Roladki cielęce w białym winie

1. Data: 2001-05-19 23:39:53

Temat: Roladki cielęce w białym winie
Od: "Quefear" <Q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj postanowiłem ugotowa coś specjalnego. Znalazłem przepis wyrwany z
jakiejś gazety i spróbowałem. Moim zdaniem rewelacja.

Kilogram szpinaku najlepiej świeżego (ja niestety nie dostałem i był
mrożony:(()
Jedna duża cebula
trzy ząbki czosnku
gałka muszkatołowa (ostatnio popularna na grupie:))
cztery łyżki oliwy z oliwek
parmezan i feta
sznycle wieprzowe (tyle ile osób chętnych w przepisie na tą ilość szpinaku
były cztery ja zrobiłem siedem)
1/4 litra białego wytrawnego wina
pół litra rosołu (najlepiej mięsno-warzywny)
3 dag masła
30 dag pieczarek
25 dag ryżu
śmietanka kremówka
ew. mąka
sól pieprz

ryż gotujemy tak aby był nie rozgotowany a wręcz niedogotowany. i odstawiamy
na oliwie szklimy drobno posiekaną cebulkę i czosnek dorzucamy szpinak
(jeśli mrożony trzeba go najpierw rozmrozić i odcedzić) i podduszamy
doprawiając solą pieprzem czarnym i gałką.
Sznycle rozbijamy obsypujemy pieprzem i solą smarujemy szpinakiem wkładamy
po kawałku fety zwijamy i spinamy wykałaczkami (jest to szczególnie ważne
przy szpinaku mrożonym, bo ta paciaja lubi uciekać)
pieczarki kroimu w małe części i podsmażamy na maśle z odrobiną cebuli
dorzucamy ryż zalewmy połową wina i połową rosołu i to się powinno dusić pod
przykryciem jakieś 20 minut potem odkrywamy tak, aby nadmiar płynu
wyparował, na koniec dosypujemy parmezan i mieszamy.
Równocześnie roladki obsmażamy z każdej strony na oliwie potem zalewamy
drugą połową wina i rosołu i dusimy ok 20 minut (żeby wszystko skończyło się
robić w tym samym momencie trzeba tak naprawdę zacząć od roladeki wstawić je
jakieś 10 min. przed podsmażaniem pieczarek.
po dwódziestu minutach roladki wyjmujemy a sos zagęszczamy kremówką i ew
mąką (ja akurat nie lubię zamiast mąki wsypałem trochę parmezanu)
Jeżeli zostanie szpinaku nie należy się przejmować tylko podać jako dodatek.

Troszke to ciężko strawne ale przecież zostało nam jeszcze pół litra wina, a
zawsze można otworzyć następną butelkę.

polecam

przygotowanie i wykonanie zajęło mi ok godziny, a niejestem specjalnie
doświadczony w kucharzeniu

Pozdrawiam

Queferar

1. Data: 2001-05-19 23:49:39

Temat: Re: Roladki cielęce w białym winie
Od: "Quefear" <Q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Quefear <Q...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9e70ec$40i$...@n...tpi.pl...
Roladki oczywiście są wieprzowe a nie cielęce

a całośc warto posypać na koniec grubo tartym parmezanem

Pozdrawiam

Quefear

1. Data: 2001-05-20 20:41:54

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Quefear wrote:

> Dzisiaj postanowiłem ugotowa coś specjalnego. Znalazłem przepis wyrwany z
> jakiejś gazety i spróbowałem. Moim zdaniem rewelacja.

[...]

> sznycle wieprzowe (tyle ile osób chętnych w przepisie [...]

Przepis brzmi bardzo smakowicie. Jak Ci sie udalo osiagnac smak cieleciny
uzywajac sznycle wieprzowe?
:)
MB

1. Data: 2001-05-20 21:10:48

Od: "Quefear" <Q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...

> [...]
>
> Przepis brzmi bardzo smakowicie. Jak Ci sie udalo osiagnac smak cieleciny
> [...]
Tłumaczyłem się post niżej (lub wyżej zależnie od konfiguracji).
przejęzyczenie wynika z odruchu psa pawłowa: jak słyszę sznycle to od razu
nasuwają mi się cielęce - nie wiem czemu.

Pozdrawiam
A smak rewela

Quef

1. Data: 2001-06-05 22:09:39

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"Quefear" <Q...@i...pl> wrote:

>Użytkownik Quefear <Q...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
>napisał:9e70ec$40i$...@n...tpi.pl...
>Roladki oczywiście są wieprzowe a nie cielęce

Zauwazylem wlasnie. Juz sam sie zastanawialem czy pomyliles sie w tytule
czy w przepisie :-)

Ale nic sie nie stalo. Uwielbiam roznorodne wariacje okoloroladkowe i z
wieprzowiny i z wolowiny oraz oczywiscie z cieleciny. Sam najchetniej
uzywam poledwicy, bo sie przygotowuje najszybciej :-)

Natomiast jak tak przygladnalem sie przepisowi to mam dwie uwagi.

Po pierwsze to czas, ktory dla wieprzowiny wydal mi sie nieco krotki :-)
Dlatego z reszta zastanawialem sie czy nie chodzilo jednak o cielecine :-)

Druga to taka, ze szpinak IMHO powinien byc w inny niz ten przypominajacy
kacze odchody, bo chodzi o to aby go wsadzic do srodka i zawinac tak jan ja
np. czasem wkladam i zawijam ogorka w zrazach cielecych.

Poza tym Twoj przepis swietnie nada sie tez wlasnie do cieleciny czy
wolowiny :-)

Pozdrawiam.

Lechu

--
_ _
| |__| __/ (__| | | | |_| | http://www.ii.uj.edu.pl/~lechu

dziki czosnek
Nieudany krem ze szparagów ;-(
szukam przepisu na jabłecznik
..MP3..
Kapusta po mediolansku (dla amatorow galki)