do noszacych soczewki kontaktowe.

1. Data: 2003-09-20 22:08:00

Temat: Re: do noszacych soczewki kontaktowe.
Od: "Justyna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tarchomin. ul. swiatowida - optyk jest w budynku championa. tez bylam
(...)

dzieki za namiary. to fantastyczna wiadomość :)

1. Data: 2003-09-20 22:11:58

Od: "Kuba" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

dziewczyny slicznie dziekuje za odpowiedzi. moze sprobuje jeszcze raz
podejsc do bauscha, ale z tego co czytam nie tylko ja mialam takie
przezycia, wiec musze to dwa razy przemyslec.
z J&J jestem zadowolona (szkoda, ze na tak krotko starczaja i takie drogie,
zreszta w ogole wolalabym dobrze widziec;) ). focusy nosilam ostatnia. sa
strasznie cienkie, czego konsekwencja bylo to, ze dwie soczewki porwalam (co
mi sie wczesniej nie zdarzalo, a jedna z ttych soczewek byla nowiusienka,
wiec myslalam, ze szlag mnie trafi), poza tym mialam problemy z wyjmowaniem,
jakos potrafily mi sie zagubic w kaciku oka:).

jeszcze raz dziekuje.

1. Data: 2003-09-21 07:19:24

Od: "tusia" <fragumia@(NO_SPAM)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał

> ale sklep przez pomylke dal zle dioptrie lub zal srednice soczewek - mi
sie
> to kiedys zdarzylo.

Przeciez wszystko jest napisane na opakowaniu, Chyba wiecie jakie macie miec
soczewki i sprawdzacie zanim wlozycie? ;)

1. Data: 2003-09-21 07:35:45

Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia Lomanczyk" <k...@N...gazeta.pl> napisał
w wiadomości news:bkjhrl$sme$2@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Kuba" <g...@p...com> napisał w wiadomości

> Ja nosze Bausch&Lomb 3miesieczne i bardzo je sobie chwale. Jednak z
> soczewkami to sprawa bardzo idywidualna, wiec moze byc tak, ze Ty
akurat ich
> nie tolerujesz. Jest tez jeszcze jedna kwestia: nie powinno sie
kupowac
> soczewek o takiej samej ilosci dioptrii co okulary ktore nosisz.
Gdzies
> kiedys czytalam jakis artykul na ten temat i pisano tam, ze soczewka
jest
> blizej oka niz szklo okularow, wiec musi byc nieco slabsza (chodzi o
> zalamywanie sie swiatla czy cos). Glowy za to nie dam, moze to jakas
kolejna
> chora teoria, ale moze nie?

To prawda, mi to powiedział okulista, szczegółów juz nie pamiętam, ale
chyba o 0,5 max 0,75 dioptrii mniej bo nie ma odstepu oko - okular

> Natomiast zdecydowanie nie polecam plynu Bausch&Lomb ReNu Multi Plus.
Dziwna
> sprawa: mialam go na poczatku swojej "kariery soczewkowicza" i byl ok,
ale
> jak ostatnio kupilam butle, to mialam tak zaczerwienione i piekace
oczy, ze
> musialam przestac go uzywac. Po powrocie do mojego ukochanego Opti
Free
> dolegliwosci zniknely jak reka odjal. Nie mam pojecia co to bylo,
uczulenie
> jakies, ki diabel? A moze firma zmienila sklad chemiczny plynu?...

Ja miałam podobnie z Solo care. na poczatku był ok, ale potem go
ULEPSZYLI i myslałam że mi oczy wyżre! Okazało się że dowalili duzo
środków dezynfekujących i czegoś tam jeszcz, juz nie pamiętam. Podobnie
jest z płynem Bauscha ( niebieskim) też ma bardzo duzo tych wszystkich
środków i nie polecany jest do oczu wrażliwych.( okulista mi to mówił)
Ja uzywam Optee Free, a najchetniej Johnson`a bo ma nawilżacz i
dodatkowo mozna go bezpośrednio do oka nalać jak jest za sucho. tylko że
oni też wpadli na pomysł żeby go ulepszyć i aż się boję pomyśleć co
zrobią z moim ulubionym płynem :-(

--
Pozdrufy
Didlo

1. Data: 2003-09-21 07:39:38

Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wyjmowaniem,
> jakos potrafily mi sie zagubic w kaciku oka:).

A ja myslałam że to bausche "softlens" są najcieńsze. Zawsze mi się w
oku zwałkują jak tylko odrobinę potrę oczko. Natomiast z Focusami i
tymi nowymi Bauschami nie miałam nigdy tego problemu i w stosunku do
tych pierwszych wydają mi się bardzo grube :-). Za to te pierwsze są
uwielbiane przez moje oczka i nawet jak długo siedzę to nie mam uczucia
suchego oka, a w innych muszę zakraplać.

