ryz na sypko?

1. Data: 2001-05-19 08:33:38

Temat: ryz na sypko?
Od: "wilu007" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy grupowicze,
Pomozcie, jak ugotowac/usmazyc/udusic ryz aby byl taki fajny jak np w sieci
restauracji "Sphinx"? Typowy przepis ryzu na sypko sie nie sprawdza.
Prubowalem juz roznych metod: najpierw podgotowac pozniej podsmazyc na
patelce, probowalem odwrotnie: najpierw smazenie pozniej gotowanie i tez nie
wychodzi. Cos robie nie tak, ale nie wiem co.
Pomozcie,Pliiiiiiiiiiiiis
Wojtekmailto:w...@p...onet.pl

1. Data: 2001-05-19 09:25:08

Temat: Re: ryz na sypko?
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wilu007 <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9e5b9f$48m$...@n...onet.pl...

> [...]
> wychodzi. Cos robie nie tak, ale nie wiem co.> restauracji "Sphinx"?
Typowy przepis ryzu na sypko sie nie sprawdza.

Najprostrzy sposob na swiecie to kupic ryz z napisem Parboiled na
opakowaniu.
Jest to ryz preparowany termicznie.Jak piszą producenci , jest to metoda
uszlachetniania ryzu. Większosc witamin i soli mineralnych znajduje sie w
oslonce miedzy plewa a ziarnem. W celu zachowania waznych skladnikow
odzywczych zostaly ziarna ryzu przed luszczeniem poddane procesowi
nawilzania para pod cisnieniem . Dzieki temu cenne skladniki odzywcze
pozostaly w ziarnie. W procesie tym ryz uzyskal gladka, zahartowana powloke,
dzieki ktorej pozostaje zawsze sypki, rowniez po dluzszym gotowaniu a takze
po wielokrotnym podgrzewaniu.
Przepis gotowania jest na opakowaniu, ja w wiekszej ilosci osolonej wody
gotuje wedlug czasu wskazanego na opakowaniu to znaczy 16 - 18 min. i
odcedzam I to juz. Jest tak sypki, jakby kazde ziarno odpychalo sie od
siebie:))))
Ryz ze slowem PARBOILED na opakowaniu, firmy moga byc rozne,
dostepne w wiekszosci sklepow. W duzych marketach obowiazkowo.Odrobine
drozsze od zwyklego ryzu - ale niewiele.

sukcesow
kulinarnych z sypkim ryzem zycze:)))) Jola L-L

1. Data: 2001-05-19 16:12:56

Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pomozcie,Pliiiiiiiiiiiiis
> Wojtekmailto:w...@p...onet.pl
>
> Wydaje mi sie, ze najprosciej i najpewniej jest tak:
wode w proporcji 2 razy tyle co ryzu/objetosciowo/ gotujemy, solimy, dodajemy
lyzke oleju, wsypujemy ryz, 1 raz mieszamy; dalej gotujemy na malym ogniu pod
przykryciem sprawdzajac czy ryz juz wchlonal cala wode-wtedy garnek opatulamy
kocem i po 20min. ryz jest gotowy-super sypki.
Tak samo mozna z kasza gryczana-tylko proporcja kaszy do wody jest wtedy 1:1,5
pozdr-ewa

1. Data: 2001-05-19 16:47:57

Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku juz lat robie w mikrofalowce.
Jesli nie masz takiej z programem do ryzu, to
1 1/2 razy tyle wody co ryzu, posolic,
dodac odrobine masla (lub nie), doprowadzic
do wrzenia na najwyzszej mocy. Przelaczyc na
ok. 150-180W i ok. 20 minut.
Nie ma przwa sie nie udac.
pzdr.
Jacek

1. Data: 2001-05-19 20:48:05

Od: "GosiaH" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

|Użytkownik "wilu007" napisał
|Drodzy grupowicze,
|Pomozcie, jak ugotowac/usmazyc/udusic ryz aby byl taki fajny jak np
|w sieci restauracji "Sphinx"?

Ryż gotuję tak jak makaron (nie krzyczeć tu proszę, że vitaminy czy
coś traci).
Po wypłynięciu na wierzch - równe 17 minut.
Ot co.
Zawsze sypki.
Mój mąż marzy o takim posklejanym (jak u mamy, hehe).
Nie potrafię.
GosiaH

1. Data: 2001-05-20 12:25:11

Temat: Odp: ryz na sypko?
Od: "GosiaP" <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Ja rowniez gotuje w mikrofalowce, od kiedy ja mam i przeczytam
instrukcje:)).
Opisane to jest mniej wiecej tak:
- do naczynia wsypac ryz i dwa razy wiecej wody
- ustawic na 6 minut na max
- potem ustawic na ok. 20 minut na mniejsza moc.
Ryz posolic, dodac maselka. Zawsze wychodzi super. Nie zostaje zadna woda do
odlania, a wszystko co ryz ma dobrego, pozostaje w nim, a nie w wodzie.
Jednak zawsze kupuje ryz Parboiled, bo taki jest najsmaczniejszy.
Zawsze tak robie ryz, no prawie zawsze, bo inaczej robie, jak przygotowuje
paelle, ale to juz inna historia (wlasnie dzisiaj na obiadek bedzie miesna
paella, mniam mniam)

Pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2001-05-20 15:09:35

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ot co.
> Zawsze sypki.
> Mój mąż marzy o takim posklejanym (jak u mamy, hehe).

ja tez tak robie:)
a witaminy w ryzu? gdzie? toz to sama skrobia
wszystkie witaminy zostaja z odpadami po obrobce tego zeby sie nadawalo do
jedzenia
Monika

1. Data: 2001-05-23 10:01:51

Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja robie wg. kuchni chinskiej
- 2 czesci ryzu
- 3 czesci wody
- przyprawy etc. sol, cyrry, masala...
Zagotowac w garnku z grubym dnem, zmniejszyc gaz i tak 10 min.
Potem wylaczyc, szczelnie przykryc i na 20 min. w cieple, otworzyc, zamieszac,
wychodza soczyste aromatyczne ziarenka nieposklejane
a nie te sypkie wymoczki z gotowania w duzej ilosci wody.
Pozdrawiam grupe
Barbara

--
Serwer dedykowany w godzinę, http://www.wdc.pl