dipy

1. Data: 2001-05-21 00:26:30

Temat: dipy
Od: "Nazgul" <c...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam po baaaaaardzo długim czasie ponownie szanowne i szanownych
grupowiczow.
Mam pytanie odnośnie dipow. Kiedyś można było dostac to w sklepie, mieszało
się z jogurtem badz majonezem i był extra dodatek do chipsow itp.
Od dłuższego czasu szukam ale chyba zaprzestano produkcji.
Prosiłbym o jakieś przepisy na pyszne dipy.

pozdrawiam
Tomek

1. Data: 2001-05-21 07:16:12

Temat: Re: dipy
Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Nazgul <c...@i...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9e9njs$5pu$...@n...tpi.pl...

> Prosiłbym o jakieś przepisy na pyszne dipy.

Ziołowy
szkalanka jogurtu, 10dag twarogu tłustego, łyżka gęstej śmietany, 2 z. czosnku,
posiekane zioła ( bazylia, szczyppior, cząber, pietrucha), pół łyżeczki soli np.
ziołowej i pieprz biały . Utrzeć i schłodzić.

Serowy
25dag serka homogenizowanego, 2-3 łyżki majonezu, łyżka miodu , sok i otarya skórka z
pół cytryny , po łyżce rzeżuchy i szczypioru , sól i pieprz .

Serowo- bazyliowy
15dag fety, 2 duże obrane, poplastrowane i bez pestek pomidory. 3 łyżki posiekanej
bazylii, półtorej szklanki jogurtu . Wszystko zmiksować dodając sól i pieprz . Na
koniec jeszcze trochę bazylii dla urody

Czosnkowy.
szklanka twarożku, szklanka majonezu, pół łyżki miodu, 4 ząbki czosnku, łyżka
posiekanych orzechów włoskich, mały strąk papryki czerwonej, sól.Zmiksować i
schłodzić.

Przepisy przepisane z biblioteczki poradnika domowego pod redakcją Hanny
Szymanderskiej.

Możemy przejść na bardziej egzotyczne dipy ?
AgataW.

1. Data: 2001-05-21 15:31:35

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nazgul" <c...@i...com.pl> napisał w wiadomości

> Mam pytanie odnośnie dipow. Kiedyś można było
> Prosiłbym o jakieś przepisy na na pyszne dipy.

Dip z awokado

2 awokado
3 lyzki jogurtu
1/2 cytryny
4 lyzki wody
1-2 lyzeczki sosu sojowego
1 lyzka koniaku
sol, pieprz

awokado zmiksowac z sokiem cytrynowym, winikiem, woda, dodac jogurt (mozna
dodac troche wiecej jogurtu), doprawic sola, pieprzem i sosem sojowym.

Czerwony dip

250 ml majonezu (lub pol na pol z gestym jogurtem)
50 ml brandy
lyzka koncentratu pomodorowego
mielona papryka

Dip rokpolowy

50 g rokpola
200 ml jogurtu
lyzeczka soku cytrynowego
sol, pieprz

Zielony dip

250 ml majonezu
30 dkg brokułów
2 zabki czosnku
sol, pieprz

Ugotowane brokuly zmiksowac, dodac czosnek, majonez, doprawic sola i
pieprzem.

Dip niedipowy

W okresie nowalijkowym robie taki dip nowalijkowy, z jogurtu (czasami dodaje
troche majonezu) i duzej ilosci pietruszki, szczypiorku, rzodkiewki,
doprawiam sola, pieprzem, czasem dodaje ogorka drobno pokrojonego... Moj maz
zajada sie tym, robi sobie talerz swierzych warzyw, do tego ow dip i jest w
7 niebie;)))

Chwilowo wiecej przepisow nie pamietam...;-)))))))))))))

Pozdrawiam,

Kaliope

Beef steki w ciescie
Frytkownica - jaka najlepsza?