Re: dieta dla ludzi z wrzodami żołądka

From: rAzor <k...@...tusk.plusk.de>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: dieta dla ludzi z wrzodami żołądka
Date: Fri, 15 Sep 2006 20:09:15 +0200

Użytkownik kukikoko napisał:

> Witam,
> Jaka dieta jest najlepsza dla ludzi z chorobą wrzodową
> żołądka i dwunastnicy?
> Nie chodzi mi o zestawienie kompletnego menu, bo
> to wiadomo - nierealne.
> Chodzi mi bardziej czego unikać jak ognia, a co
> jest jak najbardziej wskazane. Ogólne wskazówki.
> I kilka pytań pomocniczych:
> - alkohol - wiadomo - lepiej wcale, ale jeśli już
> to co? wódeczka, wino czy piwo?
> - mięso - jakie? nie wchodzi w grę żadna dieta wega.
> - przyprawy - jakie? jakich unikać?
> Pozdrawiam
> [...]

Po pierwsze do lekarza po receptę na zestaw antybiotyków przeciwko
helicobactera pyloris (jakies 150-200 zeta) - skuteczne. Ponadto jeść co
sie podoba, a w przypadku kłopotów - ranigast (też do lekarza po receptę
- dostaniesz kilka razy taniej, to co paskarze apteczni od reki oferują
- na receptę 60 tabletek dostaniesz za jakies 6zeta, bez recepty za 6
zeta dostaniesz jeden listek z dziesiatką piguł).
Co do diety nie ma reguły - jednemu będzie szkodzić kapusta (skadinąd
ludowy sposób podaje sok ze świeżej kapusty jako środek na wrzody),
drugiemu mleko. Do lekarza i po krzyku.
A piwa, zwłaszcza butelkowanych Żywców, lechów, tyskiego - unikaj tak
czy siak, bo to tyfus szkodliwy nawet dla zdrowych żołądków.
--
rAzor