabłkowe wino", gdy tymczasem u nas nawet najpodlejszy jabol nosi
dumną nazwę WINO

Andrzej

Użytkownik Janusz Czapski <j...@l...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@l...pl...

10. Data: 2001-06-28 10:06:04

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Burcek napisał(a):

> Podobno Wielkiej Brytanii odmawia się prawa do nazywania "winem" ich
> produktów, mimo że robione sš z winogron. Rzecz leży w doborze odmian, które
> jako że majš amerykańskich rodziców, nie sš zatwierdzone do produkcji wina w
> krajach europejskich typowo winniczych np. we Francji (odmiany amerykańskie
> pochodzš od vitis labrusca i charakteryzujš się lisim posmakiem, gdy
> tymczasem odmiany europejskie pochodzš od vitis vinifera).
> Brytyjczycy omijajš zakaz piszšc na etykietkach "British wine" co brzmi
> nieco jak "jabłkowe wino", gdy tymczasem u nas nawet najpodlejszy jabol nosi
> [...]

Święta prawda!
Pozdrawiam :-)
Janusz

Graby pytanie do Edyty