dla Fenix apropo tunelu

1. Data: 2022-12-03 23:00:15

Temat: dla Fenix apropo tunelu
Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

https://www.facebook.com/groups/192261427789787/perm
alink/1821982891484291/

Fejsa trza mieć i być może do grupy się zapisać, dlatego wklejam treść.

"Świetne wiadomości! Budowa tunelu w al. Piłsudskiego z dodatkowym
finansowaniem UE!
Budowa tunelu w al. Piłsudskiego prawdopodobnie uzyska dodatkowe
dofinansowanie UE ?? w ramach tzw. Kontraktu Terytorialnego! Wczoraj w
tej sprawie odbyło się spotkanie z przedstawicielami Urzędu
Marszałkowskiego, MZDW oraz kilku innych gmin, w granicach których są
realizowane inwestycje wojewódzkie planowane do dodatkowego wsparcia UE
w ramach oszczędności w obecnej perspektywie finansowej. Co to oznacza?
Gdy dodatkowe finansowanie UE z EFRR zostanie zakontraktowane, wówczas
województwo mazowieckie, jako współinwestor tunelu, zrefunduje z kasy
unijnej ok 30 mln zł, które obecnie wydatkuje na nasz tunel ze środków
własnych. A to spowoduje, że nasz tunel zostanie wybudowany prawie w
całości ze środków unijnych: ok. 30 mln zł z Europejskiego Funduszu
Rozwoju Regionalnego, ok. 36 mln zł z Funduszu Spójności (część
kolejowa), pozostałe 10 mln zł ze środków miasta i województwa. Będzie
to równocześnie pierwszy tunel w Polsce, który jest finansowany
jednocześnie z dwóch różnych funduszy UE ? Działamy!"

Chyba coś nie kumamy mechanizmów finansowania, ja na pewno:)

PD

2. Data: 2022-12-07 14:51:19

Temat: Re: dla Fenix apropo tunelu
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.12.2022 o 23:00, PD pisze:
> [...]
> Działamy!"
>
> Chyba coś nie kumamy mechanizmów finansowania, ja na pewno:)

No jak to nie kumamy, przecież mówiliśmy tutaj, że czasem trzeba
najpierw wyłożyć, żeby dostać zwrot. I tutaj ten mechanizm działa.
Województwo wykłada, a potem dostaje zwrot. A inną część z innego
funduszu unijnego dostanie kolej.

Tylko o ile pamiętam to koszt budowy tunelu to 110mln, to może tutaj
chodzi o zakontraktowane jeszcze dodatkowe 30mln?  Wtedy rachunek by się
zgadzał.

--
Ewa

Dobrze im tak ?
Ukraina jest sprzedana przez świat.
Cześć, siostra! Hej, brat! - skąd te rusycyzmy??
Zupełnie jak ja i Mruczysław ?
Lewackie mito(anty)logie.