Cześć, siostra! Hej, brat! - skąd te rusycyzmy??

1. Data: 2022-11-29 18:52:10

Temat: Cześć, siostra! Hej, brat! - skąd te rusycyzmy??
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użycie formy Mianownika l.poj. w miejsce Wołacza l.poj. to w Polsce już
powszechny, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, rusycyzm.
W jezyku rosyjskim nie ma Wołacza. Nie ma w nim wołania ,,jedz, Olgo!",
,,mamo!", ,,ojcze!" - jest tylko mianownikowe ,,jesz', Olga!, ,,mama!",
,,otiec!".
W polskim Wołacz (witaj siostro!, bracie!, mamo!, ojczyzno! itd.) jest
wypierany przez rosyjską bezwołaczową mianownikową formę (witaj siostra!,
brat!, mama!).
Skąd to? Ktoś ma pomysł? ?

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

2. Data: 2022-11-29 22:36:27

Temat: Re: Cześć, siostra! Hej, brat! - skąd te rusycyzmy??
Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.11.2022 o 18:52, XL pisze:

> W polskim Wołacz (witaj siostro!, bracie!, mamo!, ojczyzno! itd.) jest
> wypierany przez rosyjską bezwołaczową mianownikową formę (witaj siostra!,
> brat!, mama!).
> Skąd to? Ktoś ma pomysł? ?

Trzeba zwiększyć ilość lekcji religii, a zmniejszyć ilość lekcji języka
polskiego. Wtedy będzie lepiej.

A skąd "-om" zamiast "-ą" u twojego naczelnika? Masz pomysł?

??? ????? fiutinowska onuco.
I nie wracaj.
Piotr

3. Data: 2022-11-29 23:06:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

> Trzeba zwiększyć ilość lekcji religii, a zmniejszyć ilość lekcji języka
> polskiego. Wtedy będzie lepiej.

Będzie lepiej, nie piszcz - zapiszesz dzieciaka na etykę, gdzie ewidentnie
na PO-lewackie żądanie rzucą się tęczowi ,,nauczać"
go, jaką płeć dziecko ma sobie wybrać BEZ RODZICÓW i zgodnie z bieżącymi i
przyszłymi potrzebami zboczeńców, to religia już cię tak palić w trzewia
nie będzie i będziesz usatysfakcjonowany:
https://www.prawo.pl/oswiata/obowiazkowa-religia-alb
o-etyka-mein,513521.html

> A skąd "-om" zamiast "-ą" u twojego naczelnika? Masz pomysł?

Wałęsa moim naczelnikiem?! Co bierzesz? - zmień to na inne.

> ??? ????? fiutinowska onuco.
> I nie wracaj.
> Piotr

Jednak paskudny żart rodzice ci zrobili ? - lewacki mentalny pokurcz
nazwany imieniem pierwszego apostoła KK. Musisz baaaardzo pod tym palącym
ciężarem cierpieć, skoro tak gorliwie POszedłeś w lewactwo. Nie martw się,
nie ty pierwszy, bo było takich bardzo wielu w Polsce już za Stalina na UB
?? (lupkę se na obrazku wygumkuj, bo może być myląca).

?

4. Data: 2022-11-30 00:22:14

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.11.2022 o 23:06, XL pisze:

> Będzie lepiej, nie piszcz - zapiszesz dzieciaka na etykę, gdzie ewidentnie
> na PO-lewackie żądanie rzucą się tęczowi ,,nauczać"

Tak... to zdecydowanie ma związek z tematem. Już przestała cię
interesować poprawna forma ojczystego języka?

Będzie lepiej, gdy zamiast lekcji religii będzie więcej lekcji języka
polskiego.
Czego znowu nie zrozumiałaś?

> go, jaką płeć dziecko ma sobie wybrać BEZ RODZICÓW i zgodnie z bieżącymi i
> przyszłymi potrzebami zboczeńców,

Hmmm... czyli twoją płeć wybrali rodzice?
To wiele tłumaczy.

Zgodnie z czyimi potrzebami ci ją wybrali?

> to religia już cię tak palić w trzewia
> nie będzie i będziesz usatysfakcjonowany:
> https://www.prawo.pl/oswiata/obowiazkowa-religia-alb
o-etyka-mein,513521.html

Tylko religiancki idiota mógł wpaść na taką alternatywę.
Religii w ogóle nie powinno być w szkole.
Ale skoro jest i wybór będzie albo-albo, to ten wybór jest oczywisty.
Bezpieczniej dla dziecka jest nie posyłać go na religię - ma tam
zdecydowanie większą szansę spotkać dewianta.
Zamiast lekcji religii powinno być więcej lekcji języka polskiego.
I matematyki.

