Re: domek na działce

From: mal <m...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: domek na działce
Date: Wed, 25 Mar 2009 01:30:08 -0700 (PDT)

On 24 Mar, 23:54, "Artur---" <a...@w...pl> wrote:
> Witam,
> Nie wiem czy dobrze pisze ale moze ktos mi doradzi...
> kupilem działke rolną na ktorej stoi domek letniskowy ok 7x7 metrów i wysoki
> z 5 metrow.
> niestety nie ma tego na planie zagospodarowania dzialki... poprzedni
> wlasciciel postawil chyba na lewo bez planow i nigdzie tego nie zglaszal...
> czy musze go zburzyc czy moge gdzies zglosic zeby bylo wszystko w
> porzadku...
> Dziekuje za porady....
> Pozdrawiam,
> Artur

Domek letniskowy poza obszarem miejskim nie wymaga pozwolenia na
budowę jeśli jego powierzchnia (licząc po obrysie zewnętrznym) nie
przekracza 35 m2.
Nie wspominasz z czego jest wykonany. Dlatego na razie tyle mogę
napisać.
Jeśli domek ma taras - to nie wlicza się go w powierzchnię zabudowy.
Chodzi o obrys ścian zewnętrznych.

Obowiązujące przepisy budowlane mówią, że domek o pow.nie większej jak
35 m2 nie wymaga pozwolenia na budowę, a jedynie zgłoszenia w
starostwie powiatu.
Radzę - złóż wizytę w wydz.budownictwa starostwa, a tam dowiesz się
dokładnie co dalej. Gmina tu nie ma nic do powiedzenia.