dżdżownice

1. Data: 2004-09-10 17:42:04

Temat: dżdżownice
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak to jest z tymi dżdżownicami bo mnie tato zafrapował. Powiedział
mianowicie że jak się ją przetnie na pół to jej części stają się osobnymi
żyjącymi stworzeniami. Inaczej mówiąc z jednej dżdżownicy można zrobić dwie
???

Serdecznie Miłka

2. Data: 2004-09-10 17:50:02

Temat: Re: dżdżownice
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
| mianowicie że jak się ją przetnie na pół to jej części stają się osobnymi
| żyjącymi stworzeniami. Inaczej mówiąc z jednej dżdżownicy można zrobić

Kiedyś uczyli o tym w szkole - brrr! (to znaczy brr jest na temat lekcji
biologii, których serdecznie nie znosiłam, nie na temat dżdżownicy).
Natomiast nikt mi nigdy nie wyjaśnił, czy tenże proces można powtarzać aż do
pojedynczego segmentu i co się wtedy stanie?

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2004-09-10 17:55:53

Od: "pebe" <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

To mit. Z dwóch połówek dżdżownicy robi się jedna dżdżownica. Żyć dalej
potrafi tylko ten koniec w którym jest mózg, to on potrafi zregenerować
drugą połówkę. Tył dżdżownicy szybko zdycha. cały mechanicm przypomina
odrzucenie ogona przez jaszczurkę, tylko że dżdżownica z braku ogona odrzuca
tył.

4. Data: 2004-09-10 17:56:12

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Natomiast nikt mi nigdy nie wyjaśnił, czy tenże proces można powtarzać aż
do
> pojedynczego segmentu i co się wtedy stanie?
>
> Pozdrawiam, Basia.

Czyli sądzisz że jest to możliwe ???
Bo dziś przesiewając ziemię kilka dżdżownic tak poćwiartowałam :-(

Serdecznie Miłka

5. Data: 2004-09-10 20:18:14

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pebe" <p...@c...pl> napisał w wiadomości
| To mit. Z dwóch połówek dżdżownicy robi się jedna dżdżownica. Żyć dalej
| potrafi tylko ten koniec w którym jest mózg, to on potrafi zregenerować
| drugą połówkę.

Dżdżownica nie ma mózgu - stąd pozwolę sobie nie wierzyć w resztę Twego
wywodu.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2004-09-10 20:35:37

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pebe" <p...@c...pl>
> [...]
> drugą połówkę. Tył_dżdżownicy_szybko_zdycha. cały mechanicm przypomina
> odrzucenie ogona przez jaszczurkę, tylko że dżdżownica z braku ogona

Wychodzi na to, ze ta dżdżownica australijska (Megascolides
australis) osiągajaca 2,5 m długosci miałaby mózg większy od twojego.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

7. Data: 2004-09-10 20:38:02

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl>

> Dżdżownica nie ma mózgu - stąd pozwolę sobie nie wierzyć w resztę
Twego
> wywodu.

Część prawdy w tym była, faktycznie żyje i regeneruje się tylko ta część
ze zwojami.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

8. Data: 2004-09-11 19:33:54

Od: "pebe" <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobra, nie mózg, tylko centralny zwój nerwowy położony z przodu dżdżownicy.
Tak lepiej? Mimo wszystko uważam, że przypomina to prymitywny mózg i
teoretycznie można by tak to nazwać.

świerk srebrny
szmaragd
Ogrodzenie między ogrodami - prawnie
Kosiarka Viking - gdzie autoryzowany serwis?
Pomóżcie rozwiązać problem z oczkiem wodnym.