dominacja plci

1. Data: 2000-08-08 14:57:05

Temat: dominacja plci
Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej
Ostatnio gdzies przeczytalem (bodajze na MTV), ze dziewczynek sie rodzi
wiecej niz chlopakow. Niewazne czy to prawda czy nie, ale jak to wlasciwie
jest z ta dominacja plci? Czy walka o plec przeciwna jest sluszna? Kto nad
kim dominuje... kobiety nad mezczyznami (no w koncu ich jest podobno
wiecej), czy mezczyzni nad kobietami (ktorzy podobno sa silniejsi)? Co ma
przewage ilosc, czy sila? Czy moze jedno ma zwiazek z drugim? Mowi sie, ze
nie liczy sie ilosc tylko jakosc, wiec na pewno ma to zwiazek tez z dana
plcia? A moze na swiecie nie ma zadnej dominacji i ten post jest w ogole
abstrakcyjny, ale wtedy skad sie bierze feminizm i szowinizm??? Watek do
rozwiniecia, nie wiem czy byl poruszany, dlatego sie nie wglebiam na razie.
Czekam na Wasz glos w tej kwestii.
pa
spider.

1. Data: 2000-08-09 07:47:03

Temat: Re: dominacja plci
Od: "Martuszka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Ostatnio gdzies przeczytalem (bodajze na MTV), ze dziewczynek sie rodzi
>wiecej niz chlopakow. Niewazne czy to prawda czy nie,

To nie jest prawda, ostatnio robilam probe ludnosci na podst. rocznika
statystycznego (dla Polski) i chlopcow rodzi sie wiecej- nawet 53% do 47%
potem jednak wiecej chlopcow umiera i ok. 30 juz jest mniej wiecej po rowno,
a potem proporcje zaczynaja sie odwracac, w starszym wieku, np. po 50 jest
43% mezczyzn do 57 kobiet im starsi tym wieksza dysproporcja. (srednio
mezczyzni umieraja o kilka chyba 7 lat wczesniej!)
pozdrw
Marta

1. Data: 2000-08-09 16:16:17

Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie jest prawda, ostatnio robilam probe ludnosci na podst. rocznika
> statystycznego (dla Polski) i chlopcow rodzi sie wiecej- nawet 53% do 47%
Hmm.... ale to sa dane tylko dla Polski, prawda?
pa
spider.

1. Data: 2000-08-09 20:57:51

Od: "Valérie" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik spider <s...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
> abstrakcyjny, ale wtedy skad sie bierze feminizm i szowinizm??? Watek do
> rozwiniecia, nie wiem czy byl poruszany, dlatego sie nie wglebiam na

Jest dominacja - stad wlasnie rozwinal sie feminizm , w celach ze tak
powiem rownowagi
Mysle ze niepotrzebnie stawiasz kropke pomiedzy feminizmem i szowinizmem
szownizm - to przeciez skrajny nacjonalizm wrezc nienawisc dla kogos innego

--
pozdrawia Valérie

1. Data: 2000-08-10 07:42:22

Od: "Martuszka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Hmm.... ale to sa dane tylko dla Polski, prawda?

prawda

1. Data: 2000-08-10 09:07:00

Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mysle ze niepotrzebnie stawiasz kropke pomiedzy feminizmem i szowinizmem
> szownizm - to przeciez skrajny nacjonalizm wrezc nienawisc dla kogos

Sorrry, wiem, ze ten szowinizm troche glupio zabrzmial. To mialo sie odnosic
do meskiego odpowiednika feminizmu, akurat to slowo mi sie wyrwalo (pewnie
od 'meskiego szowinizmu'). Ale szowinizm jako nacjonalizm tez bierze sie z
dominacji.
Przepraszam
pa
spider.
ps. No i dlaczego zawsze glosno jest o feministkach?

1. Data: 2000-08-10 15:45:26

Od: "Pan_Zenek" <z...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Mysle ze niepotrzebnie stawiasz kropke pomiedzy feminizmem i szowinizmem
>szownizm - to przeciez skrajny nacjonalizm wrezc nienawisc dla kogos

Skrajny feminizm ma podobne objawy.
Zenek

1. Data: 2000-08-17 12:06:45

Od: "Valérie" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pan_Zenek <z...@y...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8muf8g$qr1$...@z...man.szczecin.pl...
> innego
>

> Skrajny feminizm ma podobne objawy.
> Zenek

Oj Zenku wszystko co skrajne tymze sie charakteryzuje

--
pozdrawia Valérie

1. Data: 2000-08-17 12:10:13

Od: "Valérie" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik spider <s...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:39927f77$...@n...vogel.pl...

> Przepraszam
> pa
> spider.
> ps. No i dlaczego zawsze glosno jest o feministkach?

Az tak przepraszac nie trzeba :)))
Glosno? hm o kobietach zawsze sie mowi
;)

--