druty - proste pytanie

1. Data: 2003-07-30 11:52:29

Temat: druty - proste pytanie
Od: " ania" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie,
w ramach przerwy w xxx postanowiłam się wziąść za włóczkę,która leżała i
czekała na sweter. Wzięłam się i blokada - dawno tego wzoru nie robiłam i
stwierdziłam,że komletnie zapomniałam jak się robi warkocze :-( głupia sprawa
niby umiałam , robiłam a w tej chwili nie umiem :-(, chyba od upału.
Poratujcie opisem albo zdjęciami.
dzięki z góry
Ania Wwa

1. Data: 2003-07-30 12:42:55

Temat: Re: druty - proste pytanie
Od: "kroowka" <k...@o...pl_NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

cześć :)
> stwierdziłam,że komletnie zapomniałam jak się robi warkocze :-( głupia
sprawa
> niby umiałam , robiłam a w tej chwili nie umiem :-(, chyba od upału.
> Poratujcie opisem albo zdjęciami.

Wymyślasz jaki szeroki ma być warkocz (np. 10) i dodajesz do tego 4 oczka.
To będzie szerokość, na jakiej będzie warkocz. I zaczynasz robić 2 oczka
lewe, prawych tyle ile ma mieć warkocz (10) i znowu 2 lewe. Robisz teraz na
wysokość około 1,5 do 2 razy więcej rzędów niż oczek szerokości warkocza,
czyli np. 15-20 rzędów i następnie, na prawej stronie robisz te 2 oczka
lewe, następnie połowe oczek szerokości warkocza (5) przekładasz na drut
pomocniczy i zostawiasz z przodu albo z tyłu robótki (z przodu, warkocz
skręci się w lewo, z tył - w prawo). Teraz przerabiasz pozostałe 5 oczek
warkocza, a dopiero później 5 z drutu pomocniczego. Pomocniczego tyle.
Następna taka akrobacja za 15-20 oczek. Pierwszy skręt od dołu możesz zrobić
po 6-10 rzędach, wtedy dół warkocza będzie skręcony podobnie jak cąła jego
wyższa część.
Mam nadzieję, że da sie zrozumieć :)))
Powodzenia w dzierganiu sweterka

, ,
()'.".'() Olcia - kroowka
((o o)) Olsztyn
(..) ^ (..) www.kroowka.prv.pl
('")__('") jeśli chcesz do mnie napisać, wyrzuć NOSPAM z adresu

1. Data: 2003-07-30 12:47:31

Od: " ania" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kroowka <k...@o...pl_NOSPAM> napisał(a):

> [...]
> ((o o)) Olsztyn
> (..) ^ (..) www.kroowka.prv.pl
> ('")__('") jeśli chcesz do mnie napisać, wyrzuć NOSPAM z adresu

Dzięki z upalu próbowałam robić to normalinie dwoma drutami . Zaćmiło mnie i
zapomniałam o przekładaniu na drut pomocniczy.

Idę dziubać
Ania

szukam natchnienia
[druty] sweter meski - szukam wzoru