szukam przepisu na jabłecznik

1. Data: 2001-05-19 17:34:49

Temat: szukam przepisu na jabłecznik
Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, wiem, mogę sobie wpisać w wyszukiwarkę i...
Ale ja bym chciała przepis na taki jabłecznik: ciasto-jabłka-ciasto. I
najlepiej z lukrem na wierzchu lub ew, cukrem pudrem. I żeby pachniał tak.
masełkiem... MNIAM
I żeby te jabłka to nie były po upieczeniu z kawałkami, tylko takie bardziej
"gładkie". I żeby był pyszny.
No i sprawa decydująca- jakie jabłka powinnam kupić- poproszę o konkretne
nazwy bo jak mówię w sklepie ze słodko- winne to nigdy nie są takie jak być
powinny :-( A może one nie mają być słodko-winne?
Z góry dziękuję :-)

misiczka

sygnaturka chwilowo nieczynna :-(

1. Data: 2001-05-19 22:15:44

Temat: Re: szukam przepisu na jabłecznik
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
być
> powinny :-( A może one nie mają być słodko-winne?

A może Ci chodzi o szarlotkę?
http://jduszczynska.republika.pl/_private/szarlotka.
htm
Jak w obecnym sezonie to bojkeny trzeba użyć...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-05-20 15:06:08

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

500g mąki pszennej
250g masla/margaryny
100g cukru
2 łyżki smietany
2 jaja
2 łyżeczk proszku do pieczenia
1kg jabłek [ja zawsze kupuje Idaret]
cynamon
2, 3 łyzki mąki ziemniaczanej [ale niekoniecznie]

mąka + proszek do pieczenia + cukier + margarynka posiekac baaaaardzo
drobno [to sie nazywa na piasek]
zrobic dołek, wlac smietane do dolka i wbic jajka.
wszystko razem zagniesc szybko i na 1h do lodowki wlozyc
jabłka obrac, i pokroic w ósemki. wrzucic do rondla, podlac wodom i
przesmazyc letko
dodac na sam koniec cukier, kwasek cytrynowy ewentualnie i cynamon.
mozna dodac tej mąki ziemniaczanej, zeby sie potem jablka nie rozlaziuy, ale
ja nie daje nigdy
wieksza czesc ciasta [znaczy sie wieksza polowe] rozwalkowac i wylozyc spod
blachy [takie sredniej]
podziubac widelcem:) i do piekarnika upic na zloty kolor w temp. ok. 200 st.
na to posypac letko byłą tarą i wylozyc jabłka
przykryc reszta ciasta i też podziubać widełkami:)
piec wszystko na złoty kolor.
mozna polukrowac albo posypac cukrem pudrem
ciacho nie jest specjalnie suotkie:)

smacznego:)

jakbym o czyms zapomniaua to piszta!!!!!
Monika

--
pozdry Monika
Użytkownik misiczka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup

1. Data: 2001-05-20 21:42:16

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może Ci chodzi o szarlotkę?
> http://jduszczynska.republika.pl/_private/szarlotka.
htm
> Jak w obecnym sezonie to bojkeny trzeba użyć...

U nas mówiło się też jabłecznik na szarlotkę. ;-)
Czy w Twoim przepisie można zastąpić margarynę masłem, czy nie jest to
wskazane. I czy jeśli nie ma bojkenów, to może być coś innego?

--
pozdrawiam, misiczka
Cokolwiek naprawde się zaczęło, nigdy się nie kończy,

1. Data: 2001-05-23 08:12:58

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

htm

> U nas mówiło się też jabłecznik na szarlotkę. ;-)
> Czy w Twoim przepisie można zastąpić margarynę masłem, czy nie jest to
> wskazane.

Ja nigdy nie używałam masła... do tego kruchego ciasta...
Ale przecież kruche nawet ze smalcu jest dobre... To dlaczego nie masło? Co
kto lubi... ;-)))
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-05-23 13:03:36

Od: Monika Bacińska-Wojewódka <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> U nas mówiło się też jabłecznik na szarlotkę. ;-)

Moja Babcia rozroznia, ze do szarlotki daje sie jablka juz podduszone, a do
jablecznika
surowe.

:-) Monika

P.S. A ja jestem fanka wszelkich ciast(ek) z jablkami....

1. Data: 2001-05-23 17:00:38

Od: "Szymko" <A...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> napisał w
wiadomości news:9egchi$80v$1@news.tpi.pl...
> [...]
| surowe.
|
| :-) Monika
|
| P.S. A ja jestem fanka wszelkich ciast(ek) z jablkami....

Jablecznik jest z ciasta drozdzowego a szarlotka kruchego i tym
podobne .

Przynajmniej ja tak to rozrozniam i gdzies sie z tym spotkalem ale
nie pytajcie gdzie, bo mi sie wlasnie sesja zaczyna ::))

Szymko

1. Data: 2001-05-24 17:35:16

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moja Babcia rozroznia, ze do szarlotki daje sie jablka juz podduszone, a
do jablecznika
> surowe.

A czy to nie jest czasem tak jak z ziemniakami i kartoflami? Ze uzywa sie
jednej i drugiej nazwy, a oznacza to to samo?

--
pozdrawiam, misi
Każda rura po skróceniu okazuje się zbyt krótka.

..MP3..
Kapusta po mediolansku (dla amatorow galki)
lodowka ze strefa 0
ryz na sypko?
bazant