--
Pozdrufy
Didlo

1. Data: 2003-09-21 08:51:39

Od: "tusia" <fragumia@(NO_SPAM)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> napisał >Jest tez jeszcze jedna
kwestia: nie powinno sie
> [...]
>
> To prawda, mi to powiedział okulista, szczegółów juz nie pamiętam, ale
> chyba o 0,5 max 0,75 dioptrii mniej bo nie ma odstepu oko - okular

Nie pamietasz szczegolow ;) To zalezy jaka sie ma wade - im wieksza wada tym
wieksza roznica.

1. Data: 2003-09-21 08:58:13

Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tusia" <fragumia@(NO_SPAM)interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
jedna
> kwestia: nie powinno sie

> Nie pamietasz szczegolow ;) To zalezy jaka sie ma wade - im wieksza

Słuszna uwaga, nie pomyslałam o tym. Napisałam tak jak mi lekarz
powiedział, a on mówił przecież o moim przypadku a nie o ogóle. Ja mam
dosć duzą wadę wiec u mnie tak jest, ale jak ktos ma np. -1 to co
innego :-)

--
Pozdrufy
Didlo

1. Data: 2003-09-21 09:29:06

Od: "Marek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
uczulenie
> jakies, ki diabel? A moze firma zmienila sklad chemiczny plynu?...

ReNu MultiPlus jest moim zdaniem jednym z najlepszych plynow do soczewek,
ktory jest na polskim rynku. Uzywam go od 5 lat i jeszcze nigdy nie mialem
powodow do narzekania. Wiem, lekarza maja bardzo dobra opinie na temat
tego plynu.
Mysle, ze sklad chemiczny sie nie zmienil, ale ...kto wie :)

pozdrawiam

Marek

1. Data: 2003-09-21 09:55:52

Od: "Marek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> druga. no i dzisiaj kolezanka mi mowi, ze uzywa tych soczewek, placi 60 za
> pare (ja za swoje miesieczne place 44) i przez trzy miesiace ma spokoj. w
> zwiazku z tym powaznie zaczelam zastanawiac sie nad ponownym zakupem
> soczewek bouscha (bardziej sie oplaca).
> czy ktos z was mial moze podobne problemy z ww soczewkami, czy po prostu
> trafilam na wadliwa pare? jakie ogolne wrazenia po ich stosowaniu? czy
> spokojnie starczaja na te 3 miesiace?
> z gory dziekuje za odpowiedzi i jeszcze raz przepraszam, ze nie za bardzo

Co prawda mysle, ze juz uzyskalas odpowiedz na swoje pytania...jednak
napisze Ci cos
- soczewki 3-miesieczne sa z reguly grubsze. Moze w samym zakladaniu
soczewki nie
ma duzej roznicy, jednak jest roznica dla samego oka. Grubsza soczewka to
automatycznie mniej tlenu, ktory do oczu dochodzi. Dlatego jezeli masz oczy
wrazliwe
to odradzam Ci soczewki dluzsze niz miesiecznie. Uzywam soczewek od 5 lat
i przez ten czas uzywalem wielu soczewek, w tym soczewki bausha o ktorych
pisalas.
Moje oczy dobrze toleruja soczewki i nie mialem nigdy z tym klopotu, jednak
po miesiacu
stosowania bausha zrobilem sobie badania - okazalo sie, ze oczy sa
niedotlenione
(a dlugie niedotlenienie moze prowadzic do komplikacji w rogowce) i musialem
wrocic
do soczewek miesiecznych. Kilkumiesieczne soczewki sa na pewno bardziej
oplacalne,
ale pamietaj, ze oczy ma sie jedne , a kazda soczewka ogranicza doplyw tlenu
do oczu
Dluzszy system noszenia wiaze sie najczesciej z mniejsza przepuszczalnoscia
tlenu (niestety).
Moze to nie dotyczy w tym wypadku soczewek nowej generacji, ktorych
zalozenie nie ma
zbytniego wplywu na ilosc tlenu dostarczana do oczu (m.in. dlatego mozna w
nich spac). Ale
przy normalnych soczewkach to mysle, ze jest to rzecz warta uwagi.

pozdrawiam

Marek

1. Data: 2003-09-21 11:10:40

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
uczulenie
> jakies, ki diabel? A moze firma zmienila sklad chemiczny plynu?...

Mam identyczne objawy. B&L strasznie mi podrażniał oczy. Opti Free jest
idealne i już nawet nie myślę o próbowaniu innego, mimo że nie jest
najtańszy. Choć kiedyś dostałam w promocji jakiś J&J (chyba nie odbiałczał)
i był w porządku (zdaje się, że tańszy był).
pozdrawiam
barbarella

solarium a kąpiel
siłownia czy fitness