dom na podmoklej dzialce

1. Data: 2008-10-10 16:03:25

Temat: dom na podmoklej dzialce
Od: "xmichalx" <x...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

chcemy wybudowac dom z piwnica, niestety w niewielkiej odleglosci od
planowanego miejsca budowy jest maly staw, wiec prawdopodobnie teren bedzie
podmokly,
czy na takiej dzialce da sie zrobic dom z podpiwniczeniem i go dobrze
zaizolowac?
o ile to podrozy budowe?
jakie techniki sie wtedy stosuje?

pzdr

Michal

2. Data: 2008-10-10 18:05:42

Temat: Re: dom na podmoklej dzialce
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 Oct 2008 18:03:25 +0200, xmichalx napisał(a):

> [...]
> podmokly,
> czy na takiej dzialce da sie zrobic dom z podpiwniczeniem i go dobrze

Wiec chcecie budować, nie znając wlaściwości terenu? - ryzykanci. A nie
lepiej zrobić wpierw rozeznanie, niż potem cierpieć za błedy?

Blisko mnie jest i staw, i rzeka, a teren nie jest podmokły - wszystko
zależy od różnicy poziomów i rodzaju gleby - my mamy piaszczystą i sucho
jak pieprz.

3. Data: 2008-10-10 19:25:31

Od: "Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "xmichalx" <x...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> bedzie podmokly,
> czy na takiej dzialce da sie zrobic dom z podpiwniczeniem i go dobrze

Podstawową techniką którą należy zastosować jest wynajęcie osoby (inspektor
budowlany ? architekt?) ktora sprawdzi na miejscu jak wygląda sytuacja i za
opłatą wyda opinie. Jest to również metoda najtańsza - opieranie się na
opiniach ludzi z grup dyskusyjnych ktorzy nawet nie widzieli działki może
się okazać bardzo kosztowne. Ważna jest też z innego powodu - zetknąłem sie
z sytuacją gdy dom postawiono w miejscu, gdzie 2 lata wczesniej usunieto
drzewo z korzeniami. Grunt nie był utwardzony, fundamenty popękały i całą
robota w pizdu... W innym przypadku o ktorym czytałem - podmokła działka,
pół metra wody w piwnicy...

Jeśli jednak upierasz sie przy szukaniu info przez internet to zacznij od
forum muratora

MaW

4. Data: 2008-10-11 08:18:22

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bedzie podmokly,
> czy na takiej dzialce da sie zrobic dom z podpiwniczeniem i go dobrze

Pierwsza sprawa to badania geologiczne terenu. Ale i to także nie gwarantuje
sukcesu, bo moja klientka uparła się na jedna kondygnacje w ziemii, zrobiła
badania i wszystko miało być OK, ale jednak rogiem wykopu trafili na wodę i
zaczął sie cyrk z pompami i izolacjami. Całość trwała bardzo długo, bo zanim
ona wyszła z piwnicy to sasiad miał już postawiony stan surowy.

5. Data: 2008-10-11 08:40:02

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
zanim
> ona wyszła z piwnicy to sasiad miał już postawiony stan surowy.

Postaw dom na palach, a zamiast piwnicy zrób sobie spiżarnię i strych...

6. Data: 2008-11-20 17:45:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"xmichalx" <x...@a...pl> wrote in message
> [...]
bedzie
> podmokly,
> czy na takiej dzialce da sie zrobic dom z podpiwniczeniem i go dobrze

Zrób wykop i sprawdź dokąd sięga woda gruntowa dodaj do tegoz 20cm na menisk
i będziesz wiedział dokąd (przy długotrwałych deszczach) woda sięga, Można
też obejrzeć staw i wyznaczyć jego górny poziom i przenieść przy pomocy
lasera poziom na miejsce planowanej budowy. W ostateczności możesz
fundamenty (płytę) postawić na gruncie bez zagłębiania się - ważna izolacja
foliami, aby ściany nie ssały wilgoci. Następnie zbuduj piwnicę i garaż na
tej płycie i na stropie resztę domu, ściany do poziomu stropu dobrze
zaizoluj i obsyp przy ścianach gliną - dalej zwykłą ziemią, można wykonać na
nasypie tarasy - będziesz miał dom na górce...

Borowiki na balkonie - howto
moje liście u sąsiada
Gładzie i glazura
Filar zamiast ściany nośnej?
Koszt zagotowania 1 litra wody w czajniku i na kuchence indukcyjnej