czeresnie

1. Data: 2003-05-21 13:13:58

Temat: czeresnie
Od: "Profil1" <g...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Każdego roku czereśnie nie zjadają mnie szpaki ale małe w środku siedzące
gąsienice.
Czy istnieje jakiś środek zapobiegawczy lub co należy robić???
Dziękuje za podpowiedz !!!

2. Data: 2003-05-21 17:11:05

Temat: Re: czeresnie
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Każdego roku czereśnie nie zjadają mnie szpaki ale małe w środku siedzące
> gąsienice.
> Czy istnieje jakiś środek zapobiegawczy lub co należy robić???
> Dziękuje za podpowiedz !!!

NASIONNICA TRZEŚNIÓWKA
Zimują poczwarki w bobówkach, w glebie, na głębokości ok. 5 cm. Pierwsze
muchówki opuszczają miejsce zimowania na przełomie V - VI. Wylot much trwa
do końca czerwca. Zazwyczaj po 7 dniach od wylotu rozpoczyna się składanie
jaj i trwa przez 30 dni, mniej więcej do połowy VII.
Ekologicznie:
Jeżeli na działce rosną pojedyncze drzewa czereśni lub wiśni, to
powierzchnię gleby w zasięgu korony przykrywa się siatką o gęstych oczkach,
która uniemożliwia rozlot muchówek. Należy to robić w okresie kwitnienia
robinii. Ponadto zawiesza się w koronie pomarańczowe tabliczki, do których
muchówki będą się przylepiać. W okresie lotu nasionnicy można opryskiwać
drzewa wyciągiem z piołunu.
Koktajle:
Owadofos 540 EC [ 2,25 kg/l na 1ha]
Basudin 25 EC [ 2,25 ]
Basudin 600 EW [0,9]
Decis 2,5 EC [0,45 - 0,6]
Fastac 100 EC i inne pyretroidy [0,15 -0,18]
W POŁOWIE MAJA ZAWIESIĆ ŻÓŁTE PUŁAPKI LEPOWE I OBSERWOWAĆ PRZEBIEG LOTU
MUCH. Zabieg wykonać po 2-3 dniach regularnego odłowu much na pułapki.
Kolejne opryskiwania [1-2] wykonać w zalężności od przebiegu lotu.
OPRYSKIWAĆ TYLKO PÓŹNO DOJŻEWAJĄCE ODMIANY, ŚCIŚLE PRZESTRZEGAJĄC KARENCJI.

Pozdrawiam i smacznego
PP.

3. Data: 2003-05-22 10:56:05

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bagc03$koe$1@nemesis.news.tpi.pl 1stgreen
<1...@w...pl> napisał(a):

> Jeżeli na działce rosną pojedyncze drzewa czereśni lub wiśni, to
> powierzchnię gleby w zasięgu korony przykrywa się siatką o gęstych
> oczkach, która uniemożliwia rozlot muchówek.

Hejka. Nie daje mi ta siatka od wczoraj spokoju. Co to znaczy gęste
oczka? Owad (Nasionnica trzesniówka) jest tyci - 5 mm. długości i około 1
mm. średnicy, to przez każda dziurkę się prześlizgnie. Myślę, że lepiej
przykryc folią.

> Ponadto zawiesza się w koronie pomarańczowe
> tabliczki, do których muchówki będą się przylepiać.
>
> W POŁOWIE MAJA ZAWIESIĆ ŻÓŁTE PUŁAPKI LEPOWE

To pomarańczowe, czy żółte, bo ja się za bardzo nie wyznaję na kolorach.
:-)

> Pozdrawiam i smacznego

Na wszelki wypadek nie jeść czereśni w piątek. ;-)
Pozdrawiam rozlotowo Ja...cki

4. Data: 2003-05-22 11:54:46

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
kolorach.
> :-)
> Na wszelki wypadek nie jeść czereśni w piątek. ;-)

Dlaczego w piątek?

Znamy kogoś, kto wygrał z nasionnicą?

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-05-22 12:08:36

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:baido7$fei$1@zeus.polsl.gliwice.pl Basia Kulesz
<b...@p...gliwice.pl> napisał(a):

Znamy kogoś, kto wygrał z nasionnicą?

Szpaki. :-)

> Dlaczego w piątek?

Hejka. Bo piątek to dzień bezmięsny. :-)
Pozdrawiam przykazaniowo Ja...cki

H.Z. Sikorki zjadają pożywienie razem z synagorlicami. :-)

6. Data: 2003-05-22 12:12:17

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości news:baido7$fei$1@zeus.polsl.gliwice.pl Basia Kulesz
> <b...@p...gliwice.pl> napisał(a):
>
> Znamy kogoś, kto wygrał z nasionnicą?
> >
> Szpaki. :-)

> Hejka. Bo piątek to dzień bezmięsny. :-)

Hm, a w nich jest jakieś mięso? Bo czereśnię wycięłam, a maliny jeszcze
zostały;-)

Pozdrawiam, basia.

7. Data: 2003-05-22 12:19:08

Temat: Odp: czeresnie
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:baido7$fei$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Znamy kogoś, kto wygrał z nasionnicą?

Nie wiem czy wygrałem, ale od trzech lat czytery czereśnie mi dają owoce i
ani odrobiny mięska w nich NIGDY nie było. :-))))) /ODPUKAĆ!!!/
Istnieje duże prawdopodobieństwo, ze to zbawienny wpływ bliskiego sąsiedztwa
winorośli. ;-)))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2003-05-22 12:22:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ani odrobiny mięska w nich NIGDY nie było. :-))))) /ODPUKAĆ!!!/
> Istnieje duże prawdopodobieństwo, ze to zbawienny wpływ bliskiego

Myślisz, że co? Przestraszyły się nawiedzonych?

Pozdrawiam przewrotnie, Basia.

9. Data: 2003-05-22 12:41:55

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:baifd3$r85$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Myślisz, że co? Przestraszyły się nawiedzonych?

A co będe wnikał w mechanizmy skoro czeresnie były pycha!!! :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

10. Data: 2003-05-22 22:58:45

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ani odrobiny mięska w nich NIGDY nie było. :-))))) /ODPUKAĆ!!!/
> Istnieje duże prawdopodobieństwo, ze to zbawienny wpływ bliskiego

No tak.Całe mięsko w winoroślach siedzi ;-)
Zachwalasz i zachwalasz to nawet te głupie (ocenzurowano ) zrozumiały co
dobre ! ;-)))

Pozdrawiam propagandowo

--
Kronopio
http://cronopio.geocad.katowice.pl

Pytanie o Dracene Wonna
Boletus łaskawy
nie mam ogrodu :( - ale mam balkon - co robic ?
Nowy "pomysłowy"?
jakie byliny teraz?