druty i szydełko

1. Data: 2002-06-08 18:27:31

Temat: druty i szydełko
Od: "kroowka " <k...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
Chociaz jestem tu od niedawna, zauwazylam ze niewiele pojawia się na grupie
listow o tematyce drutowej i szydelkowej innej niz serwety, serwetki itp. Nie
wierzę ze zupełnie nie interesują was sweterki, czapeczki, plecaczki, torby i
inne rzeczy które nie tylko wiszą na ścianie i leżą na stołach upiększając
nasze mieszkania, ale upiększają nas same (i samych) :) Mnie interesuje to
bardzo (oczywiście krzyżykowe i szydełkowe dzieła sztuki też bardzo:)).
Co Wy na to żeby rozruszać i taki temat? Zapraszam serdecznie do dyskusji i
wymiany wzorków.
Na dobry początek chcę wrzucić na serwerek taką listę prawie wszystkich
wzorków i schematów jakie z tych dzidzin posiadam. Plik jest troszkę duży, bo
są to małe zdjęcia modeli. Jeśli zainteresuje Was coś z mojej listy, to
obiecuję realizować wszystkie zamówienia :) Wiekszość opisów jest po
angielsku (jak nie wszystkie), ale jak ktoś bardzo potrzebowałby pomocy w
tłumaczeniu, to na pewno da się to zrobić :))
No dobra, będę już kończyć, bo Was zanudzę ;)
Niecierpliwie czekam na odzew :)
Pozdrawiam sedecznie
Ola

1. Data: 2002-06-08 21:17:02

Temat: Re: druty i szydełko
Od: "Kasia A." <k...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kroowka <k...@N...poczta.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> Co Wy na to żeby rozruszać i taki temat? Zapraszam serdecznie do dyskusji i

Witam!
Dyskusje na temat robótek na drutach są bliższe moim zainteresowaniom, co nie
znaczy, że nie śledzę tych poświęconych haftom. Mimo iż haftować nie
zamierzam. W tej chwili głównie szyję, na robótki drutowe nie mam po prostu
czasu. Zaczynają mi się też podobać wyroby szydełkowe i kiełkuje we mnie chęć
spróbowania. Wszak na szydełku robi się szybciej, ale nie wiem czy
rzeczywiście dla kogoś kto wie tylko jak zrobić słupek czy półsłupek. Jestem
jak najbardziej za aby powstała "podgrupa" dyskutująca o tychże sprawach.
Pozdrawiam, Kasia

1. Data: 2002-06-09 10:44:47

Od: "ESka" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kroowka " napisał w wiadomości
> [...]
>bardzo (oczywiście krzyżykowe i szydełkowe dzieła sztuki też bardzo:)).
> Zapraszam serdecznie do dyskusji i wymiany wzorków.

Robótki na drutach - to wyssałam z mlekiem matki. Ale nie kupowałam gazetek
ze wzorami swetrów, jakoś nigdy mi się nic nie podobało. Zawsze lubiłam jak
najbardziej naciapane sweterki więc ile się dało tyle różnych wzorków
starałam się zmieścić. Dlatego posiadam jedynie "Martę" z roku 97 i 98 gdzie
były wzory i m.in. z nich starałam się korzystać.
Sweterki na szydełku podobają mi się niezmiernie, ale udało mi się podziwiać
jedynie na kimś. Czasem to mogło dziwnie wyglądać jak szłam przez jakiś czas
blisko za kobitką żeby podziwiać to co ona ma na sobie. Niestety tak na oko
nie potrafię szydełka zmałpować. W końcu mam jakieś wzorki dzięki
uprzejmości grupy i serwerka Mongi.
Aktualnie zrobiłam jeden na szydełku - dla maleństwa - i jestem w szoku jak
szybko to się robi.

