domek na działce

1. Data: 2009-03-24 22:54:29

Temat: domek na działce
Od: "Artur---" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Nie wiem czy dobrze pisze ale moze ktos mi doradzi...
kupilem działke rolną na ktorej stoi domek letniskowy ok 7x7 metrów i wysoki
z 5 metrow.
niestety nie ma tego na planie zagospodarowania dzialki... poprzedni
wlasciciel postawil chyba na lewo bez planow i nigdzie tego nie zglaszal...
czy musze go zburzyc czy moge gdzies zglosic zeby bylo wszystko w
porzadku...
Dziekuje za porady....
Pozdrawiam,
Artur

2. Data: 2009-03-24 22:59:24

Temat: Re: domek na działce
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Mar 2009 23:54:29 +0100, Artur--- napisał(a):

> [...]
> wlasciciel postawil chyba na lewo bez planow i nigdzie tego nie zglaszal...
> czy musze go zburzyc czy moge gdzies zglosic zeby bylo wszystko w

Daj sobie, chłopie, spokój - zostaw domek w spokoju, przyda Ci się. Masz
prawo do zbudowania pomieszczenia gosp. na terenie rolnym bez planu i
pozwolenia - z tego, co ostatnio pamiętam, było ograniczenie do pow.25 m2,
ale kto Ci tam będzie mierzył, że jest nieco więcej.

3. Data: 2009-03-25 07:56:09

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gqbobf$i60$1@inews.gazeta.pl Artur---
<a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> wlasciciel postawil chyba na lewo bez planow i nigdzie tego nie
> zglaszal... czy musze go zburzyc czy moge gdzies zglosic zeby bylo

Hejka. Dowiedz tego się w Urzędzie Gminy na której masz działkę. Wiem,
że gminy bądź starostwa dysponują satelitarnymi zdjęciami altanek na
ogródkach działkowych i doskonale wiedzą ile z nich ma ponadnormatywną
powierzchnię. Czekają tylko na zmianę stosownych przepisów, żeby przysolić
podatek lub grzywnę.
Pozdrawiam legalnie Ja...cki

4. Data: 2009-03-25 08:30:08

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Mar, 23:54, "Artur---" <a...@w...pl> wrote:
> [...]
> wlasciciel postawil chyba na lewo bez planow i nigdzie tego nie zglaszal...
> czy musze go zburzyc czy moge gdzies zglosic zeby bylo wszystko w

Domek letniskowy poza obszarem miejskim nie wymaga pozwolenia na
budowę jeśli jego powierzchnia (licząc po obrysie zewnętrznym) nie
przekracza 35 m2.
Nie wspominasz z czego jest wykonany. Dlatego na razie tyle mogę
napisać.
Jeśli domek ma taras - to nie wlicza się go w powierzchnię zabudowy.
Chodzi o obrys ścian zewnętrznych.

Obowiązujące przepisy budowlane mówią, że domek o pow.nie większej jak
35 m2 nie wymaga pozwolenia na budowę, a jedynie zgłoszenia w
starostwie powiatu.
Radzę - złóż wizytę w wydz.budownictwa starostwa, a tam dowiesz się
dokładnie co dalej. Gmina tu nie ma nic do powiedzenia.

5. Data: 2009-03-25 08:53:08

Od: "Artur---" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Domek letniskowy poza obszarem miejskim nie wymaga pozwolenia na
>budowę jeśli jego powierzchnia (licząc po obrysie zewnętrznym) nie
>przekracza 35 m2.
>Nie wspominasz z czego jest wykonany.

podmorowka jest murowana natomiast sciany z drena, pokryty eternitem.

6. Data: 2009-03-25 10:26:55

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Domek letniskowy poza obszarem miejskim nie wymaga pozwolenia na
> budowę jeśli jego powierzchnia (licząc po obrysie zewnętrznym) nie
> przekracza 35 m2.

