nie mam ogrodu :( - ale mam balkon - co robic ?

1. Data: 2003-05-21 10:14:39

Temat: nie mam ogrodu :( - ale mam balkon - co robic ?
Od: "Monfeo" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wreszcie wlasne M z balkonem. Chcialabym by to bylo moje miejsce wypoczynku
i relaksu, a nie przechowalnia rowerow czy tez suszarnia. Jestem o tyle w
dobrej sytuacji, ze rodzice uprawiaja rozne sadzonki - wiec z kwiatami typu
pelargonie, surfinie do skrzynek na balkon nie bylo by problemu. ALE mnie i
mezowi podoba sie bardziej cos innego. Chcemy miec na balkonie jakies
krzewy, niekoniecznie kwitnace, ale to jest nasz pierwszy "ogrod" i
kompletnie nie wiemy jak zaczac, co by sie nadawalo. Moze na poczatek cos w
duzej doniczce - kupilam jedna 50 cm srednicy. Co za krzew proponujecie ?

podam pare szczegolow, ktore wydaja mi sie istotne:
- balkon 4,30 x 1,20 m
- od strony zachodniej (slonce od wczesnego popoludnia do wieczora)
- 1 pietro w budynku 2 pietrowym
- balkon sasiada z pietra wyzej stanowi daszek naszego balkonu, chociaz jak
pada deszcz i zacina to balkon mokry (kafle wysychaja w pare minut)
- uklad balkonu (patrzac od mieszkania): sciana 20 cm, drzwi 90 cm, okno 130
cm, sciana 40 cm, okno 130 cm, sciana 20 cm
- nie jestem fitosadysta, ale nieraz zapominam o podlewaniu, wiec lepsze by
byly rosliny o malych wymaganiach (tak aby swobodnie mozna bylo wyjechac na
weekend)

jak mozna taki balkon urzadzic ?
moze sa jakies ciekawe serwisy www o tej tematyce ?
czekam na wasze rady, bo moj balkon jest bardzo nieciekawy :(

Monfeo

2. Data: 2003-05-21 12:20:57

Temat: Re: nie mam ogrodu :( - ale mam balkon - co robic ?
Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Monfeo wrote:
> [...]
> duzej doniczce - kupilam jedna 50 cm srednicy. Co za krzew proponujecie ?
Proponuje pomyslec o jakims winobluszczu - da w razie czego troche
ciania, a jak za duzo, to zawsze mozna przyciac (w wynajmowanym przeze
mnie poprzednio mieszkanou to sie dobrze sprawdzilo).
Fajne sa tez miniaturowe odmiany pomidorow - i ozdoba, i cos do
mozzarelli (male wymagania). Z pnacych (ktore od biedy moga zwisac) jest
fajna pewna odmiana nastrucji (jak chcesz, to sprawdze w domu, co to
dokladnie bylo). Ma male kwiaty, bardzo postrzepione, troche jak motylki
wygladaja - cudo! :)
Nie moze tez zabraknac jakichs sukulentow.

Pozdrawiam,
robal.

3. Data: 2003-05-21 13:26:51

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczesliwiec!!!
Nie ma ogrodu, nie bedzie miec kretow :-)))
Pzdr. Jurek

4. Data: 2003-05-23 08:00:36

Temat: Odp: nie mam ogrodu :( - ale mam balkon - co robic ?
Od: "szanna1" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ta nasturcja to kanaryjska. B. polecam. A do tego kobea
Ania

Uzytkownik "Gamon'" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci
: Czesc!
:
: --
: Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5. Data: 2003-05-23 09:35:43

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Ta nasturcja to kanaryjska. B. polecam. A do tego kobea
> Ania

Ta nasturcja bardzo nędznie mi wschodzi tzn. może co szóste nasionko. Za to te
pospolite rosną jak na drożdżach.
Ja na balkonie raczej nie mogę zawiesić skrzynek takich typowych. Na razie
hoduję wszystko w doniczkach i donicach. Bardzo ładnie rośnie mi tawułka - już
zaczyna kwitnąć. Znęcam się też nad mieczykami - zobaczę czy wyrosną. Ponieważ
większą część balkonu mam zacienioną mam kilka niecierpków, fuksje i begonie.
Prześlicznie w doniczce wygląda dalia - taka z małymi żółtymi kwiatuszkami.
Właśnie kwitnie jak szalona. Mam też gipsówkę i latrię, ale to w formie
eksperymentu. Eksperymentalnie posiałam też właśnie nasturcje i nagietki. Dla
słoneczników chyba mam za mało słońca bo marnie rosną.
Ogrodnikiem jestem początkującym. Dużo czytam i eksperymentuję. W ramach
poletka doświadczalnego mam też klematisa i akebię z jałowcem w jednej kupie.
Posadziłam to teraz więc jeszcze nie wiem jak im się będzie rosło.

Pozdrawiam
kama

6. Data: 2003-06-02 11:48:54

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

l...@p...onet.pl wrote:
> Ta nasturcja bardzo nędznie mi wschodzi tzn. może co szóste nasionko. Za to te
> pospolite rosną jak na drożdżach.
A to ciekawe, bo u mnie na nastepny rok juz rosla z tych nasion, co sie
same jesienia wysialy i byla tak gesta, ze balkonu zza niej nie bylo
widac, a dluga tak, ze u sasiadow z dolu zwisala. I wlasciwie bez
jakichs szczegolnych zabiegow pielegnacyjnych.

Pozdrawiam,
robal.

7. Data: 2003-06-02 11:50:04

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Jerzy Wierzchnicki wrote:
> Szczesliwiec!!!
> Nie ma ogrodu, nie bedzie miec kretow :-)))

Az mnie korci kupic sobie kreta do hodowli doniczkowe. Czy ktos moze
widzial takie zwierzatko w wersji mini? Nie musi byc tresowane. Miel
widziana odmiana swiatlolubna ;)

Pozdrawiam,
robal.

8. Data: 2003-06-11 07:45:17

Od: COPAL <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Można jeszcze zabudować balkonik lekkim systemem przesuwnym. Robi się
wtedy fajne dodatkowe pomieszczenie.

--
www.copal.com.pl

Archiwum grupy --- pl.rec.ogrody ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl

Nowy "pomysłowy"?
jakie byliny teraz?
bukszpan - pomysl
gdzie kupowac akcesoria do hydroponiki
sekcja winoroslarska zwiazku sadownictwa polskiego;