dobrodziejstwa cywilizacji

131. Data: 2004-10-27 17:46:08

Temat: Re: dobrodziejstwa cywilizacji
Od: "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jurek" <g...@o...pl> wrote in message news:clm9ac$j3t$1@inews.gazeta.pl...

> na szczeszcie mialem niezly dzien :)))))

to dobrze,ale ja sie pytam zupelnie na powaznie co to za nauka??

> :))))
> czy na pewno Kopernik udawadnial okraglosc ziemi?
> moze raczej chodzilo o ruch planet i miejsce ziemi w ukladzie slonecznym?

okreslil ruch wirowy i obrotowy zatem okreslam ziemie jak cialo
eliptyczne:-))))

> dowodzi to tego ze przdstawiciele tego samego gatunku (homo sapiens
> sapiens) w roznych grupach spolecznych zachowuja sie, choruja, morduja
> zupelnie inaczej (mowie oczywiscie o danych statystycznych), i staram sie
> Cie sklonic do dyskusji Z JAKIEGO POWODU, osobnicy tego samego gatunku
> zachowuja sie inaczej , maja inne reakcje na stres itd. Bo wlasciwosc ta
> dotyczy wylacznie jednego gatunku zyjacego na ziemi, i oboje jestesmy jego
> przedstawicielami :)

i fajnie, a ja ci mowie, ze w obrebie tak samo odzywiajacje sie
spolecznosci ludzie sie rodza chorzy i zdrowi, dokonuja przestepstw lub nie
i czy jest tych osobnikow 2 na 1000000 czy 1000 na 100000 to nie ma
znaczenia
bo jesli przyjmiemy za stala spopsob odzywiania to zjawiska takie musi
roznicowac cos innego:-)))

> w igloo nie bylem, ( tu powinno byc cos o piciu, ale nie wiem co oni
> wyskokowego pili przed pôjawieniem sie bladych twarzy), eskimoskom "reki
> nie podawalem" ;) , ale to MUSI (a raczej musialo) byc fajne, bo w takim
> igloo temperatury ledwo kilka stopni powyzej zera, a dzieci sie rodza!
> Ciekawa czy czerpiac energie wylacznie " z salaty" mieli by ochote na
> "figle" ;)

a kto ich tam wie?:-))
pewnie by na salacie nie baraszkowali
dobrze ze my mozemy sie rozbierac przez wieksza czesc roku i nie pic loju w
kawie:-))

eulalka

132. Data: 2004-10-27 18:13:13

Od: "Jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> a écrit dans le message de
news: clomt6$1fpu$...@m...aster.pl...
> to dobrze,ale ja sie pytam zupelnie na powaznie co to za nauka??

fizjolofia

a tu jest link :)
http://www.cm-uj.krakow.pl/pliki/gielda_ksiazek.php?
w=p&c=T&id=721&typ=S

> okreslil ruch wirowy i obrotowy zatem okreslam ziemie jak cialo
> eliptyczne:-))))

szescian tez mozna wprowadzic w ruch obrotowy, nie mowiac juz o dysku :))),
ale niestety mylisz sie Kopernik zajmowal ruch planet, kulistosc ziemi nie
byla juz wtedy tajemnica dla co swiatlejszych.
http://membres.lycos.fr/solaire/html/glossaire/gloss
aire.html
http://www.kopernik.pl/index.php?id=1&kod=1
http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Kolumb

dla ulatwienia dodam ze Kolumb wiedzial ze ziemia jest kula :)

> [...]
> nie
> i czy jest tych osobnikow 2 na 1000000 czy 1000 na 100000 to nie ma

no i bardzo sie myslisz, bo czestotliowsc wystepowania chorob/typow zbrodni,
jest bardzo rozna, zaleznie od grup spolecznych. I teraz jezeli juz
ustalilismy ze w ramach tego samego gatunku (homo sapiens sapiens) wystepuja
olbrzymie roznice w liczbe wystepowania chorob/zbrodni wroznych grupach
spolecznych to rodzi sie pytanie DLACZEGO? Dlaczego pewne choroby
masakrujace spolecznosci np panstw tzw. "wysokocywilizowanych", nie
wystepuja wsrod spolecznosci tzw. "pierwotnych" czy "prymitywnych"? A moze
dla Ciebie statystyka to taki twor ktory nie ma zadnego znaczenia? bo jaka
jest roznica miedzy otrzymywaniem wynagrodzenia za prace raz na miesiac i
raz na dwa lata, przeciez placa ! ;)