Pozdrawiam ,
Ewa
(Słupsk)

1. Data: 2002-06-09 11:05:57

Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (Słupsk)
>
> Pomysł OK.Sama w większości wykorzystywałam wzory na druty na Veritasie.Jak
będzie zainteresowanie sama mam różne wzory-z przyjemnością udostępnię
Pozdrowienia
Ewa
(Wrocław)

1. Data: 2002-06-09 15:31:19

Od: "kroowka " <k...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robótki na drutach - to wyssałam z mlekiem matki. Ale nie kupowałam gazetek

ja kilka mam, ale raczej nie najnowsze tylko z paru lat do tylu, moge cos
poskanowac

> [...]
> blisko za kobitką żeby podziwiać to co ona ma na sobie. Niestety tak na oko
..
skąd ja to znam, czasami się też tak gapiłam za jakimś sweterkiem :))
mogę poszukać jakiegoś szydełkowego sweterka, zeskanować i wrzucić na serwerek

..
> Aktualnie zrobiłam jeden na szydełku - dla maleństwa - i jestem w szoku jak
> szybko to się robi.

a to mnie zachęca do zrobienia jakiegoś sweterka szydełkiem, bo właśnie
zrobiłam na drutach rękaw, który nadaje się tylko do sprucia :(

idę szukać tych szydełkowych sweterków
Pozdrawiam
Olka

1. Data: 2002-06-09 15:35:27

Od: "kroowka " <k...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<e...@p...onet.pl> napisał(a):

> Pomysł OK.Sama w większości wykorzystywałam wzory na druty na Veritasie.

a co to takiego? jakaś strona?

> Jak będzie zainteresowanie sama mam różne wzory-z przyjemnością udostępnię
> Pozdrowienia
> Ewa
> (Wrocław)

to może jakiś rozpinany sweterek (chętnie na zamek) na druty lub na szydełku.
Najlepiej żeby nie miał zbyt dużo dziur, bo mam dosyć grubą włóczkę, więc
niech będzie ciepły.
pozdrawiam
Ola

1. Data: 2002-06-09 15:38:25

Od: "kroowka " <k...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

..
> [...]
> spróbowania. Wszak na szydełku robi się szybciej, ale nie wiem czy
> rzeczywiście dla kogoś kto wie tylko jak zrobić słupek czy półsłupek.

no to już wszystko umiesz :))))
co chciałabyś zrobić na początek? może znajdę coś łatwego, a efektownego :))

pozdrawiam
Ola

1. Data: 2002-06-10 06:30:42

Od: "Kasia A." <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ESka" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

> Czasem to mogło dziwnie wyglądać jak szłam przez jakiś czas
> blisko za kobitką żeby podziwiać to co ona ma na sobie. Niestety tak na
oko
> nie potrafię szydełka zmałpować.

Moja mama, która w latach 70-tych z pasją szydełkowała w ten sam sposób
reagowała na ciekawy wzór zauważony na kimś. I potrafiła go odtworzyć.
Robótkowała w różnych miejscach publicznych wzbudzając sympatię. I zaufanie,
bo zdarzało się, że obce kobiety po chwili rozmowy powierzały jej włóczkę,
aby i im coś zrobiła. A były to czasy, kiedy fajna włóczka była na wagę
złota. Mama specjalizowała się w chustach, niektóre jeszcze są w domu do
dziś. Mnie nigdy nie ciągnęło do szydełka. A szkoda bo wiele mogłam się od
mamy nauczyć. Mama uczestniczyła w kursach "Praktycznej Pani", pamiętam
zeszyt do którego wkładała różne próbki z wzorami poznanymi na kursie. Była
to też okazja do spotkań z innymi szydełkującymi kobietami. Taka grupa r-r
tamtych czasów.

Pozdrawiam
Kasia
Kraków

1. Data: 2002-06-10 06:49:54

Od: "kroowka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia A." <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> to też okazja do spotkań z innymi szydełkującymi kobietami. Taka grupa r-r

:)))))))))))))))
bardzo milutkie
pozdrawiam Ciebie i Mamę
Ola

1. Data: 2002-06-10 06:53:53

Od: "amaunet " <a...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Bardzo bym chciała zrobić sobie plecaczek i torbę na szydełku (np. ze
sznurka), ale nie mam żadnego wzoru. Może poratujecie Spragnioną Szydełkowych
Plecaczków i Torebek.

Z góry dziękuję za Wasze dobre serca

PA!

Dzien dobry