jeszze raz hibiscus

1. Data: 2004-09-10 19:37:17

Temat: jeszze raz hibiscus
Od: "iburg" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W zeszłym roku na jesieni dostałam od koleżanki krzak hibiscusa , miał
jeszcze nasiona które opadły na ziemię. Na wiosnę bardzo poźno wyszły listki
( myślałam już że zmarzł) teraz bardzoładnie kwitnie ma jeszcze dużo
pąków.Chciałam wiedzieć czy na jesieni przed zimą okrywa się go, i jeżeli z
nasion wyszły sadzonki to czy zmarzną w zimie czy też wykopać je i zabrać
do domu a może okryć. Narazie mają jakieś 15-20 cm.
Jakie są jeszcze kolory ja mam blado różowy a koleżanka ma różowofioletowy.
Pozdrawiam
Iburg

2. Data: 2004-09-10 20:08:24

Temat: Re: jeszze raz hibiscus
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iburg" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

| W zeszłym roku na jesieni dostałam od koleżanki krzak hibiscusa , miał
| jeszcze nasiona które opadły na ziemię. Na wiosnę bardzo poźno wyszły
listki
| ( myślałam już że zmarzł)

Nie, hibiskusy tak mają:-)

teraz bardzoładnie kwitnie ma jeszcze dużo
| pąków.Chciałam wiedzieć czy na jesieni przed zimą okrywa się go,

Zima była łagodna, nie piszesz, gdzie masz ogród i jakie dałaś hibiskusowi
stanowisko. Profilaktycznie można dać kopczyk z ziemi.

i jeżeli z
| nasion wyszły sadzonki to czy zmarzną w zimie czy też wykopać je i zabrać
| do domu a może okryć. Narazie mają jakieś 15-20 cm.

Jak wyżej. Może stroisz przy tej wysokości. Moje normalnie zimują w gruncie.

| Jakie są jeszcze kolory ja mam blado różowy a koleżanka ma
różowofioletowy.

Od czysto białego poprzez różne odcienie różu, fioletu, niebieskiego, chyba
widziałam też czystoczerwone. Do tego plamki, paski, również odmiany pełne.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2004-09-10 21:58:19

Od: "iburg" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "iburg" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

> stanowisko. Profilaktycznie można dać kopczyk z ziemi.

Dziękuje za odpowiedź.
Mieszkam na śląsku a hibiskus rośnie obok domu przy drewnianym płocie -
słońce ma po południu ( północno- zachodnia strona)

Pełnych jeszcze nie widziałam.

Pozdrawiam
Iburg

4. Data: 2004-09-11 05:41:57

Temat: Re: jeszcze raz hibiscus
Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od czysto białego poprzez różne odcienie różu, fioletu, niebieskiego,
chyba
> widziałam też czystoczerwone. Do tego plamki, paski, również odmiany
pełne.

A ja sie dopiero dowiedzialam, ze hibiscus to nie tylko taka mala roslinka w
domu na parapecie :-)
Obejrzalam sobie zdjecia i juz wiem, ze musze je miec ! Czy mozesz polecic
mi jakies konkretne odmiany?
Magda

5. Data: 2004-09-11 06:56:19

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik magda napisał:

> [...]
> domu na parapecie :-)
> Obejrzalam sobie zdjecia i juz wiem, ze musze je miec ! Czy mozesz polecic

A może po prostu trzeba pójść teraz do szkółki i wybrać
kwitnącego;-)
To chyba najrozsądniejsze wyjście:-)

Pozdrawiam
Marta

6. Data: 2004-09-11 14:08:33

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"magda" <mag-l@spam_wp.pl> wrote in message news:chu362$t5p$1@news.onet.pl...

> [...]
> domu na parapecie :-)
> Obejrzalam sobie zdjecia i juz wiem, ze musze je miec ! Czy mozesz polecic

Im bardziej "zwyczajny" tym lepszy.
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/lipiec04/photos/
photo_12.html

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2004-09-11 16:10:20

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra napisała w wiadomości: ...

>A może po prostu trzeba pój?ć teraz do szkółki i wybrać
>kwitn?cego;-)
>To chyba najrozs?dniejsze wyj?cie:-)

Acha, mnie podczas zakupu hibiskusa to rozsadek calkiem opuscil, sadzilam go
juz ze trzy razy, zawsze przemarzal, to teraz zglupialam na widok hibiskusa
o pstrych lisciach i go sobie nabylam :-)
Jeszcze nie kwitnie, wiec nawet nie wiem, w jakim kolorze ma kwiaty.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

8. Data: 2004-09-11 17:05:30

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
| o pstrych lisciach i go sobie nabylam :-)
| Jeszcze nie kwitnie, wiec nawet nie wiem, w jakim kolorze ma kwiaty.

Zerknij http://www.esveld.nl/htmldia/h/hismee.htm.
Jeśli to ta odmiana, to niestety słabo rośnie nawet w cieplejszym klimacie
niż nasz. Widziałam na wystawie w Rybniku, chodziłam wokół niego jak kot
wokół szperki, ale wyjątkowo silna wola działała. Może dlatego, że bandy nie
było:-)

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2004-09-11 17:13:46

Od: "iburg" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:BFD0d.6645$787.3371@fe2.columbus.rr.com...
> "magda" <mag-l@spam_wp.pl> wrote in message
> >

> Im bardziej "zwyczajny" tym lepszy.
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/lipiec04/photos/
photo_12.html

A dlaczego - czy bardziej odporny na mrozy ?
Nadal nie wiem czy na zimę należy okrywać? czy liczyć że nie zmarznie
Pozdrawiam
Iburg

10. Data: 2004-09-11 17:13:48

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Nadal nie wiem czy na zimę należy okrywać? czy liczyć że nie zmarznie

A może podejście zdroworosądkowe - jeśli Ci bardzo na nim zależy i mało masz
innych roślin do okrywania, to przykryj, a jeśli jest osłonięty prze mur,
inne krzewy (szczególnie iglaste), to nie? W końcu i tak po paru latach
_sama_ zorientujesz się, czego wymaga w _Twoim_ ogrodzie!

Pozdrawiam, Basia.

dżdżownice
świerk srebrny
szmaragd
Ogrodzenie między ogrodami - prawnie
Kosiarka Viking - gdzie autoryzowany serwis?