> bo jesli przyjmiemy za stala spopsob odzywiania to zjawiska takie musi
> roznicowac cos innego:-)))

??????????????????? to jest rewelacja!!!!!!!!!!!! mozesz mi zdradzic jaka to
jest ta "stala" sposobu odzywiania sie?

> a kto ich tam wie?:-))
> pewnie by na salacie nie baraszkowali

a wiec potrzebowali innego lepszego(!) zrodla energii niz "salata" :))

> dobrze ze my mozemy sie rozbierac przez wieksza czesc roku i

no na golasa to ta wiekszosc roku chyba szybko robi sie ta "mniejsza
wiekszoscia" ;)

> nie pic loju w kawie:-))

dlaczego? nigdy nie pilas kawy ze smietanka?

> eulalka

Jurek

133. Data: 2004-10-27 19:18:15

Od: "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jurek" <g...@o...pl> wrote in message news:cloofa$fj0$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> :))), ale niestety mylisz sie Kopernik zajmowal ruch planet, kulistosc
> ziemi nie byla juz wtedy tajemnica dla co swiatlejszych.

i tu wlasnie sie mylisz , oni nie wiedzieli o tym ze ziemia jest okragla w
zadnym razie, bo nie mieli narzedzi do zbadania tego zjawiska, oni w to
wierzyli!!!!
Kolumb rowniez:-)))

> dla ulatwienia dodam ze Kolumb wiedzial ze ziemia jest kula :)

nie wiedzial, slyszal tylko o tym i w to wierzyl, nie mial zadnych
dowodow:-))

> [...]
> jaka jest roznica miedzy otrzymywaniem wynagrodzenia za prace raz na
> miesiac i raz na dwa lata, przeciez placa ! ;)

o rany, a w obrebie tak samo zywiacaych sie grup wystepuja roznice???

> ??????????????????? to jest rewelacja!!!!!!!!!!!! mozesz mi zdradzic jaka
> to jest ta "stala" sposobu odzywiania sie?

nooo chyba slynne plemiona pierwotne zywia sie tak samo? razem poluja, razem
lowia, razem zbieraja i potem to spozywaja taaak?
czyli takie zywienie jest stala, niezmienna...
i mimo to sie morduja, wpadaja w depresje lub szczesliwie dozywaja swoich
dni........
malo tego skoro uwazasz ze dieta jest czynnikiem powodujacym wszystkie
problemy tego swiata lub ich brak, to ani chybi musi byc jakas dieta
odpowiedzialna za ten caly balaganm pytam zatem jaka???

> a wiec potrzebowali innego lepszego(!) zrodla energii niz "salata" :))

ja nie wiem czy lepszego, na pewno innego bo w takich warunkach to raczej
trudno o salate;-)))

> no na golasa to ta wiekszosc roku chyba szybko robi sie ta "mniejsza
> wiekszoscia" ;)

hmmm moze my zyjemy w dwoch roznych wymiarach i rzeczywistosciach, ale na
mokotowie, w warszawie w polsce jest wieksza czesc roku calkiem cieplo i
przyjemnie w porownaniu do kola podbiegunowego:-)))
i dlatego pozwalam sobie na salate i inne "swinstwa":-)

> dlaczego? nigdy nie pilas kawy ze smietanka?

brrrrr nie dosc ze kawa to jeszcze ze smietanka, ohyzda:-)

eulalka

134. Data: 2004-10-27 20:02:49

Od: "Karolina \"duszołap\" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

klamliwa eulalia wrote:

> [...]
> zadnym razie, bo nie mieli narzedzi do zbadania tego zjawiska, oni w to

Z całym szacunkiem, ale jakich to skomplikowanych narzędzi potrzebujesz
do obserwacji zmiany położenia Gwiazdy Polarnej w miarę posuwania się z
południa na północ? I co w takim razie z pomiarami Erastotenesa? =]

