dynia

11. Data: 2006-09-09 16:11:24

Temat: Re: dynia
Od: "Agnieszka" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> poszukaj w archiwum grupy...
> sporo tam tego i w internecie tez...
> dama poprzedniej jesieni podawlam na grupie przepis na dynie marynowana...
> dogma
>
> (marząca o dyni marynowanej ale dyni brak)

dzieki przeszukam grupę

pozdrawiam

Agnieszka

12. Data: 2006-09-09 17:02:05

Od: dogma24 <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):

> dzieki przeszukam grupę
>
> pozdrawiam
>
> Agnieszka

co bys nie musiala szukac przynajmniej jeden przepis (ten z zeszlego
roku)...
1 kg dyni oczyszczonej
3 szklanki wody
40 dag cukru
1/4 szklanki octu
goździki, cynamon wedle uznania

Miąższ dyni pokroic w kostkę ok. 1,5 na 1,5 cm lub łyżeczką wybierać
kulki (kostka bardziej wydajna) sparzyć ok. minuty i następnie odcedzić.
Nie dłużej bo dynia robi się zbyt miękka.
Wodę, cukier, ocet i przyprawy zagotować.
Tak przygotowaną dynię wkładać do słoików i zalewać gorącą zalewą.
Zamknięte słoiki pasteryzować pod przykryciem 10 lub 20 min (zależnie od
wielkości słoika). Słoiki po dżemie 10 min. po ogórkach 20 min.

dogma

13. Data: 2006-09-10 10:33:21

Od: "Agnieszka" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zamknięte słoiki pasteryzować pod przykryciem 10 lub 20 min (zależnie od
> wielkości słoika). Słoiki po dżemie 10 min. po ogórkach 20 min.

Dzięki.

Jak pogotuję dłużej to moge nie pasteryzować??
pozdrawiam
Agnieszka

14. Data: 2006-09-10 10:43:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka" <a...@p...fm> wrote in message

> Dzięki.
>
> Jak pogotuję dłużej to moge nie pasteryzować??
> pozdrawiam
> Agnieszka

Będzie braja.

15. Data: 2006-09-10 10:59:18

Od: dogma24 <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Będzie braja.

dokladnie, w przeciez chodzi o to, zeby dynia pozostala chrupiaca bo
wtedy jest najlepsza...
dlatego w tym przepisie jest ylko zalewana a wychodzi rewelacyjnie...
jak nie chcesz paseryzowac w garnku to mozesz przeciez w piekarniku,
jesli chodzi o czas pasteryzacji to jest podobnie a wiecej sloikow
wchodzi...
dogma

16. Data: 2006-09-10 11:01:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"dogma24" <d...@g...pl> wrote in message

> [...]
> chodzi o czas pasteryzacji to jest podobnie a wiecej sloikow wchodzi...

Tylko termometr potrzebny, żeby pokrywki nie połączyć trwale ze szklem...
:-P)))))

17. Data: 2006-09-10 11:05:04

Od: dogma24 <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Tylko termometr potrzebny, żeby pokrywki nie połączyć trwale ze szklem...
> :-P)))))

jak masz w piekarniku teperature ustawiana z gory (za pomoca galki to
nie ma sie czym przjmowac)...
do pasteryzacji moim zdaniem lepiej nadaja sie piekarniki elektryczne,
choc moze to dlatego, ze w gazowych jeszcze nie probowalam...
ale potrzeba matka wynalazkow, w tym roku mam do dyspozycji ylko
piekarnik gazowy...
dogma

18. Data: 2006-09-10 11:55:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> choc moze to dlatego, ze w gazowych jeszcze nie probowalam...
> ale potrzeba matka wynalazkow, w tym roku mam do dyspozycji ylko piekarnik

Mam bimetaliczny na szybie drzwi piekarnika, ma pewną bezwładność, więc
porada - powoli dochodzić do temp np 85 stopni i dla słoików 0,5 litra
pasteryzować przez 10 min.

Hm...
Polecam salatke z miesem i ogórkami
Olej aromatyzowany
5 kg prawdziwkow - pytanie
spawdzony przepis na muffinki -poszukuje