czy jest sprawne i skuteczne działanie

1. Data: 2004-04-29 19:05:18

Temat: czy jest sprawne i skuteczne działanie
Od: "Janek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiałem się nad tym czym jest umiejętność sprawnego i skutecznego
działania. I widzę to mniej więcej tak:

umiejętność sprawnego i skutecznego działania =
dyscyplina
(silna wola +
umiejętność wytrwałego działania, znoszenia niewygód +
konsekwencja +
stawianie sobie ograniczeń czasowych) +
koncentrowanie się na ważnych sprawach,
umiejętność rezygnacji z mniej ważnych +
obowiązkowość +
znajomość swoich możliwości +
dojrzałość emocjonalna +
umiejętność usprawniania czynności +
wyobraźnia, pomysłowość.

Czy coś przeoczyłem? Kto się nie zgadza, chętnie pogadam.
J.

1. Data: 2004-04-30 07:24:56

Temat: Re: czy jest sprawne i skuteczne działanie
Od: "tomik_" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Zastanawiałem się nad tym czym jest umiejętność sprawnego i skutecznego
>działania. I widzę to mniej więcej tak:

Czytales moze "Szybcy i madrzy. Decyzja w 10 sekund."
Mysle, ze tam jest ciekawie pokazana ekstremalna skutecznosc i sprawnosc
dzialania.
Ksiazka jest jakby poradnikiem dla dyrektorow i menadzerow firm
internetowych.
Mozna na czytelnia.onet.pl przeczytac chyba dwa rozdzialy, polecam.

Ciekawe czy w taki ekstremalny sposob mozna dzialac do konca zycia
- wprowadzic taki nawyk w swoje zycie, czy to jest jednak cos co szybko
musi przeminac aby sie nie wypalic psychicznie i fizycznie.

pozdrawiam
tomek

1. Data: 2004-04-30 08:57:23

Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze> szukaj wiadomości tego autora

w liter haszczach<news:0aa1.000002d2.409151ee@newsgate.onet.
pl> rzekła
paszcza <Janek>:
> Zastanawiałem się nad tym czym jest umiejętność sprawnego i skutecznego
> działania. I widzę to mniej więcej tak:

a ja tak:

1. stawianie sobie celów
2. realizacja tychże

ad 1

cele powinny być SMART (z inglisz)

Specific - konkretne
Measury - mierzalne
Achievable - osiągalne
Rational - racjonalne
Timed - określone w czasie

po polskiemu SMART to:

Specyficzny
Mierzalny
Akceptowalny
Realistyczny
Terminowy

ad 2

to co napisałeś

imho chodzi więc przed wszystkim o umiejetność stawiania sobie celów [co
wcale nie jest takie proste] oraz o ich realizację [co jest chyba jeszcze
trudniejsze]

pzdr

--
Spieszmy się kochać programistów - tak szybko odchodzą...

1. Data: 2004-04-30 09:44:55

Od: "MWilmet" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Zastanawiałem się nad tym czym jest umiejętność sprawnego i skutecznego
> działania. I widzę to mniej więcej tak:

To co wymieniles bardzo mi sie podoba, chcialbym to osiagnac. Jesli ktos
chce mi pomoc niech odszuka watek "W sprawie ludzkiej aktywnosci" Jeszcze
nikt nic nie napisal.

1. Data: 2004-04-30 11:57:33

Od: "Hubert" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>  umiejętność usprawniania czynności +
>  wyobraźnia, pomysłowość.
>
> Czy coś przeoczyłem? Kto się nie zgadza, chętnie pogadam.

Zawiazales buta i nawet nie zauwazyles ze zrobiles to sprawnie i skutecznie.
Czesto jesli naprawde masz jakis fajny pomysl, ktory bardzo chcesz zeby stal
sie rzeczywistoscia, bo sprawi Ci to duza przyjemnosc i satysfakcje zrobisz to
sprawnie i skutecznie nawet nie zastanawiajac sie ze to zrobiles w ten sposob.
Ludzie na zewnatrz moga to tak postrzegac i beda Ci zazdroscic skutecznego i
sprawnego dzialania. Moze tez by chcieli uwierzyc ze ich wspaniale wizje moga
stac sie rzeczywistoscia?
Pozdrawiam Hubert.

