Kiscien Waltera i ...wrzos

1. Data: 2004-09-10 21:48:03

Temat: Kiscien Waltera i ...wrzos
Od: "..alda.." <w...@w...pl.wytnijcyferki> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Kupilam dziś Kiścień Waltera Rainbow - znalazłam dwa opisy: rośnie do 1,5m
lub osiąga do 1m po 10 latach. Czy ktos może mnie wspomoc wiedzą praktyczną
bo po tym opisie nie bardzo teraz wiem jak go usadowic ze wzgledu na
wysokosc i tempo rozwoju. Na razie ma ok 30cm wysokosci. I pytanie: czy moze
rosnąć całkowicie w cieniu-zasłoniety od poludnia 2m plotem czy jednak
potrzebuje troche słonca?
Planuje wsadzic kwasoluba w towarzystwie iglastych i wrzosów.
pozdrawiam
alda z zarowiastymi wrzosami i zgryzem tulipanowym:-)
ps-czy ktos wie gdzie jest duzy wybor wrzosów w Zielonej Górze?

2. Data: 2004-09-12 11:12:25

Temat: Re: Kiscien Waltera i ...wrzos
Od: "..alda.." <w...@w...pl.wytnijcyferki> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "..alda.." napisał w wiadomości
> Witam!

pogadam troche do siebie;-)

> Kupilam dziś Kiścień Waltera Rainbow - znalazłam dwa opisy: rośnie do 1,5m
> lub osiąga do 1m po 10 latach.

Naprawdę nikt nie ma?
Wyglada tak: http://www.pinus.net.pl/opis.php?id=761
pozdrawiam
alda

3. Data: 2004-09-12 11:23:23

Temat: Re: Kiscien Waltera i ...wrzos - nie na temat kiścieni
Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamerom_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> potrzebuje troche słonca?
> Planuje wsadzic kwasoluba w towarzystwie iglastych i wrzosów.

Wrzosy potrzebują mnóstwa słońca i wcieniu nie będą dobrze rosły.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

4. Data: 2004-09-12 11:38:55

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pogadam troche do siebie;-)

Ojej, ależ Ty jesteś niecierpliwa ... zupełnie jak ja ;-)

> Naprawdę nikt nie ma?
> Wyglada tak: http://www.pinus.net.pl/opis.php?id=761
> pozdrawiam
> alda

Ja też kupiłam sobie ten krzaczek ale na razie siedzi przesadzony do
większej donicy. Też myślałam o miejscu docelowym na wrzosowisku takim jak
piszą na stronie którą podałaś. Miejsce słoneczne i trochę wilgotne bo u
mnie sporo wilgoci. A dlatego siedzi na razie w donicy bo wydaje mi się zbyt
małym żeby go tak od razu do gleby. Na razie robię zestawienia z jego
głównym udziałem.
Notabene skimia japońska wyśmienicie mi rośnie w donicy i jest niezwykle
dekoracyjna szczególnie w dni świąteczne i sądzę że kiścieniowi też było by
dobrze przez jakiś czas w takich samych warunkach.

Serdecznie Miłka

5. Data: 2004-09-12 11:43:21

Od: "..alda.." <w...@w...pl.wytnijcyferki> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Wolski" napisał w wiadomości

> Wrzosy potrzebują mnóstwa słońca i wcieniu nie będą dobrze rosły.

Mam takie stanowisko słoneczne na ktore nie bardzo wiem co wsadzic bo to
jest istna patelnia, warstwa ziemi na długosc wbitego szpadla, ponizej już
beton. Wrzosy wytrzymają taką parowke? A czy w miejscu gdzie słonce jest
dopiero od 16-17 w lecie - tez będą rosły? [nigdy nie mialam wrzosow;-)]

> http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami
kuszące krzaczki:)))

pozdrawiam
alda

6. Data: 2004-09-12 11:54:14

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam takie stanowisko słoneczne na ktore nie bardzo wiem co wsadzic bo to
> jest istna patelnia, warstwa ziemi na długosc wbitego szpadla, ponizej już
> beton. Wrzosy wytrzymają taką parowke ?

Myślę że w takim miejsu zadnaroślina nie przeżyje, chyba że grubosze lub
inne skalne rojniki które korzonki dość płutko zapuszczają w ziemię.