Pozdrawiam,
Karola

135. Data: 2004-10-27 21:42:46

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Karolina "duszołap" Matuszewska w wiadomości
news:clouu3$olo$1@atlantis.news.tpi.pl pisze:

> Z całym szacunkiem, ale jakich to skomplikowanych narzędzi potrzebujesz
> do obserwacji zmiany położenia Gwiazdy Polarnej w miarę posuwania się z
> południa na północ? I co w takim razie z pomiarami Erastotenesa? =]

Mnie wychodzi, ze mu sie troche pierwsze "s" w imieniu przesunelo ;)

136. Data: 2004-10-28 05:40:12

Od: "Jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> a écrit dans le
message de news: clp4p0$9i3$...@i...gazeta.pl...
> Karolina "duszołap" Matuszewska w wiadomości

> Mnie wychodzi, ze mu sie troche pierwsze "s" w imieniu przesunelo ;)

no widzisz Cooler, twoja "pîana" oczy Ci przeslania, nie "mu" a "jej"
:)))
ale nie martw sie! Czarny zaraz bedzie tlumaczyl co nalezy "oficjalnie"
zrozumiec ;)

Jurek

137. Data: 2004-10-28 09:12:32

Od: "Karolina \"duszołap\" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:

> Mnie wychodzi, ze mu sie troche pierwsze "s" w imieniu przesunelo ;)

Yup, right, przeliterował mi się. I jego pomiary wcale nie były takie
dokładne. =P Niemniej czuję się w obowiązku bronić Starożytnych, bo nie
wszyscy _wierzyli_, że Ziemia jest kulą -- już przed Eratostenesem
zauważono, że cień, jaki rzuca Ziemia na Księżyc podczas zaćmień jest
okrągły, więc Ziemia musi być kulą. A o ile pamiętam, to Kopernik tak
bardzo był przeciwny poglądom o kulistości Ziemi, że swoje badania
rozpoczął właśce celem obalenia tego "niebezpiecznego mitu". =]

Pozdrawiam,
Karola

138. Data: 2004-10-28 09:44:18

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina "duszołap" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> napisał
w wiadomości news:clqdcm$lu$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> wszyscy _wierzyli_, że Ziemia jest kulą -- już przed Eratostenesem
> zauważono, że cień, jaki rzuca Ziemia na Księżyc podczas zaćmień jest

niekoniecznie było to takie jasne.
np taki Anaksymander stworzył kolisty model swiata z rozrysowanymi
mapami,gdzie ziemia była przedtawiona jako walec.
wiec jasno widac ,że okragły cień rzucany przez ziemie na księzyc, podczas
zacmienia, niekoniecznie musiał prowadzic do wniosków o kulistości ziemi.
przynajmniej w tej "najstarszej starozytnosci "

139. Data: 2004-10-28 11:01:25

Temat: hallo Cooler!!!!
Od: "Jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Yup, right, przeliterował mi się.

i kto ma problemy?

> Pozdrawiam,
> Karola

Jurek

140. Data: 2004-10-28 11:28:49

Od: "Karolina \"duszołap\" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

czarnyjanek wrote:

> [...]
> zacmienia, niekoniecznie musiał prowadzic do wniosków o kulistości ziemi.
> przynajmniej w tej "najstarszej starozytnosci "

Oczywiście, jeśli będziemy się tak doszukiwać, to i obecnie znajdziemy
osoby, które wierzą w Wielkiego Żółwia (pewnie kuzyna A'Tuina ;]); całą
masę osób, którym kształt Ziemi zwisa zwiędłym kalafiorem; ileśtam osób,
które wierzą, że Ziemia jest geoidą; ileśtam osób, które to wiedzą; i
wreszcie garstkę osób, które mają na to dowody. Moim zamiarem nie było
dowiedzenie, że "forall", ale że "exists".

Przy okazji -- Eugeniusz Rybka twierdzi, że Anaksymander uznawał
kulostość Ziemi.

Pozdrawiam,
Karola

pomozcie mi