1. Data: 2004-05-01 20:46:29

Od: "tycztom" <t...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

->J.E. tren R<- c6t47p$19dg$...@n...ipartners.pl naszkrobal/a:

> po polskiemu SMART to:
>
> Specyficzny
> Mierzalny
> Akceptowalny
> Realistyczny
> Terminowy

E tam ;))

SMART: Security Management ARchiTecture

(z Check Pointa)

> pzdr

pzdr
oTTo

P.S. Nawiązując do Twej pewnej metamorfozy ;) myślę, że powyższe się
przyda.

--
Ochtycholero! Nie "ladne" tylko - piekne!
[Kaska]

1. Data: 2004-05-06 11:18:24

Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze> szukaj wiadomości tego autora

w liter haszczach<news:c712ae$h2fer$1@ID-222808.news.uni-ber
lin.de> rzekła
paszcza <tycztom>:

> SMART: Security Management ARchiTecture

> P.S. Nawiązując do Twej pewnej metamorfozy ;) myślę, że powyższe się
> przyda.

alsz oszywiscie!
a ty się wyłgałes od współpracy

--
Spieszmy się kochać programistów - tak szybko odchodzą...

1. Data: 2004-05-06 18:35:06

Od: "tycztom" <t...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

->J.E. tren R<- c7d6r6$1cv8$...@n...ipartners.pl naszkrobal/a:

> alsz oszywiscie!
> a ty się wyłgałes od współpracy

Wyłgałem? :)
Trochę się Ciebie boję :) Złożony jesteś i mundry.

oTTo

--
"...a na dodatek po południu spodziewam się ekipy odczytującej zużycia
ciepła domowego ;)" [Mamusia;)]

1. Data: 2004-05-06 23:05:12

Od: "kasandra kasandrowska" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomniales o dosc istotnej sprawie (czesto pomijanej wspolczesnie) -
mozliwościach. Żeby zadzialac skutecznie, trzeba miec mozliwosci. Np. jesli
chcesz zawiazac but, musisz miec przynajmniej jedna reke, a najepien dwie.
Bez rak mozesz sobie okreslic cel realistycznie, mierzalnie, ograniczyc go w
czasie itp, zas bez rak wiazanie ograniczy sie do teorii. Ograniczenia moga
byc nie tylko wewnetrzne, ale i zewnetrzne. I jest to w pewnej mierze element
losowy. Nie wyczerpuje go realistycznosc celow. Jesli postawie sobie cel:
skoncze studia, to jesli zdalem mature, cel wydaje sie realistyczny. Ale w
trakcie sudiow moze sie okazac, ze jednak jestem glabem i nic z tego nie
wyjdzie. Moja glupota okazuje sie dopiero w probie, jaka sa studia, wiec
trudno jest przed podjeciem proby ocenic plan jako nierealistyczny (zanim
mnie nie wyleja za gupote, nie moge wiedziec, ze jestem zbyt glupi, jak na te
studia).

1. Data: 2004-05-07 13:54:01

Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze> szukaj wiadomości tego autora

w liter haszczach<news:2fveqhF2nr9mU1@uni-berlin.de> rzekła paszcza
<tycztom>:
> ->J.E. tren R<- c7d6r6$1cv8$...@n...ipartners.pl naszkrobal/a:

> Wyłgałem? :)
> Trochę się Ciebie boję :) Złożony jesteś i mundry.

taaa, jasne.
wyłagałeś się z tobie tylko wiadomych powodów.
na pewno nie z powyzszych, generałku, na pewno.

:)

--
Wiesz co robi ten troll? On odpowiada żywotnym potrzebom całego
społeczeństwa. To jest troll na skalę naszych możliwości. Wiesz, co my

zagadnienie planowania
Dziwne....
Bin Laden Captured - photos and video
W sprawie ludzkiej aktywnosci.