dieta dla ludzi z wrzodami żołądka

1. Data: 2006-09-15 17:45:25

Temat: dieta dla ludzi z wrzodami żołądka
Od: "kukikoko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jaka dieta jest najlepsza dla ludzi z chorobą wrzodową
żołądka i dwunastnicy?
Nie chodzi mi o zestawienie kompletnego menu, bo
to wiadomo - nierealne.
Chodzi mi bardziej czego unikać jak ognia, a co
jest jak najbardziej wskazane. Ogólne wskazówki.
I kilka pytań pomocniczych:
- alkohol - wiadomo - lepiej wcale, ale jeśli już
to co? wódeczka, wino czy piwo?
- mięso - jakie? nie wchodzi w grę żadna dieta wega.
- przyprawy - jakie? jakich unikać?
Pozdrawiam
Paweł

2. Data: 2006-09-15 18:09:15

Temat: Re: dieta dla ludzi z wrzodami żołądka
Od: rAzor <k...@...tusk.plusk.de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kukikoko napisał:

> [...]
> - alkohol - wiadomo - lepiej wcale, ale jeśli już
> to co? wódeczka, wino czy piwo?
> - mięso - jakie? nie wchodzi w grę żadna dieta wega.

Po pierwsze do lekarza po receptę na zestaw antybiotyków przeciwko
helicobactera pyloris (jakies 150-200 zeta) - skuteczne. Ponadto jeść co
sie podoba, a w przypadku kłopotów - ranigast (też do lekarza po receptę
- dostaniesz kilka razy taniej, to co paskarze apteczni od reki oferują
- na receptę 60 tabletek dostaniesz za jakies 6zeta, bez recepty za 6
zeta dostaniesz jeden listek z dziesiatką piguł).
Co do diety nie ma reguły - jednemu będzie szkodzić kapusta (skadinąd
ludowy sposób podaje sok ze świeżej kapusty jako środek na wrzody),
drugiemu mleko. Do lekarza i po krzyku.
A piwa, zwłaszcza butelkowanych Żywców, lechów, tyskiego - unikaj tak
czy siak, bo to tyfus szkodliwy nawet dla zdrowych żołądków.
--
rAzor
------------

3. Data: 2006-09-15 18:42:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"rAzor" <k...@...tusk.plusk.de> wrote in message

> Co do diety nie ma reguły - jednemu będzie szkodzić kapusta (skadinąd
> ludowy sposób podaje sok ze świeżej kapusty jako środek na wrzody),

Dokładnie! Choć przejściowo można poczuć pogorszenie...

4. Data: 2006-09-15 18:56:12

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> "rAzor" <k...@...tusk.plusk.de> wrote in message

> Dokładnie! Choć przejściowo można poczuć pogorszenie...

Papka z liścia z kapusty podobnie jak z liścia babki lancetowatej leczy
gnojące się rany i odleżyny, gdy zwykłe farmakologiczne leki nie spełniają
już swojej roli.
Podobnie działa świeży sok z buraków ćwikłowych - pija się go dość dużo w
ciągu doby nie spożywając jedzenia w tym czasie.

5. Data: 2006-09-15 19:14:52

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kukikoko" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> - alkohol - wiadomo - lepiej wcale, ale jeśli już
> to co? wódeczka, wino czy piwo?
> - mięso - jakie? nie wchodzi w grę żadna dieta wega.

Ja już nie chodzę do lekarza po recepty, bo wrzody żołądka wyleczyłem sobie sam
odpowiednią dietą i siemieniem lnianym. Od dziewięciu lat nie mam najmniejszych
problemów z przewodem pokarmowym. Kuracja trwała ok. 2,5 miesiąca i do tej pory
nie miałem nawrotów tej choroby. Leczenie było tanie proste i skuteczne, ale
niestety potrzebna jest tu konsekwencja i wytrwałość. Poprzednio dwa razy w roku
(wiosną i jesienią) musiałem odwiedzać lekarza i wydawać pieniądze na lekarstwa.
Moim zdaniem należy sobie uświadomić, że bez zmiany diety i sposobu odżywiania
trudno liczyć na pozbycie się tej choroby.
Pozdrawiam. B.

6. Data: 2006-09-15 19:18:16

Od: "Dominika" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - alkohol - wiadomo - lepiej wcale, ale jeśli już
> to co? wódeczka, wino czy piwo?
> - mięso - jakie? nie wchodzi w grę żadna dieta wega.

Należy wszystko, powtarzam wszystko, posypywać majerankiem. Chleb z masłem,
czy ziemniaki do obiadu, lub zupę. Naprawdę pomaga- sprawdzone.
A z alkoholi, to tylko wódka, oczywiście bez przesady. Podobno wysusza
wrzody. Jeść należy potrawy świeżo gotowane ( nie odgrzewane) i pilnować
godzin posiłków. Muszą być regularnie o tej samej porze. Dobre są również
wszystkie zupy typu kleiki. Pozdrawiam - Dominika.

7. Data: 2006-09-15 19:24:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barto" <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
> odwiedzać lekarza i wydawać pieniądze na lekarstwa. Moim zdaniem należy
> sobie uświadomić, że bez zmiany diety i sposobu odżywiania trudno liczyć

Tak było do czasu odkrycia "helikopterów" - odpowiedzialnych za powstawanie
wrzodów.
Więc najpierw lekarz.

8. Data: 2006-09-15 19:52:07

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak było do czasu odkrycia "helikopterów" - odpowiedzialnych za powstawanie
> wrzodów.
> Więc najpierw lekarz.

A przedtem to krasnoludki roznosiły tą chorobę???

9. Data: 2006-09-15 21:34:02

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barto" <b...@w...pl> wrote in message

> A przedtem to krasnoludki roznosiły tą chorobę???

He..he, nie umiesz czytać ze zrozumieniem? Przedtem leczono skutki, nie
przyczynę.

10. Data: 2006-09-15 23:05:48

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominika wrote:
> [...]
> pilnować godzin posiłków. Muszą być regularnie o tej samej porze.
> Dobre są również wszystkie zupy typu kleiki. Pozdrawiam - Dominika.
===
Taki bełkot to ostatnio tylko od Kaczek i Giertycha się wydobywa. To nie
jest grupa Partyjna. Tu trzeba gadać z sensem.

waldek
===

CO zrobić z musem jabłkowym?
golonka z indyka