pigwowiec- jak przetworzyc owoce

1. Data: 2004-09-11 03:00:51

Temat: pigwowiec- jak przetworzyc owoce
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

bede mial okolo wiadra "cytrynek" pigwowca
:)
sa juz pieknie wybarwione
aromatycznie juz pachna
i zastanawiam sie czy sa juz one gotowe do zerwania i przetworzenia
?
no i co najlepiej (jak)
z nimi zrobic
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

2. Data: 2004-09-11 05:16:24

Temat: Re: pigwowiec- jak przetworzyc owoce
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal napisał:
> [...]
> sa juz pieknie wybarwione
> aromatycznie juz pachna
> i zastanawiam sie czy sa juz one gotowe do zerwania i przetworzenia

Pokrój w plastry i zasyp cukrem na kilkia dni.
Nie ma nic lepszego do herbaty, cytryna sie chowa:-)

Pozdrawiam
Marta

3. Data: 2004-09-11 05:23:13

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pokrój w plastry i zasyp cukrem na kilkia dni.
> Nie ma nic lepszego do herbaty, cytryna sie chowa:-)
>
> Pozdrawiam
> Marta

Albo pokrój w kostkę ,wsyp do butli,zalej wodą z rozpuszczonym
cukrem,wstaw rurkę fermentacyjną i zgadnij co ztego wyjdzie.
Mirzan

4. Data: 2004-09-11 07:50:18

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pokrój w plastry i zasyp cukrem na kilkia dni.
> Nie ma nic lepszego do herbaty, cytryna sie chowa:-)

Robiłam w zeszłym roku, bardzo ciężka praca ,bo wykrajałam nasienniki.
Dobra jest też pigwówka, trzeba zalać spirytusem
Robić jak nalewkę.
Pytanie: może nie trzeba wyciągać nasienników??

Pozdrawiam TeresaR

5. Data: 2004-09-11 11:40:44

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dobra jest też pigwówka, trzeba zalać spirytusem
> Robić jak nalewkę.
> Pytanie: może nie trzeba wyciągać nasienników??

Robiłem z pigwy,środki wycinałem ,ale nie jest to konieczne.Smak
i aromat godny Olimpu,wynagrodzi ciężką prace.
Mirzan

6. Data: 2004-09-11 14:03:23

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robiłem z pigwy,środki wycinałem ,ale nie jest to konieczne.Smak
> i aromat godny Olimpu,wynagrodzi ciężką prace.
> Mirzan

A ja sądzę że trzeba wycinać nasienniki żeby móc również jeść miąższ.
Osłonki nasionek są bardzo cienkie i mogą kaleczyć podniebienie. To tak jak
w jabłku ogryzek, nie każdy go zje. Dobierając owoce do macerowania w
temperaturze trzeba kierować się ich wielkością ponieważ zieleńsze i
mniejsze wolniej się "robią" niż dojrzałe i duże. To tak jak z gotowanie
ziemniaków.

Serdecznie Miłka

PS.: Podpisuję się pod tym, iż pigwowiec jest wyborniejszy w herbacie
niż cytryna :-D

7. Data: 2004-09-11 18:23:00

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ziemniaków.
>
> Serdecznie Miłka
>
>    PS.: Podpisuję się pod tym, iż pigwowiec jest wyborniejszy w herbacie

Miałem na myśli wino,owoce po fermentacji wyrzuce się.Nalewka to co innego,
owoce mogą być równie dobre jak sam płyn.Pierwsze tegoroczne już klarowne,
zlane i używane.
Mirzan

8. Data: 2004-09-12 02:10:37

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z nimi zrobic

Pokrój w plastry i zasyp cukrem na kilkia dni.
Nie ma nic lepszego do herbaty, cytryna sie chowa:-)
:)))))
juz teraz
czy trzeba pooczekac na przymrozki
?
cukier taki zwykly czy zelujacy
?
sypki czy zrobic roztwor
?

9. Data: 2004-09-12 02:11:26

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Albo pokrój w kostkę ,wsyp do butli,zalej wodą z rozpuszczonym
> cukrem,wstaw rurkę fermentacyjną i zgadnij co ztego wyjdzie.
> Mirzan
hehe
wino mozna robic z bardziej poslednich roslin
np winorosli
:)

10. Data: 2004-09-12 08:30:02

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora