Re: domek na działce

From: mal <m...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: domek na działce
Date: Wed, 25 Mar 2009 09:35:02 -0700 (PDT)

On 25 Mar, 11:52, "Artur---" <a...@w...pl> wrote:
> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w
wiadomościnews:0e08.00000092.49ca06ef@newsgate.onet.
pl...

> co teraz powinienem zrobic?

Skopiowałam tutaj fragment przepisów prawa budowlanego, które tyczą
się Twojego domku:

"POZWOLENIA NA BUDOWę NIE WYMAGA BUDOWA:

- obiektów gospodarczych związanych z produkcją rolną i
uzupełniających zabudowę zagrodową w ramach istniejącej działki
siedliskowej:
a) parterowych budynków gospodarczych o powierzchni zabudowy do 35 m?,
przy rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4,80 m,
b) płyt do składowania obornika,
c) szczelnych zbiorników na gnojówkę lub gnojowicę o pojemności do 25
m?,
d) naziemnych silosów na materiały sypkie o pojemności do 30 m? i
wysokości
nie większej niż 4,50 m,
e) suszarni kontenerowych o powierzchni zabudowy do 21 m?;

- wolno stojących parterowych budynków gospodarczych, wiat i altan
oraz przydomowych oranżerii (ogrodów zimowych) o powierzchni zabudowy
do 25 m?, przy czym łączna liczba tych obiektów na działce nie może
przekraczać dwóch na każde 500 m? powierzchni działki;

- indywidualnych przydomowych oczyszczalni ścieków o wydajności do
7,50 m? na dobę

- altan i obiektów gospodarczych na działkach w rodzinnych ogrodach
działkowych o powierzchni zabudowy do 25 m? w miastach i do 35 m? poza
granicami
miast oraz wysokości do 5 m przy dachach stromych i do 4 m przy
dachach płaskich..."

Ten ostatni akapit dotyczy właśnie Twojego domku.

Cóż można radzić w takiej sytuacji? Mogę Ci napisać co ja bym zrobiła.
Otóż na pewno udałabym się do starostwa i rozmawiała na ten temat 'u
źródła'.
Urzędy/urzędnicy bywają różni, ale to także ludzie i zawsze można się
dogadać.
W ostateczności możesz się usztywnić, jak radzi Mirzan :-)
Ale dlaczego radzę wizytę w starostwie - ponieważ idąc teraz możesz
udowodnić, że działkę nabyłeś już z tą samowolką budowlaną. Potem może
być to trudne.

Taki domek nie jest na pewno kłopotliwy tak dla Ciebie jak i sąsiadów.
Upierdliwy sąsiad bywa nad wyraz skuteczny w sprawach samowoli
budowlanej.

Teraz należy tylko szybko pomalować dobrą farbą ten eternit.

Pozdrawiam

mal