czy cukrzycę da sięleczyć?

1. Data: 2009-07-16 17:30:37

Temat: czy cukrzycę da sięleczyć?
Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Mam świeżo stwierdzona cukrzycę. Jestem na tabletkach (Metformax). Czy da się
z tego wyleczyć albo chociaż coś poprawić?
Byłbym wdzięczny za odpowiedź.

2. Data: 2009-07-16 20:13:09

Temat: Re: czy cukrzycę da sięleczyć?
Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam świeżo stwierdzona cukrzycę. Jestem na tabletkach (Metformax). Czy da
> się
> z tego wyleczyć albo chociaż coś poprawić?
> Byłbym wdzięczny za odpowiedź.

Podaj wiek, wzrost, wagę, inne choroby, jakie miałeś max wartości glikemii,
wyniki wszystkich badań dodatkowych, jaka dawka Metformaxu oraz wartosci
glikemii rano na czczo i po posiiłkach.

3. Data: 2009-07-16 20:14:20

Od: Cosa <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia , a był to Thu, 16 Jul 2009 19:30:37 +0200,
j...@p...onet.pl napisał coś takiego:

>Mam świeżo stwierdzona cukrzycę. Jestem na tabletkach (Metformax). Czy da się
>z tego wyleczyć albo chociaż coś poprawić?
>Byłbym wdzięczny za odpowiedź.

Więcej danych - wiek, BMI (albo chociaż masa ciała i wzrost), glikemie
na czczo - wtedy mógłbym coś konkretniej powiedzieć.

Na chwilę obecną co można poradzić to:
a) dieta
b) redukcja masy ciała
c) zwiększenie aktywności fizycznej

--
MK
"Rozwój medycyny spowoduje koniec dobrych czasów kiedy każdy mógł umrzeć kiedy

4. Data: 2009-07-16 20:42:41

Od: games <g...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@p...onet.pl pisze:
> Mam świeżo stwierdzona cukrzycę. Jestem na tabletkach (Metformax). Czy da się
> z tego wyleczyć albo chociaż coś poprawić?
> Byłbym wdzięczny za odpowiedź.

Cukkrzyca podobnmie jak zawaly serca nadcisnienie i tym podobne to
choroba cywilizacyjna. Zero ruchu gowniana dieta stres itp itd.

Zmiana trybu zycia to podstawa, niestety w naszych warunkach pozostaja
tablety.

5. Data: 2009-07-16 20:51:09

Od: "tomek wilicki" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@p...onet.pl napisał(a):

> Mam świeżo stwierdzona cukrzycę. Jestem na tabletkach (Metformax). Czy da się
> z tego wyleczyć albo chociaż coś poprawić?
> Byłbym wdzięczny za odpowiedź.

Każda dieta, w której zredukujesz IG potraw poniżej ~50 (im mniej, tym
lepiej), spowoduje cofnięcie się cukrzycy. Dla przykładu, dieta Andersona
spowodowała, że bodajże 40% pacjentów odstawiło leki bądź mocno zmniejszyło
dawkę, na diecie Ornisha słabiej, bo 20%, ale nie było na niej specjalnych
redukcji IG. Najlepiej sprawiła się dieta paleolityczna, na której po roku
100% pacjentów miało całkowite cofnięcie się choroby (krzywa cukrowa wróciła
do normy), tyle że na tej diecie najprawdopodobniej znacznie zwiększa się
ryzyko raka i zawału serca.

Proponouję wywalić z diety wszystko, co ma wysoki IG, za to jeść bardzo dużo
błonnika. No i oczywiście zmiana trybu życia - ruch, odstawienie używek i
legalnych narkotyków typu nikotyna, alkohol.

Tabletki nikogo jeszcze z cukrzycy nie wyciągnęły.

Słyszałem, że niektóre zioła mają bardzo dobre działanie, ale nie widziałem
nigdzie potwierdzenia tej informacji w formie badań (inna sprawa, że takich
badań nie miałby kto zasponsorować).

6. Data: 2009-07-16 20:55:12

Od: games <g...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> [...]
> nigdzie potwierdzenia tej informacji w formie badań (inna sprawa, że takich

Podobno gorzki melon inaczej karela ktora zarzeraja sie na okinawie jest
super na cukrzyce, zreszta podobnie Topinambur ktorego mozna zachodowac
nawet na balkonie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bitter_melon

7. Data: 2009-07-17 09:37:44

Od: Cosa <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia , a był to Thu, 16 Jul 2009 20:51:09 +0000 (UTC), "tomek
wilicki" <j...@W...gazeta.pl> napisał coś takiego:

> [...]
>do normy), tyle że na tej diecie najprawdopodobniej znacznie zwiększa się

Popieram. Dieta z produktami o niskim IG jest najbardziej obiecująca
jeśli chodzi o leczenie w DM. Jest też stosunkowo prosta do
zastosowania, i wygląda na to że bezpieczna - między innymi w ciąży.

>Tabletki nikogo jeszcze z cukrzycy nie wyciągnęły.

Tak na stałe to ani dieta ani tabletki nie pomagają. Metformina może
opóźniać rozwój cukrzycy, ale też nie sama w sobie, a w skojarzeniu z
dietą i ruchem fizycznym.

--
MK
"Rozwój medycyny spowoduje koniec dobrych czasów kiedy każdy mógł umrzeć kiedy
chciał"

morfologia
po ukąszeniu komarów
Enterol i Cipronex