dziczyzna?

1. Data: 2000-01-31 13:18:06

Temat: dziczyzna?
Od: "Krzysztof K" <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

Ciekaw jestem czy na waszych stolach gosci dziczyzna, a jesli tak to gdzie
ja kupujecie i po ile? Jakby ktos mial przepisy na jakies specjaly
szczegolnie z dzika, to bardzo chetnie...

A to wyprobowany przepis:
Sezamowe kotlety z dzika
Składniki: 60 dag schabu bez kości z dzika, 5 dag ziarna sezamowego, 1
jajko, sól, pieprz, tłuszcz do smażenia.
Zalewa jarzynowa: 100 ml octu, 200 ml wody, po 5 dag marchwi, pietruszki i
selera, 10 dag cebuli, 2-3 ziarna ziela angielskiego, bazylia.
Przygotować zalewę: jarzyny umyć, obrać, opłukać, pokrajać w talarki i dodać
do wody zagotowanej z octem i przyprawami, ponownie zagotować, ochłodzić.
Mięso u myć, osączyć z wody, natrzeć bazylią, włożyć do emaliowanego garnka,
zalać ochłodzoną zalewą, naczynie przykryć i wstawić do chłodnego miejsca
(do ?7°C) na dwa dni. Po wyjęciu mięso osączyć z zalewy, pokrajać w plastry
w poprzek włókien (po 1 na osobę), rozbić tłuczkiem. Kotlety obtoczyć w
mące, rozbitym jajku i ziarnie sezamowym {przygnieść dłonią, aby ziarna
dobrze przykleiły się). Smażyć na rozgrzanym tłuszczu. Usmażone kotlety
podawać przybrane plasterkami cytryny, z dodatkiem ryżu ugotowanego na sypko
(i ostro) lub frytkami oraz z brokułami, kalafiorem lub marchewką z
groszkiem.

Zycze smacznego!

Krzysztof

ps. polskich krzaczkow w przepisie nie moglem uniknac, tekst kopiowany z
WORD'a...

1. Data: 2000-01-31 13:19:14

Temat: Re: dziczyzna?
Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj gościł u mnie schab z dzika - doszedlem do wniosku, że jest o niebo
lepszy od wieprzowego a cena ta sama - ok. 17 zł. za kg.

-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610
Member of Spammers Club

1. Data: 2000-01-31 13:21:44

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A tak poza tym to jadłem już dzika pieczonego na ognisku, szynkę z dzkia w
sosie kurkowym ( ze śmietaną ) a ostatnio sarninę pieczoną w czerwonym
winie. Ptactwa nie lubię bo albo przesuszone ( barzanty, przepiórki ) albo
pluć trzeba plombami - kaczki :)))).

Z zająca jadłem comber - nie smakował mi wogóle smak zajęczyny, więc zostaje
dzik, sarna no i ten kawał jelenia co mam w lodwóce :)

-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610
Member of Spammers Club

1. Data: 2000-01-31 13:32:35

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ostry <o...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:87427j$fip$...@f...man.torun.pl...
> Wczoraj gościł u mnie schab z dzika - doszedlem do wniosku, że jest o
niebo
> lepszy od wieprzowego a cena ta sama - ok. 17 zł. za kg.

Gdzie Ty kupujesz ten schab ?

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-31 13:35:43

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W Geancie w Toruniu - jest rownież karkówka, łopatka, szynka. pakowane

BTW już kiedyś pytałem ale bez echa - czy pracujesz w jakiejś konkretnej
restauracji ??? Napisałeś chyba kiedyś, że jesteś kucharzem ???

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610
<8742u4$2lo$1@sunsite.icm.edu.pl>...

1. Data: 2000-01-31 13:41:51

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

No szkoda - bo będę w Opolu ok. 8,9 lutego - to bym posmakował :))))

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610
<8743gb$4ii$1@sunsite.icm.edu.pl>...

1. Data: 2000-01-31 13:42:18

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-01-31 13:47:56

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ostry <o...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8743hv$g4q$...@f...man.torun.pl...
> No szkoda - bo będę w Opolu ok. 8,9 lutego - to bym posmakował :))))

Obiecuje, ze jak otworze juz swoja, to bedziemy smakowac :)

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-01 08:45:38

Temat: Odp: dziczyzna?
Od: "Krzysztof K" <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ostry <o...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:87436g$g0c$...@f...man.torun.pl...
> W Geancie w Toruniu - jest rownież karkówka, łopatka, szynka. pakowane

A świeże czy mrożone?? Wygląda na to, że ja tutaj ostro przepłacałem!!
Jakbyś zaserwował też ceny innych elementów...

Krzysztof

1. Data: 2000-02-01 08:46:50

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sory bo mnie się pokićkało - schab o nazwie polędwica kosztuje ok.25 za kg.,
łopatka i karkówka 17
bywają przepiórki - coś koło 30-40 za kg i sarnina ( udzieć bez kości ) - 59
kg.
Wszystko świeże

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610
Krzysztof K napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
>>

>A świeże czy mrożone?? Wygląda na to, że ja tutaj ostro przepłacałem!!
>Jakbyś zaserwował też ceny innych elementów...

co zrobic z zającem???
Debiutant w barze :)))
Ruszt, grill itd....
Przepis