dziki czosnek

1. Data: 2001-05-19 22:50:21

Temat: dziki czosnek
Od: "Quefear" <Q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy można zdobyć jakoś czeremchę?

pozdro
Quef

1. Data: 2001-05-21 07:59:05

Temat: Re: dziki czosnek
Od: "Malgosia Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremoche albo czeremyche raczej

ale wlasnie, gdzie mozna zdobyc?

Margola

Quefear napisał(a) w wiadomości: <9e6tks$nal$2@news.tpi.pl>...
>Czy można zdobyć jakoś czeremchę?
>

>pozdro
>Quef

1. Data: 2001-05-21 08:23:23

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Quefear" <Q...@i...pl> napisał w wiadomości
news:9e6tks$nal$2@news.tpi.pl...
> Czy można zdobyć jakoś czeremchę?

w lesie liściastym rośnie, ale co ona ma wspólnego z czosnkiem?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-05-21 08:59:59

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości

> Dziki czosnek to inaczej z rosyjskiego: czeremsza.

To chyba że tak, bo czeremcha amerykańska rosnąca w naszych lasach to
przecież krzew.

Basia

1. Data: 2001-05-21 09:00:35

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-05-21 09:41:01

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara <b...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych naposała:

> To chyba że tak, bo czeremcha amerykańska rosnąca w naszych lasach to
> przecież krzew.

Masz w zupelnosci racje co do tego :)
Autor postu chyba niezbyt trafnie sformulowal nazwe poszukiwanego
czosnku.

Lilla

1. Data: 2001-05-21 13:34:17

Od: "Quefear" <Q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilla <l...@f...krasnik.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9eanrh$ikq$...@n...lublin.pl...
> [...]
> grup dyskusyjnych naposała:

> Masz w zupelnosci racje co do tego :)
> Autor postu chyba niezbyt trafnie sformulowal nazwe poszukiwanego

Ok widzę, że namieszałem
zacznę od początku
jakieś trzy tygodnie (może cztery) temu Makłowicz gotował na Ukrainie i tam
pokazywał dwie potrawy z tego, jedną coś jak szpinak, a druga sałatka.
I nazywał to czeremszą, a podobno u nas rośnie w lasach i jest nazywane
dzikim czosnkiem, a może coś pokręciłem.
W każdym razie powinna to być roślina przypominająca szpinak z posmakiem
czosnku.

Pozdrawiam

Quef

1. Data: 2001-05-21 15:21:35

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Quefear <Q...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:

> [...]
> dzikim czosnkiem, a może coś pokręciłem.
> W każdym razie powinna to być roślina przypominająca szpinak z posmakiem

Czeremsza to faktycznie rodzaj dziko rosnacej cebuli o zapachu czosnku
lub inaczej dziki czosnek. Jej nazwa to Allium Viktorialis.
Pojawia sie wczesna wiosna przez krotki okres czasu, wiec trzeba jej
szukac, bo moze juz byc za pozno... :)
Aby Ci to ulatwic zerknij tu, jak to wyglada:
http://www.fotoposition.boom.ru/cherem.htm

Czeremsza jest bogata w wit. C, moze byc spozywana na surowo,
kwaszona, solona lub marynowana (dodatek do potraw miesnych),
mozna z niej zrobic wiosenna salatke...

Moja wiedza jest czysto teoretyczna - osobiscie nigdy jej nie jadlam i nie
zbieralam :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-05-21 16:27:24

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilla <l...@f...krasnik.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ebbq3$i6o$...@n...lublin.pl...
> [...]
> lub inaczej dziki czosnek. Jej nazwa to Allium Viktorialis.
> Pojawia sie wczesna wiosna przez krotki okres czasu, wiec trzeba jej
[...]
Coś mi się wydaje, że jednak powiedział:
czosnek niedźwiedzi = Allium ursinum L. i wygląd niemal identyczny jeśli
nie taki sam jak wskazana przez ciebie roślina.

Pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2001-05-21 18:36:17

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <0...@m...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:
> Coś mi się wydaje, że jednak powiedział:
> czosnek niedźwiedzi = Allium ursinum L. i wygląd niemal identyczny jeśli
> nie taki sam jak wskazana przez ciebie roślina.

Masz swietna pamiec! :)
Masz racje, czosnek niedzwiedzi to tez czeremsza.
Z moich informacji wynika, ze nazwa czeremsza obejmuje przynajmniej
te dwa gatunki dzikiego czosnku.
Z wygladu sa podobne, ale czosnek niedzwiedzi jest mniejszy - wys. do
40 cm (ten drugi rosnie do 70 cm) i w odroznieniu od czosnku ~zwycieskiego
ma tylko jedna cebulke bez korzenia, podczas gdy ten drugi ma korzen i jedna
lub kilka cebulek na nim.

Pozdrawiam
Lilla

Nieudany krem ze szparagów ;-(
szukam przepisu na jabłecznik
..MP3..
Kapusta po mediolansku (dla amatorow galki)
lodowka ze strefa 0