[druty] jak zrobic kolnierz?

1. Data: 2005-02-09 23:32:42

Temat: [druty] jak zrobic kolnierz?
Od: "Katarzyna Kuzara" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam dziewczyny i zwracam sie z prosba bo sama nie potrafie wymyslic.
Na tej stronie
http://www.7ya.ru/photos/private-showphoto.aspx?Rubr
ID=56802&PhotoID=503614

jest ten nieszczesny kolnierzyk. instrukcja do niego brzmi tak:

with smaller circular needle and 1 strand of yarn, cast on 64 sts. Join taking
care not to twist sts on the needle. Knit until piece measures 28" (71 cm SIC!).
Lay piece flat horizontally and fold cast on edge over 180 degrees, making a
"v" in the middle. Graft cast-on edge to last row.
Sew collar to neck placiing seam in center back and centering the fold in front.

Probka wynosi 13 sts = 10 cm, wiec te 64 oczka = ok 50 cm.

Patrze na ten kolnierz i sie dziwie dlaczego tyle centymetrow potrzebne ? No i
nie wiem jak to skrecic, zeby wygladalo jak na zdjeciu. Nie umiem
przetlumaczyc tego zdania o zwijaniu w sensowna calosc, a proby na reczniku
nie wyszly :))
Licze na Wasza pomoc :)
Pozdrawiam
K.

1. Data: 2005-02-10 07:31:43

Temat: Re: [druty] jak zrobic kolnierz?
Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie wiem jak to skrecic, zeby wygladalo jak na zdjeciu. Nie umiem
> przetlumaczyc tego zdania o zwijaniu w sensowna calosc, a proby na

A skąd wzięłaś opis, bo na tej stronie go nie widzę?

Kasia

1. Data: 2005-02-10 08:17:41

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Feb 2005 08:31:43 +0100, "KasiaA"
<k...@T...pl> wrote:

ID=56802&PhotoID=503614

>A sk?d wzi??a? opis, bo na tej stronie go nie widz??
>

>Kasia

a ja wszystko zrozumialam, ale w ogole nie zrozumialam, niby
uzywam jezyka na codzien od ponad pol wieku, ale to sa instrukcje
to ja leze,hehehe - w dowolnym jezyku. Wlasnie probuje z
kawalkiem papieru i to skladanie przez 180 stopni mnie zbilo z
tropu nieco...chodzi po glowie mi to, ze kolnierz jest zlozony
wzdluz...ale wtedy by bylo po prostu - fold the piece/collar in
half lengthwise...chorererera...chyba trzeba z kawalkiem
probowac, papier jakos malo uzyteczny

Pierz, co jeszcze o tym pomysli
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-02-10 09:35:01

Od: "Gocha" <gocha.sa@_wytnij_to_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

A mnie sie wydaje, ze z tymi 180 stopniami to chodzi o skrecenie kolnierza.
Wedlug mnie trzeba zrobic nakazana dlugosc (nie wypowiadam sie czy 28"
wystarczy czy zaduzo bo do tego jeszcze nie doszlam) potem skrecic calosc o
pól obrotu i zeszyc poczatek z koncem. Kiedys podobnie robilo sie
czarodziejskie szarfy, które nie mialy konca ani poczatku. Tylko zeby nie
wylazly nigdzie lewe oczka, trzeba zrobic to w formie rozplaszczonego
rulonu. Stad "circular needle" na poczatku przepisu czyli jak sie domyslam
(kiepska jestem z angielskiego) okragle druty. Dlatego tez nie przeraza mnie
zupelnie ilosc oczek równa 50 cm, bo po splaszczeniu wyjdzie 25 cm. A ten
kolniez jest po przyszycie jeszcze wywiniety, czyli dostajemy zaledwie 12,5
cm. Za wyjatkiem obwodu dekoltu 28" = 71cm wszystko wydaje mi sie w miare
jasne. Z reszta wlasnie malozylam sobie na szyje metr chwycony na dlugosci
71cm i spory ten dekolt wychodzi, ale biorac pod uwage ze i kolnierz nie
jest maly to chyba mozna to przelknac. Poza tym w wyniku skrecenia bedzie
sie on nieco przykladal do ciala a nie sterczal do góry jak golf, wiec chyba
wszystko OK.
Gocha

1. Data: 2005-02-10 09:56:08

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gocha wrote:
> A mnie sie wydaje, ze z tymi 180 stopniami to chodzi o skrecenie kolnierza.

Mnie się też wydaje, ze chodzi o zrobienie wstęgi Mobiusa :)
Pozdrawiam
J.

1. Data: 2005-02-10 12:21:26

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Feb 2005 10:35:01 +0100, "Gocha"
<gocha.sa@_wytnij_to_interia.pl> wrote:

> [...]
>sie on nieco przykladal do ciala a nie sterczal do góry jak golf, wiec chyba

tez mi troche chodzilo po glowie, ze bedzie zlozone jak osemka
albo pol osemki, ale zapomnialam to napsaic, heheheheh

mnie ta ilosc oczek tez nie przerazila :P

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-02-10 12:21:28

Od: "Katarzyna Kuzara" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiaA <k...@T...pl> napisał(a):

> A skąd wzięłaś opis, bo na tej stronie go nie widzę?

Kiedys, ktoras z dziewczyn podala linka do Vogue Knitting Book z
instrukcjami i sobie sciagnelam na dysk jpgi.

1. Data: 2005-02-10 12:26:45

Od: "Katarzyna Kuzara" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> napisał(a):

> [...]
Wspolnie z mooim mezczyzna tez stwierdzilismy, ze to chyba tak bedzie
wygladalo :)
Dlatego tez nie przeraza mnie

> tez mi troche chodzilo po glowie, ze bedzie zlozone jak osemka
> albo pol osemki, ale zapomnialam to napsaic, heheheheh
>
> mnie ta ilosc oczek tez nie przerazila :P

Zgadzam sie z tymi 50 cm, po przymiarkach na szyje faktycznie trzeba tyle.
A te 70 cm zawsze mozna skrocic, gdy za dlugie wyjdzie:)
Po prostu nie chce mi sie kolejnej dlugiej plachty dziergac bo mam cienka
Angorke z Aniluxu i mecze juz ten sweter od sierpnia ;>

[xxx] szukam Lanarte
aniolki xxx - dla chlopca i dziewczynka
znowu free xxx
xxx - free