Graby pytanie do Edyty

1. Data: 2001-06-26 13:14:37

Temat: Graby pytanie do Edyty
Od: "AnkaS" <i...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Edyto,
jak się mają twoje graby w zywopłocie,
Po ile średnio cm od ziemi i czy juz je tniesz,
czy tez czekasz aż podrosną ?
Ja uzupeniam grabem dziury w rzadkim miejscami żywopłocie z ałyczy,
który b. ostro tnę. I zastanawiam sie, czy siewki grabu go dogonią i kiedy.
pozdrawiam Anka
--
--------------------------Z motyką na słońce----------------------
poprawny adres stona-at-fuw.edu.pl

2. Data: 2001-06-27 14:55:43

Temat: Re: Graby pytanie do Edyty
Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
graby mają się dobrze odkąd pozwoliłam aby zarosły je chwasty. Ruszyły w
górę jak szalone. W tym roku przyrosły na 25 cm. Poczekam jeszcze trochę i
znowu je ciachnę (ciełam je już na wiosnę). Tnę graby co 15 - 20 cm. W
zeszłym roku przymrozki je dopadły i robotnicy doprowadzający wodę, więc
poszło trochę gorzej. Doatały wiosną Osmocote więc nie zawracam sobie głowy
nawożeniem.
Generalnie, graby na początku mają mniejsze przyrosty, wraz z wiekiem coraz
dłuższe. Jeżeli teraz słabiej rosną, to w przyszłym sezonie powinno być
lepiej. Ja teaz dbam głównie aby się dobrze rozkrzewiły, więc tnę na
wysokość.
Dlaczego masz żywopłot z ałyczy a nie z samego grabu? Jak grab urośnie, też
nik się przez niego nie przedże.

--
Edyta Szajnóg

3. Data: 2001-06-27 17:26:44

Od: "AnkaS" <i...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
niestety za późno wpadłam na pomysł z grabami,
a ałycza była u podręcznego leśniczego za grosze,
jeszcze zbiegło sie to z wizytą znajomego, który
pomógł kopać i sadzić a mam tego 85m dlugosci.
W efekcie polowa zywopłotu jest z ałyczy
(ja sadzilam gęsto, a znajomy rzadko), a połowa z głogu.
Ałyczowa połowa ma duże dziury i mi sie nie podoba,
chetnie bym wymieniła na graby i na razie wszystkie dziury
uzupełniam grabami, które mnie urzekły.
Znalazłam miejsce przy leśnej drodze, gdzie jest masa siewek,
rozjeżdzanych nawet samochodami i systematycznie je pozyskuje.
Posiesza mnie wiadomość, ze zachwaszczenie mu
już nie przeszkadza, bo ja swój ciełam teraz na równo
z chwastami, bo nie mam czasu, na zabawe. Tam gdzie byl
sciółkowany korą to mało chwastów i wychodzą jak z masła,
ale w pozostałych miejscach dużo gorzej.

Przez ostatnie 2 lata obserwowalam piękny wysoki
żywopłot grabowy w Zegrzu, przy głównej drodze na most.
W tym roku robia tam drogi dla ruchu lokalnego i drugi most,
chwała im za to, ale obiekt moich westchnień wyrżnęli w pień,
wykarczowali i nima.
Cóż nie ma nic stałego na tym świecie.

Dzięki za odzew wreszcie wybywam na wieś
Pozdrawiam Anka
--
poprawny adres stona-at-fuw.edu.pl

Migdałek