(do Walkie! i nie tylko) Przepis na pasztetową z wątróbek drobiowych - bardzo dobry

1. Data: 2003-01-28 13:28:25

Temat: Re: (do Walkie! i nie tylko) Przepis na pasztetową z wątróbek drobiowych - bardzo dobry
Od: "Kama" <k...@p...pakiet24.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam akurat w lodówce ćwiartkę prosiaka - marzy mi się pasztet, może
wklepiesz te przepisy proooooszę ;))))
Kama

1. Data: 2003-01-28 18:49:06

Od: "Bask" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> wrote in message
.
> From: "walkie!" <w...@w...net.pl>

nazwie - ma to byc wlasnie 'Nalewka babuni'.

> tu mialo byc: "ale NIE 'nalewke wisniowa' "
>

> Bede krzyczec od progu!
> A jak z ta chemia? Ma byc czy nie? Bo jak nie to ja mam sok wisniowy
> made in moja mama!
> ++++++++++++++++++++
>
> hihi... mysle, ze nie...
> sok jest z wisni BEZ pestek...
> ale czy mam racje, czy nie, to chyba najlepiej oceni TRYS - czyli
pierzasty aniol :-))))))

> Pozdrowka
> Barbara
>

> ---

> Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

Przepraszam, ze sie wtracam , ale w oryginalnym przepisie bylo "sherry" a to
nie ma nic wspolnego z zadna nalewka wisniowa ani w ogole z wisniami.
Pozdrawiam
Bask

1. Data: 2003-01-29 01:39:40

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Bask" <f...@w...pl>

> [...]
> nie ma nic wspolnego z zadna nalewka wisniowa ani w ogole z wisniami.

I masz w tym momencie 100% racje.
Szkoda tylko, ze ja, starucha, pojecia nie mam jak smakuje sherry.
Moglbys, lub ktos, kto wie, przyblizyc smak tego wina?

Dzieki :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-01-29 08:21:31

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka wrote:
> [...]
> Szkoda tylko, ze ja, starucha, pojecia nie mam jak smakuje sherry.
> Moglbys, lub ktos, kto wie, przyblizyc smak tego wina?

Glenmorangie Sherry Wood Finish, 43% vol.
Jedna z prekursorek najbardziej chyba aktualnego trendu w szkockim
przemyśle gorzelnianym - dodatkowego leżakowania whisky w specjalnie
wyselekcjonowanych beczkach, w których wcześniej przechowywano inne
rodzaje trunków. Glenmorangie Sherry Wood Finish to whisky, która
leżakowała od 10 do 12 lat w tradycyjnych beczkach po bourbonie, a
następnie trafiła na kolejne miesiące do beczek po sherry. Dodatkowe
leżakowanie trwa zwykle maksymalnie 2 lata (choć nierzadko krócej), a
Glenmorangie Sherry Wood Finish trafiła do beczek po wytrawnej oloroso.
Źrodło : onet

Wino typu "Sherry" otrzymuje się przez zastosowanie odpowiedniej rasy
drożdży winiarskich oraz przez prawidłowe przeprowadzenie fermentacji
moszczu.

Metoda hiszpańska z "kożuchem drożdżowym"

Moszcz owocowy fermentuje się rasą drożdży Sherry, tworzącą kożuch
drożdżowy. Fermentację prowadzi się przy dostępie powietrza w otwartych
naczyniach. W zależności od zawartości alkoholu wcześniej lub później
tworzy się kożuch drożdżowy. Wino należy często próbować, czy osiągnęło
już odpowiedni stopień sherryzacji. Pod kożuchem drożdżowym wino nabiera
stopniowo charakterystycznego dla wina Sherry smaku i bukietu. Drożdże
Sherry tworzą kożuch szybciej w wysokich temperaturach (22 -23 o C)

Metoda "drożdży odgórnych"

Do fermentacji stosuje się drożdże rasy Sherry. Pierwszego obciągu wina
dokonuje się przed całkowitym opadnięciem drożdży. Do aromatyzacji używa
się drożdży, które już tworzyły kożuch w winie, tzn. znajdowały się w
"stadium utleniającym". Drożdże te można wyhodować oddzielnie na słabym
winie. Otrzymany osad drożdży odsącz się przez bibułę filtracyjną. Przy
domowym wyrobie wina przenosi się określoną ilość gąszczy drożdżowego na
bibułę filtracyjną i przylepia (za pomocą drożdży) do górnej części
m\naczynia i pokrywy. Naczynie wypełnia się winem tak, aby bibuła z
drożdżami była trochę zanurzona. Aromatyzacja wina w temperaturze 25 o C
przebiega w takim naczyniu bardzo szybko i w ciągu 3 - 6 tygodni tworzy
się wspaniały bukiet Sherry. Do aromatyzowania na typy południowe
najlepiej nadają się słodkie wina deserowe. Największy efekt dają wina,
które mają charakter obojętny, tj. wino rabarbarowe. Wina truskawkowe i
agrestowe aromatyzuje się do typów podobnych do tokaju lub madery.
Dojrzewanie tych win trwa do kilku miesięcy, ale otrzymuje się wina
dobrze sklarowane.
interia

Jerez, Xeres, Sherry, jedno z najpopularniejszych win hiszpańskich
wytwarzanych w południowej Andaluzji. Jerez jest kompozycją kilku
roczników i moszczów pochodzących z różnych winnic. Wyróżnia się pięć
typów sherry: Manzanilla, Fino, Amontillado, Oloroso, Cream.

Onet Wiem

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-29 16:49:32

Od: "Bask" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> [...]
> Szkoda tylko, ze ja, starucha, pojecia nie mam jak smakuje sherry.
> Moglbys, lub ktos, kto wie, przyblizyc smak tego wina?

Post Walkie wyswietlil wszystko co onetowi wiaze sie z haslem "sherry" ale w
naszym przypadku chodzi o wzmocniane wino pochodzace z Andaluzji ( po
hiszpansku Jerez, po francusku Xeres )
Z reguly jest to wino wytrawne ( z bialego moszczu ) jednakze moze byc
dosladzane przez dodanie soku gronowego utrwalonego destylatem winnym. Moc
sherry to od 15% w przypadku Fino do 20% w przypadku oloroso. Wytrawne
sherry podaje sie zazwyczaj jako aperitiff a oloroso ( ciemniejsze,
mocniejsze sslodsze, na zakonczenie posilku jako digestiff ).
Wytrawne bardzo dobrze smakuje z z oliwkami, solonymi migdalami i np.
anchois. Mozna je podac takze do szynki parmenskiej lub serrano. Slodkie do
ciast ewentualnie odpowiednich gatunkow serow.
Pozdrowienia
Bask

Szynka wolowa - gdzie w Warszawie?
sałatki resztówki