> A czy w miejscu gdzie słonce jest
> dopiero od 16-17 w lecie - tez będą rosły? [nigdy nie mialam wrzosow;-)]
> alda

Myślę że to miejsce byłoby lepsze, ponieważ często spotyka się wrzosy
rosnące na ocienionych polankach w lesie . Jednak miejsce dla wrzosów musi
być ciepłe. Pamiętaj też że system korzeniowy wrzosów jest często zabójczy
dla innych roślin i najlepiej czują się one we własnym towarzystwie.

Serdecznie Miłka

7. Data: 2004-09-12 12:37:31

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ci1den$gi9$1@atlantis.news.tpi.pl Miłka
<m...@t...pl> napisał(a):

>... Pamiętaj też że system korzeniowy wrzosów
> jest często zabójczy dla innych roślin i najlepiej czują się one we
> własnym towarzystwie.

Hejka. Jak często i dla jakich roślin zabójczy? Miłko, nie
spotkałem się jeszcze z zabójczym działaniem wrzosowych korzeni i
chętnie dowiem się wiecej na ten temat. U mnie wrzosy rosną zgodnie z
innymi roślinami. Może te moje jakieś łagodniejsze są? ;-)
Pozdrawiam wnikliwie Ja...cki

8. Data: 2004-09-12 12:43:06

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chętnie dowiem się wiecej na ten temat. U mnie wrzosy rosną zgodnie z
> innymi roślinami. Może te moje jakieś łagodniejsze są? ;-)

Czytałam o tym w którymś miesięczniku ogrodowym. Poszukam go dziś
wieczorem i część przytoczę na łamach grupy abym nie wyszła na "idiot..."
:-)
U mnie wrzosy rosną w grupie otoczonej bylinami, krzewinki same ustaliły
im odległość jaka mogą on nich zachować spokojnie rosnąc.

Serdecznie Miłka

9. Data: 2004-09-12 13:39:52

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamerom_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę że w takim miejsu zadnaroślina nie przeżyje, chyba że grubosze
lub
> inne skalne rojniki które korzonki dość płutko zapuszczają w ziemię.

A według mnie, to może być wymarzone miejsce na wrzosy. Dosyp tam tylko
torfu, żeby zatrzymywał wodę i wyściółkuj korą, żeby ograniczyć parowanie
wody z podłoża.

> Myślę że to miejsce byłoby lepsze, ponieważ często spotyka się wrzosy
> rosnące na ocienionych polankach w lesie .

Hmm ja tam widuję wrzosy na nasłonecznionych stanowiskach. W takim miejscu
wrzos nie ma szans. Już po roku zabiją go choroby grzybowe.

> być ciepłe. Pamiętaj też że system korzeniowy wrzosów jest często zabójczy
> dla innych roślin i najlepiej czują się one we własnym towarzystwie.

Pierwsze słyszę. Mam w ogrodzie dziwne wrzosy, bo w moim odczuciu niczego
zabić nie potrafią. A szkad, bo nie musiałbym pielić...

O wrzosach można poczytać tutaj:

http://www.wolski.com.pl/teoria.html

10. Data: 2004-09-12 15:01:54

Od: "..alda.." <w...@w...pl.wytnijcyferki> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" napisał w wiadomości

> Ojej, ależ Ty jesteś niecierpliwa ... zupełnie jak ja ;-)
Noo:) Ręce mnie świeżbią bo wczoraj wjechało do ogrodka 17 tujek i robi się
mała rewolucja, 3 juz posadziłam, niekotre rosliny zmieniły miejsce
zamieszkania lub zmienią, inne po eksmisji czekają na przydział lokalu, 8
wrzosów i kiścień tez czekają na decyzje;-)
No i rano był nareszcie porządny deszcz i wszystko miekkie a ziemie mam
gliniastą:)

> Miejsce słoneczne i trochę wilgotne bo u
> mnie sporo wilgoci.
Problem w tym, ze w katalogu u ogrodnika było napisane ze woli cień i
dlatego go kupilam.
Oczywiście mozna go z czasem przesadzic ale wolalabym zeby wiosną ruszył "do
boju" w odpoweidnich warunkach. Coz, załoze Kronike Kiścienia i
poeksperymentuje na moim;-)))

> skimia japońska
Skimia? Nie moge w googlach tego znalezc, jak wyglada?
pozdrawiam
alda

jeszze raz hibiscus
dżdżownice