Ale skoro już zmieniłaś temat z poprawności języka na dewiantów, to
wytłumacz jak to jest, że taki religiancki rodzic, gdyby w dowolnym
miejscu (na basenie, w szkole, placu zabaw... gdziekolwiek) ktoś zaczął
wypytywać jego dziecko czy się masturbuje, albo czy ma "brudne" myśli
itp., to od razu dzwoniłby po policję, a sam wysyła dziecko do obcego
faceta przebierającego się w czarne sukienki i każe własnemu dziecku
opowiadać o tym temu obcemu facetowi i nie widzi w tym problemu?

> Wałęsa moim naczelnikiem?! Co bierzesz? - zmień to na inne.

Już ty dobrze wiesz o kim mowa.

> Jednak paskudny żart rodzice ci zrobili ? -

Hmm... wybrali ci płać, a teraz się boisz, że homosie przeciągną cię na
swoją stronę...
Jaki żart rodziców może być bardziej paskudny?

> [...]
> nie ty pierwszy, bo było takich bardzo wielu w Polsce już za Stalina na UB
> ?? (lupkę se na obrazku wygumkuj, bo może być myląca).

Ja nie cierpię. Mi rodzice płci nie wybierali.
Ciekawsze jest twoje cierpienie, skoro tak gorliwie poszłaś w
religianctwo. Nie martw się, nie ty pierwsza masz religijną fiksację, bo
było takich bardzo wielu, nie tylko w Polsce (i nie tylko za Stalina) z
krwią na rękach w imię swojego bożka.

??? ????? fiutinowska onuco.
I nie wracaj.
Piotr

5. Data: 2022-11-30 12:15:52

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

> [...]
> polskiego.
> Czego znowu nie zrozumiałaś?

> Hmmm... czyli twoją płeć wybrali rodzice?

DZIĘKI BOGU nie musieli tego robić, ale twoje dziecko będzie mogło. Tęczowi
mu w tym POmogą.

> Zgodnie z czyimi potrzebami ci ją wybrali?

o-etyka-mein,513521.html

> Tylko religiancki idiota mógł wpaść na taką alternatywę.
> Religii w ogóle nie powinno być w szkole

I tym POzytywnym akcentem... ???

> ??? ????? fiutinowska onuco.
> I nie wracaj.

Warto mieć marzenia ?

> Piotr

Lewacki POkurcz, największy życiowy zawód własnych rodziców - żaden tam
Piotr.

6. Data: 2022-11-30 12:30:24

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.11.2022 o 12:15, XL pisze:

> DZIĘKI BOGU nie musieli tego robić, ale twoje dziecko będzie mogło. Tęczowi
> mu w tym POmogą.

Twoi rodzice nie wybrali, ty nie wybrałaś... to kto ci wybierał?
I zgodnie z czyimi potrzebami?

> I tym POzytywnym akcentem... ???

Mam nadzieję, że dożyjesz tej, już niezbyt odległej, chwili.
Bo chciałbym zobaczyć twoją reakcję.

??? ????? fiutinowska onuco.
I nie wracaj.
Piotr

7. Data: 2022-11-30 13:52:20

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.11.2022 o 18:52, XL pisze:
> Użycie formy Mianownika l.poj. w miejsce Wołacza l.poj. to w Polsce już
> powszechny, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, rusycyzm.

Rusycyzm wśród młodszego pokolenia? A skąd!? Młode pokolenie po rosyjsku
ani du du.

Dlaczegóż to nie przyjdzie Ci do głowy, że to _anglicyzm_? Tam też nie
ma ani wołacza (tak, tak, z małej), ani żadnego innego przypadka poza
szczątkowymi.

Rusycyzmów akurat tutaj może się doszukiwać tylko jakiś stary piernik.

--
Ewa

8. Data: 2022-11-30 14:36:50

Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.11.2022 o 22:36, Kviat pisze:

> Trzeba zwiększyć ilość lekcji religii, a zmniejszyć ilość lekcji języka
> polskiego. Wtedy będzie lepiej.

> A skąd "-om" zamiast "-ą" u twojego naczelnika? Masz pomysł?

W czasach kiedy uczęszczał nie było religii w szkołach, zapewne to jest
przyczyną. Popieram twój pomysł.

PD

9. Data: 2022-11-30 14:51:00

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.11.2022 o 14:36, PD pisze:

> W czasach kiedy uczęszczał nie było religii w szkołach, zapewne to jest
> przyczyną. Popieram twój pomysł.

To aż strach się bać co by było z jego polszczyzną, gdyby do tego
jeszcze miał religię w szkole zamiast lekcji języka polskiego.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

10. Data: 2022-11-30 16:42:48

Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.11.2022 o 14:51, Kviat pisze:

> To aż strach się bać co by było z jego polszczyzną, gdyby do tego
> jeszcze miał religię w szkole zamiast lekcji języka polskiego.

Twierdziłeś, że wtedy będzie lepiej. Lepszego się boisz?

PD

Zupełnie jak ja i Mruczysław ?
Lewackie mito(anty)logie.
Plan B na blackout.