Przepisy mówią również o wysokości,a ta jest przekroczona.
mirzan

7. Data: 2009-03-25 10:52:53

Od: "Artur---" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepisy mówią również o wysokości,a ta jest przekroczona.
> mirzan

co teraz powinienem zrobic?

8. Data: 2009-03-25 11:39:13

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> co teraz powinienem zrobic?

Nic,siedzieć cicho.Jak życzliwy podkabluje,dostaniesz nakaz rozbiórki,
bedziesz sie odwoływał kilkakrotnie.A na koniec znajdziesz sprzyjający Ci
przepis,albo buda ze starości padnie.
PINB mnie ścigał za stojący na ziemi barak,nie przytwierdzony na stałe,
bez urządzeń technicznych.Aż się zdenerwowałem,poszedłem do biblioteki,
pogrzebałem w Prawie Budowlanym i mogą mi skoczyć,a nachlać mogą się za
swoje,ale nie u emeryta co czytać umie.
mirzan

9. Data: 2009-03-25 16:35:02

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Mar, 11:52, "Artur---" <a...@w...pl> wrote:
> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w
wiadomościnews:0e08.00000092.49ca06ef@newsgate.onet.
pl...

> co teraz powinienem zrobic?

Skopiowałam tutaj fragment przepisów prawa budowlanego, które tyczą
się Twojego domku:

"POZWOLENIA NA BUDOWę NIE WYMAGA BUDOWA:

- obiektów gospodarczych związanych z produkcją rolną i
uzupełniających zabudowę zagrodową w ramach istniejącej działki
siedliskowej:
a) parterowych budynków gospodarczych o powierzchni zabudowy do 35 m?,
przy rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4,80 m,
b) płyt do składowania obornika,
c) szczelnych zbiorników na gnojówkę lub gnojowicę o pojemności do 25
m?,
d) naziemnych silosów na materiały sypkie o pojemności do 30 m? i
wysokości
nie większej niż 4,50 m,
e) suszarni kontenerowych o powierzchni zabudowy do 21 m?;

- wolno stojących parterowych budynków gospodarczych, wiat i altan
oraz przydomowych oranżerii (ogrodów zimowych) o powierzchni zabudowy
do 25 m?, przy czym łączna liczba tych obiektów na działce nie może
przekraczać dwóch na każde 500 m? powierzchni działki;

- indywidualnych przydomowych oczyszczalni ścieków o wydajności do
7,50 m? na dobę

- altan i obiektów gospodarczych na działkach w rodzinnych ogrodach
działkowych o powierzchni zabudowy do 25 m? w miastach i do 35 m? poza
granicami
miast oraz wysokości do 5 m przy dachach stromych i do 4 m przy
dachach płaskich..."

Ten ostatni akapit dotyczy właśnie Twojego domku.

Cóż można radzić w takiej sytuacji? Mogę Ci napisać co ja bym zrobiła.
Otóż na pewno udałabym się do starostwa i rozmawiała na ten temat 'u
źródła'.
Urzędy/urzędnicy bywają różni, ale to także ludzie i zawsze można się
dogadać.
W ostateczności możesz się usztywnić, jak radzi Mirzan :-)
Ale dlaczego radzę wizytę w starostwie - ponieważ idąc teraz możesz
udowodnić, że działkę nabyłeś już z tą samowolką budowlaną. Potem może
być to trudne.

Taki domek nie jest na pewno kłopotliwy tak dla Ciebie jak i sąsiadów.
Upierdliwy sąsiad bywa nad wyraz skuteczny w sprawach samowoli
budowlanej.

Teraz należy tylko szybko pomalować dobrą farbą ten eternit.

Pozdrawiam

mal

10. Data: 2009-03-25 16:36:27

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

budowlanej.

Teraz należy tylko szybko pomalować dobrą farbą ten eternit.

Róża pomarszczona - cięcie?
Ciągle paaadaaaa
KUPA MIECI...
Nietypowe, ciekawe rośliny