dziwne mrugranie

1. Data: 2006-04-19 21:26:44

Temat: dziwne mrugranie
Od: "bartek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam, od pewnego czasu zauwazylem ze w nocy czy to w dzien
(widoczne bardziej noca) jak jest wylaczone swiatlo, zarowka
energooszczedna... to mimo wszystko mruga co jakis czas?nie wiem dlaczego ?o
co chodzi zle polaczenie czy co?

2. Data: 2006-04-19 22:29:24

Temat: Re: dziwne mrugranie
Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bartek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (widoczne bardziej noca) jak jest wylaczone swiatlo, zarowka
> energooszczedna... to mimo wszystko mruga co jakis czas?nie wiem dlaczego

Pewnie masz neonówkę w wyłączniku.

Witek

3. Data: 2006-04-20 05:03:38

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2006-04-19 23:26, bartek napisał(a):
> [...]
> (widoczne bardziej noca) jak jest wylaczone swiatlo, zarowka
> energooszczedna... to mimo wszystko mruga co jakis czas?nie wiem dlaczego ?o

Czy przypadkiem nie jest ona uruchamiana włącznikiem z podświetleniem,
jeśli tak, to przeszukaj archiwum grupy, temat był kilka razy poruszany
i podawane były sposoby poradzenia sobie z tym problemem.

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

4. Data: 2006-04-20 05:15:19

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co 2-3 tygodnie pojawia się ten temat. Poszukaj dobrze, bo nie będę po raz
n-ty pisać
Jacek

5. Data: 2006-04-20 19:55:26

Od: "bartek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem laikiem jesli chodzi o szukanie
czy nie molgby ktos mi napisac co zrobic?bede bardzo wdzieczny przepraszam
za klopot z gory

6. Data: 2006-04-20 20:30:22

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

bartek wrote:
> jestem laikiem jesli chodzi o szukanie
> czy nie molgby ktos mi napisac co zrobic?bede bardzo wdzieczny
> przepraszam za klopot z gory

1. wymienić wyłącznik na taki bez podświetlenia, ewentualnie z
istniejącego wywalić podświetlenie.
2. Pisać pod cytatem a ten przycinać :-)

J.

7. Data: 2006-04-21 07:27:53

Od: j...@v...net.pl szukaj wiadomości tego autora

u mnie jest to samo. i nie mam wyłącznika z podświetleniem ani
ściemniacza.
imo spowodowane jest to wadliwą instalacją. u mnie instalację
kładły komuchy w latach 70-tych. tak więc od licznika odwrotnie idą
kable do oświetlenia - zamieniona jest faza z zerem. wyłącznik
odcina zero, a nie fazę. jarzeniówki potrafią błyskać światłem
nawet przy bardzo małych prądach, więc wystarcza im prąd płynący
od fazy poprzez wilgotny sufit i ściany do ziemi. gdyby zamiast zera
odciąć im fazę - wszystko byłoby ok.

jest tylko jedno SKUTECZNE rozwiązanie tej sytuacji: wezwać elektryka
uprawnionego do zakładania plomby na licznik i poprosić go o
przełączenie kabli wychodzących od licznika do instalacji
oświetleniowej.

w prawidłowej instalacji wyłącznik z podświetleniem nie powinien
powodować błyskania światła.

jeśli należysz do spółdzielni mieszkaniowej prawidłowe
podłączenie instalacji elektrycznej jest ICH obowiązkiem - ze
względu na bezpieczeństwo. instalacja z wyłączanym zerem jest
niebezpieczna.

8. Data: 2006-04-21 16:55:00

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 4/21/2006 9:27 AM, j...@v...net.pl wrote:

> [...]
> kładły komuchy w latach 70-tych. tak więc od licznika odwrotnie idą
> kable do oświetlenia - zamieniona jest faza z zerem.
W starych instalacjach w blokach mogą być różne cuda. Takie odwrotne
podłączenie licznika jest zdaje się mocno nielegalne. Ale potem po
drodze nie ma u ciebie bezpieczników ani żadnej puszki, gdzie można
przestawić kable? Prosto z licznika kabel idzie do lampy??? :-)

> [...]
> uprawnionego do zakładania plomby na licznik i poprosić go o
> przełączenie kabli wychodzących od licznika do instalacji
Elektryk chyba może być dowolny, potem trzeba tylko zaraz zawiadomić ZE
o braku plomby.

> w prawidłowej instalacji wyłącznik z podświetleniem nie powinien
> powodować błyskania światła.
Jak najbardziej taki włącznik może być przyczyną błyskania czy jarzenia
się świetlówek. Jak już napisał Jacek, było to tu wielokrotnie wałkowane.

Michał
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/