dobrodziejstwa cywilizacji

1. Data: 2004-10-15 18:41:38

Temat: dobrodziejstwa cywilizacji
Od: "jaico?" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://kiosk.onet.pl/art.html?DB=162&ITEM=1195092&KA
T=241

czy to moze byc spowodowane zmiana pozywienia?
Dana

2. Data: 2004-10-16 09:23:36

Temat: Re: dobrodziejstwa cywilizacji
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaico?" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> http://kiosk.onet.pl/art.html?DB=162&ITEM=1195092&KA
T=241

> czy to moze byc spowodowane zmiana pozywienia?

przecież masz w artykule odpowiedz, czym to jest spowodowane.
Nie lekceważ i nie pomijaj potrzeb ludzkiej psychiki. Człowiek żyje nie
tylko tym co je, można żyć o chlebie i wodzie i trzymać się życia każdą
cząstką samego siebie z radością witając każdy nowy dzień i szczęśliwie i z
nadzieją idąc spać.
Tak samo można mieć najzdrowsze jedzenie i nie chcieć żyć ani chwili dłużej.

Nie spłycaj Danuto człowieka i jego potrzeb, jedynie do potrzeb żołądka.

Sowa

3. Data: 2004-10-16 10:33:32

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
dłużej.

> Nie spłycaj Danuto człowieka i jego potrzeb, jedynie do potrzeb

Widzisz... Twoje wnioski są charakterystyczne dla ludzi młodych i od
razu mówią o Twoim wieku.
Za 20-30 lat trochę je zmodyfikujesz, masz to jak w banku,
ale na to trzeba właśnie CZASU...

Krystyna

Chlebem i solą ludzie sobie ludzi niewolą.

4. Data: 2004-10-16 10:40:06

Od: Claygirl <c...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* napisał(a):
> Widzisz... Twoje wnioski są charakterystyczne dla ludzi młodych i od
> razu mówią o Twoim wieku.
> Za 20-30 lat trochę je zmodyfikujesz, masz to jak w banku,
> ale na to trzeba właśnie CZASU...

Eh, dlaczego nie ma pl.misc.dieta.starzy.optymalni? Pasowalibyście tam
jak ulał. nie wszystko sproadza się do jedzenia. Jasne, kiedy źle się
je, psychika podupada, bo ciało się źle czuje. Co nie znaczy, że jeśli
dobrze się je, stan psychiki zwyżkuje.

--
Magdalena "Claygirl" Wójcik

5. Data: 2004-10-16 10:54:25

Od: "Jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> . Jasne, kiedy źle się je, psychika podupada, bo ciało się źle czuje. Co
> nie znaczy, że jeśli dobrze się je, stan psychiki zwyżkuje.

a dlaczego mialoby to dzialac tylko w jedna strone?

> Magdalena "Claygirl" Wójcik

Jurek

6. Data: 2004-10-16 11:00:00

Od: "Karolina \"duszołap\" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

jaico? wrote:
> http://kiosk.onet.pl/art.html?DB=162&ITEM=1195092&KA
T=241

> czy to moze byc spowodowane zmiana pozywienia?

Wszystkie przyczyny masz wymienione w artykule. Wołami.

Pozdrawiam,
Karola

7. Data: 2004-10-16 11:20:03

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> napisał w
wiadomości news:ckqtck$hjr$1@news.onet.pl...

> żołądka.
>
> Widzisz... Twoje wnioski są charakterystyczne dla ludzi młodych i od
> razu mówią o Twoim wieku.

Moje wnioski są charakterystyczne dla ludzi mających oprócz przewodu
pokarmowego jeszcze duszę, duchowość, psychikę, przywiązanie do tradycji,
rytuałów, rodziny, religii, żywą więź z historią i mocno zakorzenionych w
swojej kulturze.
Rozumiem tych ludzi i potrafię sobie wyobrazić swoje zagubienie w takiej
sytuacji jak ich i niemożność odnalezienia się, żal, pustkę, poczucie
niepotrzebności i braku swojego miejsca w świecie, utratę "korzeni" .
To się nazywa empatia i jest jednym z wykładników człowieczeństwa.

Wolała bym się chyba faktycznie powiesić, niż zamienić to wszystko co
powyżej na połeć słoniny.

> Za 20-30 lat trochę je zmodyfikujesz, masz to jak w banku,
> ale na to trzeba właśnie CZASU...

Bardzo mi przykro, że z CZASEM zostałaś wyprana z rozumienia ludzkich uczuć
i jesteś w stanie myśleć tylko o jedzeniu.
I jeszcze sobie wyobrażasz ,że to jakaś mądrość przychodząca z wiekiem jest.
:->

Sowa

8. Data: 2004-10-16 11:25:17

Od: "jaico?" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Nie spłycaj Danuto człowieka i jego potrzeb, jedynie do potrzeb żołądka.

1 Chyba psychika jest zwiazana z calym organizmem, tak mi sie przynajmniej
wydawalo.

2 Przewodnik sztuki kulinarnej Warszawa 1976
"Chleb nie jest pokarmem kompletnym. Zawiera niepelnowartosciowe bialko i brak
w nim niektorych niezbednych dla organizmu skladnikow, nie moze wiec stanowic
przez dluzszy czas pozywienia wylacznego. Stosowana w dawnym
wieziennictwie "dieta" o chlebie i wodzie szybko doprowadzala organizm wieznia
do kompletnej ruiny".

3 Potrzeby zoladka sa wazna sprawa, ja tak uwazam.
Dana

9. Data: 2004-10-16 11:37:46

Od: "jaico?" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

T=241

> Wszystkie przyczyny masz wymienione w artykule. Wołami.
>

> Pozdrawiam,
> Karola

Czesto widzimy Woly, a niedostrzegamy Cielakow.
Samobojstwa sa normalnym zjawiskiem wsrod mlodziezy, ktora z ta bieda wyrasta i
mozna powiedziec, ze jest to dla nich chleb powszedni? To jest chore!
Jaka to jest depresja - jesienna, wiosenna, letnia, zimowa, tak teraz u nas
modne.
pozdro Dana

10. Data: 2004-10-16 11:49:24

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1 Chyba psychika jest zwiazana z calym organizmem, tak mi sie przynajmniej
> wydawalo.

Ale nie w tę stronę co Krystyna sugeruje. To psychika i duchowość są
ważniejsze w tym związku.

> [...]
> przez dluzszy czas pozywienia wylacznego. Stosowana w dawnym
> wieziennictwie "dieta" o chlebie i wodzie szybko doprowadzala organizm

Dlaczego mam wrażenie, że kompletnie nie chciało Ci się przemyśleć tego co
napisałam, tylko potraktowałaś to "standardowo" od gęby strony?
Mój dziadek przeszedł przez sowieckie obozy koncentracyjne, zrujnowało mu to
_ciało_, ale nie złamało ducha. Był silnym psychicznie, upartym, wierzącym,
mądrym człowiekiem. Nie samym jedzeniem człowiek żyje - czy teraz jaśniej
się wyrażam?

> 3 Potrzeby zoladka sa wazna sprawa, ja tak uwazam.

Uważasz, ze człowiek wyrwany ze swego świata, środowiska, więzów
kulturowych, rodzinnych, historycznych, żyjący w pustce emocjonalnej i
kulturowej bez jakiegokolwiek wsparcia i nadziei, nagle oszczęsliwieje
znienacka tylko dla tego, że dostanie żółtkownicę na śniadanie? :->

Sowa

pomozcie mi
pomozcie mi
wegetarianizm i otyłość